Το Ariel αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand μεταξύ των καθιερωμένων μαρκών στην ελληνική αγορά. Κατέχει σήμερα τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των ομοειδών προϊόντων και γνωρίζει σημαντική αύξηση των μεριδίων του τα τελευταία δύο χρόνια.

Το Ariel αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand μεταξύ των καθιερωμένων μαρκών στην ελληνική αγορά. Κατέχει σήμερα τη δεύτερη θέση στην κατηγορία των ομοειδών προϊόντων και γνωρίζει σημαντική αύξηση των μεριδίων του τα τελευταία δύο χρόνια.

Από το 1969, που το Ariel πρωτοεμφανίστηκε στην Ελλάδα σαν απορρυπαντικό ρούχων υψηλού αφρισμού (δηλαδή για πλύσιμο στο χέρι), έχει καθιερωθεί ως ένα δυνατό brand name και απολαμβάνει της εμπιστοσύνης της Eλληνίδας νοικοκυράς, αναφέρει στο “σελφ σερβις” ο κ. Παύλος Έξαρχος, Assistant Brand Manager, Ariel Greece.

Δύο χρόνια μετά την κυκλοφορία του, το 1971, το Ariel επαναλανσάρεται στην αγορά με το όνομα Ariel Automatic σαν απορρυπαντικό ρούχων χαμηλού αφρισμού (δηλαδή για το πλυντήριο). Το 1972 κυκλοφορεί μία νέα βελτιωμένη φόρμουλα με νέο όνομα, το Ariel 2, ενώ το 1977 η συσκευασία του αλλάζει και τη θέση των πλαστικών κουβάδων καταλαμβάνουν τα σημερινά χάρτινα κουτιά, ενώ το 1988 πρώτο το Ariel εισάγει στην ελληνική αγορά απορρυπαντικό πλυντηρίου σε υγρή μορφή (Ariel Liquid). Η οικογένεια Ariel συνεχίζει να αυξάνεται και το 1990 προστίθεται ως νέο μέλος το Ariel Ultra. Νέα μέλη το 1992 είναι το Ariel Color και το Ariel Liquid Ultra.

Όπως επισημαίνει ο κ. Έξαρχος, το Ariel θα συνεχίσει στην ελληνική αγορά την ανοδική πορεία των τελευταίων χρόνων. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα τελευταία 2 οικονομικά έτη (1998-1999 και 1999-2000), το Ariel αύξησε το μερίδιο του στη συνολική αγορά απορρυπαντικών ρούχων κατά 25%. Συνεπώς, το Ariel αποτελεί το ταχύτερα αναπτυσσόμενο brand μεταξύ των καθιερωμένων στην ελληνική αγορά. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το Ariel είναι το 2ο μεγαλύτερο brand στην ελληνική αγορά, έχοντας όμως μειώσει σημαντικά την απόσταση που το χωρίζει με το Skip που είναι ακόμα leader. “Στόχος μας είναι και στην Ελλάδα (όπως άλλωστε συμβαίνει συνολικά στην Ευρώπη) το Ariel να κατέχει την πρώτη θέση στην αγορά”, δηλώνει ο κ. Εξαρχος.

Ιδιαίτερα σημαντικά για την ανάπτυξη του Ariel ήταν τα 2 τελευταία χρόνια, όπου πραγματοποιήθηκαν 4 μεγάλα λανσαρίσματα: το Ariel Alpine (νέο άρωμα βουνού) τον Οκτώβριο του 1998, το Ariel Hydractiv (απορρυπαντικό πλυντηρίου σε υγρή μορφή) το Σεπτέμβριο του 1999, το Ariel Hygiene το Νοέμβριο του 1999 και το Ariel Essential το Μάιο του 2000.

Σημαντικό είναι το γεγονός ότι το Ariel σκοπεύει όχι μόνο να συνεχίσει εξίσου δυναμικά στα προσεχή χρόνια, αλλά και να επιταχύνει την εισαγωγή καινοτομιών στην ελληνική αγορά. Σήμερα, κάτω από την “ομπρέλα” του συγκεκριμένου brand name βρίσκονται δύο κατηγορίες προϊόντων που και οι δύο αφορούν απορρυπαντικά ρούχων χαμηλού αφρισμού, δηλαδή για το πλυντήριο:

  • Το Ariel Essential, που αποτελεί τη βασική σειρά Ariel. Διατίθεται σε σκόνη και υγρή μορφή και σε 2 αρώματα: κανονικό και Alpine.

