Η αγορά των μικρών καταστημάτων τροφίμων αναπτύσσεται και εκπλήσσει. Για την εξέλιξή της, αξιοποιεί την ενισχυμένη στον καιρό της πανδημίας απαίτηση για ταχύτητα και ευκολία στην πραγματοποίηση αγορών, αλλά και συνολικά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της, όπως η αμεσότητα στην επικοινωνία με τον πελάτη και η ευελιξία του ωραρίου λειτουργίας. Δεδομένα έρευνας και προβληματισμοί σχετικά με το μέλλον της απασχόλησαν το Convenience Retailing Conference. Θέματα που απασχολούν τα μικρά καταστήματα τροφίμων, αλλά και προτάσεις για ισχυροποίηση του κλάδου της μικρής λιανικής τροφίμων, συζητήθηκαν στο συνέδριο για τη μικρή λιανική, που διοργανώθηκε στις 2 Νοεμβρίου για τρίτη χρονιά, από το σελφ σέρβις.

Στην εισήγησή της, σχετικά με την εξέλιξη του traditional channel μέσα στην πανδημία και τις ευκαιρίες που προκύπτουν από τις αναπτυσσόμενες τάσεις στο νέο τοπίο της αγοράς του, η κ. Μαρία Τσάπουρνα, Regional Manager North Greece της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, τόνισε ότι παρά την αριθμητική μείωση των σχετικών σημείων πώλησης από 26.000 το 2015 σε 23.000 το 2020, η δυναμική του καναλιού με όρους αξίας πωλήσεων έχει αυξηθεί, πράγμα ενδιαφέρον για τη βιομηχανία, αλλά και τη μεγάλη οργανωμένη λιανική, η οποία συμμετέχει επενδυτικά στην περαιτέρω ανάπτυξή του, ενισχύοντας σημαντικά την πελατειακή βάση του.

Όπως εξήγησε, το κανάλι είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την κατηγορία της μπίρας, εφόσον περισσότερο του 20% της total μπίρας διατίθεται μέσω αυτού. Ειδικότερα, την τελευταία τριετία, σύμφωνα με τη NielsenIQ, οι πωλήσεις μπίρας από τη μικρή λιανική ενισχύθηκαν κατά 14% σε όγκο και 17% σε αξία, πράγμα στο οποίο συνέβαλε η ανάπτυξη της ποικιλίας στην κατηγορία, με άξονα τα νέα και καινοτόμα προϊόντα της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, και η είσοδος νέων συσκευασιών.

Εξάλλου, όπως επισήμανε, τα τελευταία χρόνια διαπιστώνονται τρεις μεγάλες αλλαγές στον τομέα των συσκευασιών μπίρας στη μικρή λιανική: Η μείωση της συμμετοχής στο μίγμα πωλήσεων της συσκευασίας φιάλης των 500ml και η αύξηση της συμμετοχής του κουτιού των 330ml, ειδικότερα δε τη διετία 2020-2021 η πρωτιά στις πωλήσεις του κουτιού των 500ml και η αύξηση της ζήτησης των πολυσυσκευασιών μπίρας, την οποία ευνόησε το πολύμηνο «Μένουμε σπίτι».

Σήμερα η Αθηναϊκή Ζυθοποιία στέλνει συστηματικά πωλητές της σε περίπου 6.000 σημεία της μικρής λιανικής σε όλη την επικράτεια, εκ των οποίων σχεδόν οι τέσσερις χιλιάδες υποστηρίζονται από ψυγεία της. Η εταιρεία στη διάρκεια της πανδημίας αύξησε τις επισκέψεις πωλητών της στη μικρή λιανική κατά 300%, καθώς πρόκειται για «κανάλι προτεραιότητας».

 

Διαβάστε και τα παρακάτω άρθρα  για το ίδιο θέμα:

Convenience Retailing Conference: Η αναγέννηση της μικρής λιανικής

Netrino: Η αβεβαιότητα των επιχειρηματιών και οι ευκαιρίες

IRI Greece: Η μικρή λιανική δεν είναι και τόσο μικρή…

NielsenIQ: 1,5 δισ. ευρώ χάθηκαν μεταξύ 2010-2020

ΙΕΛΚΑ: Οι πολλοί δρόμοι προς το convenience

Bespot: Location data για στοχευμένες κινήσεις

Mondelez International: «Η μέτρηση είναι το ήμισυ της ανάπτυξης»

Nikolopoulou Foods: Τα vegan στο μικρό σημείο

Το παρόν και το μέλλον της οργανωμένης μικρής λιανικής

Το χονδρεμπόριο στην υπηρεσία της μικρής λιανικής