Με τη μετακίνηση σημαντικού αριθμού πελατών σε online αγορές, η Asda βρέθηκε να έχει κενούς χώρους στα καταστήματά της.

 Αποφάσισε, λοιπόν, να διαθέσει χώρους για κοινωνική δράση ομάδων της τοπικής αυτοδιοίκησης, επιχειρήσεων, εθελοντών αλλά και για εκπαιδευτικούς σκοπούς, με στόχο την ενδυνάμωση της σχέσης της με τις τοπικές κοινωνίες. Σε αυτό το πλαίσιο ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τον RSA,.τον οργανισμό που προωθεί μια νέα αντίληψη της επιχειρηματικής δράσης στις νέες κοινωνικές συνθήκες, ώστε να σχεδιάσει ένα «νέο μοντέλο για το λιανεμπόριο».

Το νέο αυτό μοντέλο θα εφαρμοστεί πιλοτικά σε καταστήματα της αλυσίδας στο Λονδίνο, το Τίλμπουρι και το Όλντχαμ. Το νέο αυτό εγχείρημα σχολιάστηκε στη Μ. Βρετανία ως μια μεγάλη αλλαγή στην κοινωνική πολιτική της Asda αλλά και στο μοντέλο των καταστημάτων της, όπως δήλωσε άλλωστε και ο υπεύθυνος του σχετικού προγράμματος εκ μέρους του RSA 2020 Public Services Hub. Την ίδια στιγμή, η Tesco επιλέγει διαφορετικό τρόπο αξιοποίησης των κενών χώρων, διαθέτοντάς τα για  επιχειρηματικές δραστηριότητες. Παράδειγμα, η λειτουργία στα καταστήματά της των εστιατορίων Giraffe και των καφέ Harris + Hoole.