  • Το Ariel Hygiene που προσφέρει επιπλέον αντιβακτηριδιακή δράση ακόμα και στους 40 βαθμούς Κελσίου, η οποία είναι ελεγμένη από το Ινστιτούτο Παστέρ. Tο Ariel Hygiene διατίθεται σε σκόνη.

Εμπιστοσύνη στο brand name Ariel

Σε ό,τι αφορά στα βασικά κριτήρια που υπερίσχυσαν και οδήγησαν στην επικράτηση του brand name ως “ομπρέλα” και στα υπόλοιπα προϊόντα, ο κ. Έξαρχος επισημαίνει:”Κατ’ αρχάς θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η εισαγωγή καινούργιων προϊόντων από το Ariel δεν συνιστούσε ποτέ brand extensions (δηλαδή καινούργια κατηγορία προϊόντων) αλλά line extensions (δηλαδή διαφορετικά προϊόντα στην ίδια κατηγορία). Στις περιπτώσεις αυτές συνηθίζεται να χρησιμοποιείται το ίδιο brand name, γιατί το benefit, character και target group είναι παρόμοια αν όχι σε πολλές περιπτώσεις ίδια. Επιπλέον, η χρησιμοποίηση του ίδιου brand name επιτυγχάνει την αυτόματη αναγνώριση και εμπιστοσύνη από το καταναλωτικό κοινό για το καινούργιο προΐόν. Για να επιτευχθεί το ίδιο αποτέλεσμα μ’ ένα καινούργιο brand name θα χρειαζόταν επίμονη και δαπανηρή διαφημιστική εκστρατεία.

Τα νέα προϊόντα που κυκλοφόρησαν τον τελευταίο χρόνο είναι το Ariel Essential που λανσαρίστηκε το Μάιο του 2000. Το εν λόγω προϊόν διατίθεται σε σκόνη και υγρή μορφή. Η σκόνη έχει τη μοναδική δράση WearCare, που τρέφει και διατηρεί τις βαμβακερές ίνες δυνατές για περισσότερο καιρό. Έτσι, τα ρούχα φαίνονται σαν καινούργια για περισσότερο καιρό. Οι τεχνολογικές καινοτομίες σ’ αυτό το προϊόν είναι τόσο σημαντικές, ώστε μας οδήγησαν στη μετονομασία του Ariel σε Ariel Essential.

Επικοινωνιακή στρατηγική

Η επικοινωνιακή στρατηγική που ακολουθεί η εταιρεία για την προώθηση του προϊόντος στην αγορά στηρίζεται στη χρησιμοποίηση πολλών διαφορετικών “καναλιών”. Πρωταρχικός είναι ο ρόλος της τηλεόρασης, δραστηριοτήτων μέσα στα καταστήματα με επιδείξεις, προβολές και διαγωνισμούς και ταχυδρομικών αποστολών διαφημιστικού υλικού (Direct Mailing). Επίσης, χρησιμοποιούνται κατά περίπτωση διαφημίσεις στον Τύπο, υπαίθριες διαφημίσεις και καμπάνιες δημοσίων σχέσεων.

Όλες οι εισαγωγές καινούργιων προϊόντων Ariel έχουν τύχει πολύ καλής αποδοχής από το κοινό, κάτι που αποδεικνύεται και από τη συνεχή αύξηση του μεριδίου αγοράς. Το γεγονός αυτό καταδεικνύει, τονίζει ο κ. Έξαρχος, ότι:

  • Οι Έλληνες καταναλωτές αναζητούν και επιβραβεύουν την καινοτομία και θέλουν να δοκιμάζουν νέα προϊόντα.
  • Ακόμα και σε μία ώριμη αγορά, όπως αυτή των απορρυπαντικών ρούχων, υπάρχουν σημαντικά περιθώρια για την πληρέστερη κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών