Σε διπλάσιο ποσοστό του τζίρου κινούνται οι εξαγωγές της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εκτός Ελλάδος για το 2022, εμφανίζοντας μάλιστα διψήφιους ρυθμούς ανάκαμψης, όπως αποκάλυψε ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, στο περιθώριο της παρουσίασης της μελέτης κοινωνικού και οικονομικού αποτυπώματος για το 2021 που πραγματοποίησε η εταιρεία.

Πιθανές οι ανατιμήσεις σε συσκευασίες και κριθάρι
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία βρίσκεται σε περίοδο αναμονής για ανακοινώσεις αναφορικά με τα οικονομικά της αποτελέσματα για την τρέχουσα χρονιά, μιας και ο όμιλος Heineken αναμένεται στο άμεσο προσεχές χρονικό διάστημα να προβεί σε συγκεντρωτικές ανακοινώσεις. Ο τζίρος της εταιρείας αυξήθηκε κατά 22,2% στο εννεάμηνο του 2022, βασιζόμενος κατά πολύ και στην αύξηση του τουρισμού. Οι πωλήσεις σε καταστήματα εστίασης, bar και γενικότερα σημεία Ho.Re.Ca. αναμένεται να αποτελέσουν και φέτος άνω του 50% του τζίρου της εταιρείας, όπως επιβεβαίωσε ο κ. Δανιηλίδης. Αναφορικά με την επιτυχία της σχετικής συγκράτησης των αυξήσεων στις τιμές της μπύρας σε ένα πληθωριστικό εξάμηνο που διανύουμε, ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας εξήγησε ότι οι παραγγελίες για το κριθάρι και τη βύνη έγιναν σε τιμές που είχαν κλείσει πολύ νωρίτερα. «Οι τιμές για τα μπουκάλια, το αλουμίνιο και το κριθάρι του επόμενου διαστήματος δεν έχουν βγει ακόμη και πράγματι, εκεί αναμένουμε αυξήσεις. Κρατάμε κομπιουτεράκια όλη μέρα, επειδή η άνοδος της τιμής της μπύρας επιβάλλεται να γίνει σε επίπεδα που δεν θα επιφέρουν μεγάλη μείωση της κατανάλωσης», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Δανιηλίδης.

Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία δεν αναμένει δραματικές αλλαγές στα μεγέθη ανάπτυξης στο τελευταίο τρίμηνο του 2022 και θα συνεχίσει απρόσκοπτα το πλάνο επενδύσεων αξίας 50 εκατ. ευρώ στην τριετία (και 60 εκατ. ευρώ μέχρι το 2025), επειδή θεωρεί ότι «η πληθωριστική κρίση που αντιμετωπίζουμε δεν θα κρατήσει πολύ», όπως ακούστηκε από το στόμα του διευθύνοντος συμβούλου.
Η συνεργασία με την Οικογένεια Χριστοδούλου στο χυμό μήλου, οι εξαγωγές βύνης, οι νέοι σπόροι κριθαριού και η «καυτή πατάτα» του «σχετικά υψηλού» Ειδικού Φόρο Κατανάλωσης
Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία εξάγει βύνη σε Ιταλία και Ισραήλ και παράγει 100% ελληνικό μηλίτη, με 50% χυμό μήλου, όπως ορίζει η ελληνική νομοθεσία, τον οποίο τον προμηθεύεται από την Οικογένεια Χριστοδούλου.

το κριθάρι, βρίσκονται σε διαδικασία δοκιμής δύο νέες ποικιλίες σπόρων, οι οποίες απαιτούν πολύ λιγότερο νερό για την καλλιέργειά τους. Αναφορικά με τον «σχετικά υψηλό» Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) στα ποτά, ο κ. Δανιηλίδης τόνισε ότι η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει ενημερώσει την ελληνική Πολιτεία με αναλυτική για τον ΕΦΚ σε επιστολή, ως μέλος της Ελληνικής Ένωσης Ζυθοποιών, επιφυλάχθηκε όμως να πάρει θέση σε μια ενδεχόμενη απόπειρα διεκδίκησης μείωσης του ΕΦΚ στο μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Θα μας ικανοποιούσε μια τέτοια εξέλιξη, αλλά οι προτεραιότητες του Υπουργείου Οικονομικών σε ό,τι αφορά τα έσοδά του, είναι ένα πολύ ευαίσθητο θέμα». Τέλος, ο κ. Δανιηλίδης απέκλεισε το ενδεχόμενο να φέρει Hard Seltzers η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στην Ελλάδα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter