Τα 65 εκατ. ευρώ αναμένεται να αγγίξουν οι συνολικές παραγωγικές επενδύσεις της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας για
τη διετία 2024 έως 2026 σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλος, Αλέξανδρο Δανιηλίδη.Το 50% αφορά επενδύσεις βιώσιμης ανάπτυξης, όπως, επενδύσεις σε κτίρια και εγκαταστάσεις (κελύφη, εξοπλισμοί, θέρμανσης, κατανάλωση ενέργειας), με γνώμονα τη διασφάλιση ασφάλειας, εργονομίας και προστασίας από καιρικά φαινόμενα που ενδέχεται να προκύψουν στο μέλλον ως αποτέλεσμα της κλιματικής κρίσης.

Η αντιμετώπιση και πρόληψη τέτοιων φαινομένων έχει μπει πολύ ψηλά στην ατζέντα του Ομίλου Heineken. Σε κτίρια της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας πραγματοποιήθηκε φέτος προληπτική αλλαγή παραθύρων, ως μέτρο ενίσχυσης ασφάλειας. Στο δεύτερο εξάμηνο του 2024, ετοιμάζεται εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στο εργοστάσιο της Πάτρας.Το υπόλοιπο 50% αφορά ενέργειες βελτιστοποίησης της υπάρχουσας παραγωγικής δραστηριότητας. Ανάμεσά τους βρίσκονται και επενδύσεις σε τεχνικές και μηχανολογικές αλλαγές και προσθήκες νέων τεχνολογιών στις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής των εργοστασίων της εταιρείας, ώστε να ενισχυθεί η παραγωγικότητα.

Πάντως, ο κ. Δανιηλίδης ξεκαθάρισε ότι η παραγωγικότητα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας συγκεντρώνει υψηλά σκορ κι ακόμη, ότι υπάρχει ακόμη διαθέσιμη παραγωγική χωρητικότητα στις υπάρχουσες γραμμές παραγωγής.

Οριακή αύξηση κατανάλωσης μπύρας το 2023, υψηλές προωθητικές ενέργειες και ανεπηρέαστες πωλήσεις από τον πληθωρισμό τροφίμων
Το ποσό επενδύσεων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας ανεβαίνει στα 85 έως 90 εκατ. ευρώ, αν προστεθούν περιφερειακές επενδύσεις για την υποστήριξη του εφοδιασμού και των υλικών συσκευασίας. Το 2023, σύμφωνα με την εταιρεία, εκτιμάται ως έτος μικρής αύξησης κατανάλωσης μπύρας κατ’ όγκο στο σύνολο, άνω των 4 εκατομμυρίων εκατόλιτρων, που αφορούσε τον όγκο του 2022. Ο διευθύνων σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας τόνισε ότι παρά την ύπαρξη πληθωρισμού τροφίμων και παρά το γεγονός ότι η μπύρα δεν αποτελεί ανελαστικό προϊόν, η κατανάλωση μπύρας δεν φαίνεται να επηρεάστηκε στην Ελλάδα.

Η χώρα μας, εξάλλου, όπως δήλωσε ο κ. Δανιηλίδης, «παρουσιάζει τη μεγαλύτερη σε διάρκεια εποχικότητα στη μπύρα μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών», ότι «ο Οκτώβριος ήταν ο καλύτερος Οκτώβριος των τελευταίων ετών σε πωλήσεις», ότι «οι φετινές αυξομειώσεις κατανάλωσης βρίσκονταν σε άμεση συσχέτιση με τον καιρό» και ότι «τα επώνυμα προϊόντα πήγαν καλύτερα σε πωλήσεις το φετινό καλοκαίρι σε σχέση με τις μπύρες ιδιωτικής ετικέτας». Δήλωσε ακόμη ότι «η Ελλάδα απολαμβάνει το υψηλότερο ποσοστό προωθητικών ενεργειών οργανωμένου λιανεμπορίου μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών».Επιπλέον, υπογράμμισε ότι η κατηγορία της μπύρας αποτελεί την υποκατηγορία τροφίμων και ποτών με τις χαμηλότερες ανατιμήσεις συνολικά, τελευταία τον Φεβρουάριο του 2023 (μεταξύ 8% και 9%) για την Αθηναϊκή Ζυθοποιία, ενώ αναμένονται «μικρές ανατιμήσεις στις αρχές του 2024», κατά μέσο όρο στο μισό των περσινών.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter