Σε κατιούσα βρίσκεται η Plus πανευρωπαϊκά, καθώς τον τελευταίο χρόνο αύξησε τον τζίρο της μόλις κατά 2,7% παρά το γεγονός ότι λειτούργησε συνολικά 376 νέα καταστήματα. Ομως και στην έδρα της, τη Γερμανία, οι πωλήσεις της διευρύνθηκαν μόλις κατά 1,7%. Ο πανευρωπαϊκός τζίρος της προσέγγισε τα 9,57 δισ. ευρώ, εμφανίζοντας δραματική συρρίκνωση, της τάξης του 20%, στα non-food προϊόντα. Οπως δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Tengelmann, η πώληση της Plus είναι ένα "θέμα ανοιχτό", επιβεβαιώνοντας πως βρίσκονται σε εξέλιξη διαπραγματεύσεις με πολλούς ενδιαφερόμενους σε όλη την Ευρώπη. Τι να σημαίνει αυτό για το μέλλον της Plus Hellas;

rn

 

Παράλληλα, και ο μητρικός όμιλος Tengelmann, ο οποίος φέτος γιορτάζει τα 140 χρόνια από την ίδρυσή του, δεν διάγει καλύτερες ημέρες, αφού οι ενοποιημένες πωλήσεις του αυξήθηκαν μόνο κατά 3,2% (εξαιρούμενων των συναλλαγματικών διαφορών). Στην Ευρώπη ο τζίρος του ήταν ανοδικός κατά 4,9% και έφτασε τα 19,245 δισ. ευρώ, ενώ οι πωλήσεις του στις ΗΠΑ υποχώρησαν κατά 2,6%, προσεγγίζοντας τα 5,29 δισ. ευρώ, κυρίως εξαιτίας της αποχώρησής του από την καναδική αγορά στο τέλος του 2005.

Ενδιαφέρον για αγοραστές

Οπως επισήμανε σε δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Tengelmann, κ. Karl-Erivan Haub, η πώληση της Plus είναι ένα “θέμα ανοιχτό” και υπάρχουν συζητήσεις σε εξέλιξη. Μάλιστα, επιβεβαίωσε πως υπάρχουν διαπραγματεύσεις που πραγματοποιούνται με Γερμανούς discounters, χωρίς όμως να κατονομάσει τη Rewe και την Edeka, αλλά και με απροσδιόριστο αριθμό άλλων λιανέμπορων από όλη την Ευρώπη. Το τελευταίο αποκτά ιδιαίτερη σημασία, δεδομένων των πληροφοριών μας περί “πρόσκλησης ενδιαφέροντος” του γερμανικού ομίλου προς αλυσίδες της εγχώριας αγοράς (κυρίως αυτές που έχουν άμεσο συμφέρον για την εξάπλωσή τους στη Β. Ελλάδα), με θέμα την εξαγορά της θυγατρικής του στη χώρα μας… 

Ο κ. Haub διέψευσε τις φήμες σχετικά με το ότι η ενδεχόμενη πώληση της Plus στη Γερμανία μπορεί να οδηγήσει στο κλείσιμο έως και 1.000 καταστημάτων της(!), δηλώνοντας πως μόνη η πιθανότητα μιας τέτοιας εξέλιξης αποτελεί σοβαρό λόγο για την Tengelmann να μην πωλήσει την μεγαλύτερη αλυσίδα της.

Μέχρι στιγμής το «διαμάντι» του ομίλου είναι η αλυσίδα OBI (είδη σπιτιού, do it yourself κά), που κατέγραψε αύξηση πωλήσεων κατά 9,4%, εμφανίζοντας τζίρο 5,78 δισ. ευρώ από 502 καταστήματα σε 10 χώρες. Ο κ. Haub τόνισε πως η OBI είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αλυσίδα στον τομέα της και προανήγγειλε την επέκτασή της και σε νέες αγορές -επισημαίνουμε ότι έχει εξεταστεί και το ενδεχόμενο εισόδου της OBI στην ελληνική αγορά.