O ισχυρός ανταγωνισμός και οι πιέσεις στο κομμάτι της ζήτησης ήταν οι δύο παράγοντες που οδήγησαν σε πτωτική τροχιά τις πωλήσεις και τα κέρδη της Arivia το 2023, σύμφωνα με όσα αναφέρει η διοίκηση της εταιρείας στις οικονομικές της καταστάσεις για το περασμένο έτος. Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας, που από το 2020 ανήκει στον όμιλο Upfield, υποχώρησε κατά 20 και πλέον εκατομμύρια ευρώ (ή κατά 17,6%) το 2023, από τα 117,75 εκατ. ευρώ στα 97,07 εκατ. ευρώ.
Το μεγαλύτερο μέρος της μείωσης αυτής αφορούσε τις πωλήσεις σε εξωτερικούς πελάτες, που συρρικνώθηκαν από τα 55,32 εκατ. ευρώ στα 39,71 εκατ. ευρώ, ενώ και οι πωλήσεις σε ενδοομιλικούς πελάτες του ομίλου Upfield μειώθηκαν από τα 62,43 εκατ. ευρώ στα 57,36 εκατ. ευρώ. Τα μικτά κέρδη επίσης επηρεάστηκαν από την πτώση των πωλήσεων και περιορίστηκαν κατά 16,5 εκατ. ευρώ, από τα 58,28 εκατ. ευρώ στα 41,75 εκατ. ευρώ, με το μικτό περιθώριο κέρδους να μειώνεται από το 49,5% στο 43%. Τα κέρδη EBITDA της Arivia κατήλθαν σε 30,08 εκατ. ευρώ, έναντι 42,94 εκατ. ευρώ το 2022, παρουσιάζοντας μείωση κατά 29,9%, ενώ τα κέρδη από λειτουργικές δραστηριότητες της εταιρείας ανήλθαν κατά τη χρήση 2023 σε 27,12 εκατ. ευρώ, έναντι 40,74 εκατ. ευρώ το 2022, ήτοι μείωση 33,4%.
Η διοίκηση της εταιρείας επισημαίνει ότι πέρυσι συνέχισε τη στοχευμένη παγκόσμια διαφημιστική εκστρατεία του σήματος Violife, εντάσσοντας στο δυναμικό του έμπειρη ομάδα στελεχών και δεσμεύοντας σημαντικά κονδύλια για την προώθησή του, πρωτίστως στις ΗΠΑ και στο Ηνωμένο Βασίλειο. Όσον αφορά στις πληθωριστικές πιέσεις, η διοίκηση της Εταιρείας αναφέρει ότι προχώρησε σε αναγκαίες ανατιμήσεις των προϊόντων της και ταυτόχρονα σύναψε εγκαίρως συμβάσεις με σημαντικούς προμηθευτές πρώτων υλών, προκειμένου να δεσμεύσει ευνοϊκές τιμές.
Οι προτεραιότητες για το 2024
Για το 2024, μεταξύ των προτεραιοτήτων που έχει θέσει η Arivia είναι η περαιτέρω εκμετάλλευση του παγκόσμιου δικτύου της Upfield για διείσδυση στις αγορές χωρών όπου μέχρι σήμερα η εταιρεία δεν είχε πρόσβαση ή είχε περιορισμένη εμπορική παρουσία, η ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων της εταιρείας στις ΗΠΑ, στον Καναδά, στο Ηνωμένο Βασίλειο, στη Γερμανία και στην Ολλανδία, με προσθήκη νέων σημείων διάθεσης και ανάπτυξη ιδίων εμπορικών σημάτων, και η εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων στην αγορά για την περαιτέρω ανάπτυξη των κύριων αγορών, μέσω στοχευμένων επενδύσεων σε προσωπικό και στον τομέα της Έρευνας και Ανάπτυξης. Επιπλέον, η διοίκηση της Arivia εκτιμά πως η μείωση των τιμών των πρώτων υλών, των υλικών συσκευασίας και της ενέργειας που παρατηρείται μέσα στο 2024 θα υποστηρίξει την αύξηση της κερδοφορίας της εταιρείας.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter