«Η Άρτος & Ζύμη Αλιμπινίσης ΑΒΕΕ, την τελευταία τετραετία, παρουσιάζει μια συνεχή ανάπτυξη άνω του 25% ανά έτος χωρίς να υπολογίζεται η επίδραση των ανατιμήσεων της τελευταίας διετίας» ανέφερε στο FOODReporter ο Μανώλης Χαδιός, Commercial Manager στην Άρτος & Ζύμη Αλιμπινίσης ΑΒΕΕ, συμπληρώνοντας ότι το 2022 η εταιρεία έκλεισε με τζίρο 12 εκατ. ευρώ, ενώ το 2023 συνέχισε την ανοδική πορεία των τελευταίων ετών αφού ο ετήσιος τζίρος άγγιξε τα 15 εκατ. ευρώ. «Για τη νέα χρονιά, είμαστε εξίσου αισιόδοξοι, προσβλέποντας εκ νέου σε διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης. Σε αυτό θα συντελέσουν νέες συμφωνίες που οριστικοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους, κυρίως με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, καθώς και τα νέα λανσαρίσματα προϊόντων» επεσήμανε στο FOODReporter ο κ. Χαδιός.

Άνοιγμα νέων αγορών για περαιτέρω ώθηση στην ανάπτυξη μεσοπρόθεσμα
Ο ίδιος προσέθεσε ότι παράλληλα, το 2024 θα δοθεί μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη του χονδρεμπορίου στην επαρχία μέσω της περαιτέρω ανάπτυξης του δικτύου συνεργατών. «Αξίζει να αναφέρουμε πως φέτος η εταιρεία εξετάζει τη συμμετοχή της σε εκθέσεις του εξωτερικού, μετά από ένα διάλειμμά μερικών ετών, προσβλέποντας πως το άνοιγμα σε μεγαλύτερες αγορές θα προσδώσει μεσοπρόθεσμα περαιτέρω ώθηση στην ανάπτυξη», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.

Σχετικά με τις νέες προσθήκες στο κωδικολόγιο της εταιρείας, ο Μανώλης Χαδιός είπε: «Μας ενδιαφέρει κάθε νέο προϊόν που φέρνουμε στην αγορά των σούπερ μάρκετ να αποτελεί παράλληλα μια νέα λύση για τα νοικοκυριά», ενώ σημείωσε ότι σε αυτή τη λογική δημιουργήθηκε η σειρά κατεψυγμένων αρτοσκευασμάτων, η οποία έχει ήδη τοποθετηθεί σε μεγάλες αλυσίδες λιανικής.

«Αυτή αφορά σε προψημένα κουλούρια, μπαγκέτες και ψωμιά τα οποία μπορούν να ψηθούν είτε απευθείας από την κατάψυξη, είτε μετά από λίγα λεπτά απόψυξης» ανέφερε ο ίδιος, συμπληρώνοντας ότι σε αυτή τη λογική των νέων προτάσεων για τον καταναλωτή κινείται και σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της η Αλιμπινίσης ΑΒΕΕ, έχοντας ήδη δρομολογήσει τις επόμενες κινήσεις της.

Προχωρά η επένδυση των 17,5 εκατ. ευρώ
Όσον αφορά στις επενδύσεις της εταιρείας που είναι ήδη στα σκαριά, ο Μανώλης Χαδιός σχολίασε ότι το 2019, διαβλέποντας την επερχόμενη ανάπτυξη της εταιρείας, σχεδιάστηκε το επενδυτικό πλάνο των επόμενων έξι ετών, ύψους 17,5 εκατ. ευρώ. «Από το 2020 που ξεκίνησε η υλοποίηση του, έχει ολοκληρωθεί περίπου το 1/3 των έργων με τη δημιουργία αποθήκης ξηρού φορτίου, νέων εγκαταστάσεων με θαλάμους shock freezing, ανέγερση νέων μοντέρνων γραφείων και την επέκταση του στόλου ιδιόκτητων οχημάτων», προσέθεσε.

Σημειώνεται ότι τα επόμενα χρόνια, η ολοκλήρωση του επενδυτικού σχεδίου έχει ως κύρια έργα την κατασκευή υπερσύγχρονου κέντρου logistics κατάψυξης και την αγορά πλήρως αυτοματοποιημένων γραμμών παραγωγής αρτοσκευασμάτων και προϊόντων ζύμης. Σχετικά με την αγορά της αρτοποιίας στην Ελλάδα, ο Μανώλης Χαδιός παρουσίασε στο FOODReporter τη δική του «σκοπιά», αναφέροντας ότι ο εν λόγω κλάδος έχει την τύχη να έχει στο επίκεντρο του το ψωμί του οποίου η παρουσία στην καθημερινή διατροφή του ανθρώπου είναι αναπόσπαστη και κατέχει θεμελιώδη ρόλο. «Αυτό όμως από μόνο του δεν αποτελεί εχέγγυο για τη βιωσιμότητα του κλάδου, ο οποίος όπως και οι υπόλοιποι παραγωγικοί τομείς, αντιμετωπίζει δυσκολίες και προκλήσεις. Μια από αυτές είναι η οικονομική αστάθεια των τελευταίων ετών, άμεση συνέπεια της οποίας υπήρξε η μεγάλη αύξηση του κόστους παραγωγής με επακόλουθο τις αλλεπάλληλες ανατιμήσεις των τιμών λιανικής», ανέφερε χαρακτηριστικά. Ο ίδιος επεσήμανε ότι στα θετικά του κλάδου είναι η ποιοτική αναβάθμιση που παρατηρείται την τελευταία δεκαετία.

Το μεγάλο στοίχημα για την Αλιμπινίσης ΑΒΕΕ
Ο Μανώλης Χαδιός υπογράμμισε ότι, για τον παραγωγικό τομέα, η εξέλιξη αυτή, εκτός από τη δημιουργική φαντασία των τμημάτων RnD, προϋποθέτει και τον εκσυγχρονισμό των μονάδων, ειδικά για τις εταιρείες που τροφοδοτούν μεγάλο μέρος της αγοράς και δεν παράγουν μόνο σε επίπεδο καταστήματος. «Στην κατηγορία αυτή ανήκει η Αλιμπινίσης ΑΒΕΕ που αντιλαμβανόμενη τις νέες απαιτήσεις, επενδύει σε όλο το φάσμα της παραγωγής προκειμένου να μειώσει τα κόστη ώστε να απορροφήσει τους κραδασμούς από τις δυσάρεστες μεταβολές του οικονομικού περιβάλλοντος δημιουργώντας οικονομίες κλίμακας. Το μεγάλο στοίχημα για την εταιρεία είναι μέσα από την διαδικασία αυτή να διατηρήσει τον παραδοσιακό και χειροποίητο χαρακτήρα που φέρουν τα προϊόντα της έως σήμερα», ολοκλήρωσε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter