Ανοδικά κατά 12% σε αξία πωλήσεων έκλεισε το 2024 για τη Β. Αρχοντάκης ΑΒΕΕ. Στη χρονιά που μας πέρασε, η εταιρεία ενίσχυσε περαιτέρω το «αποτύπωμά» της στον καφέ espresso, με τις πωλήσεις του να έχουν φτάσει το 40% του ετήσιου κύκλου εργασιών. Αφορούν κυρίως συνεργασίες Ho.Re.Ca., αλλά και καφέ espresso ιδιωτικής ετικέτας στο ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο, αρχής γενομένης από την Κρήτη. Το 2023 το αντίστοιχο ποσοστό βρισκόταν κάτω από 30%.
Η Β. Αρχοντάκης ΑΒΕΕ έχει τοποθετήσει τον ομώνυμο ελληνικό καφέ στα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, Lidl, ΑΒ Βασιλόπουλος και Μασούτης. Στην Κρήτη έχει τοποθέτηση στο σύνολο των αλυσίδων. Σε ολοκλήρωση βρίσκεται η κατασκευή του νέου εργοστασίου καφέ στα Χανιά, προϋπολογισμού 10 εκατ. ευρώ. Χτίστηκε επάνω σε ιδιόκτητο οικόπεδο της εταιρείας, με συνολική επιφάνεια 4.000 τ.μ.
Έχει εγκατασταθεί ο υπερσύγχρονος εξοπλισμός και οι γραμμές παραγωγής, που έχουν αυτοματοποιήσει την επεξεργασία καφέ και τη συνακόλουθη αποθήκευση, κατά 95%.
Η Β. Αρχοντάκης ΑΒΕΕ, με το βλέμμα στο 2026, έχει ήδη εκπονήσει νέο επενδυτικό σχέδιο 6 εκατ. ευρώ, ως χρηματοδοτούμενο από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέσα από το πρόγραμμα «Μεταποίηση – Εφοδιαστική Αλυσίδα».
Η εταιρεία αναμένει την ένταξη του σχεδίου στις σχετικές διατάξεις αναπτυξιακών νόμων. Υπενθυμίζεται ότι το προηγούμενο επενδυτικό πρόγραμμα των 10 εκατ. ευρώ είχε χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια. Ως προς την επένδυση που έπεται, το πλάνο περιλαμβάνει νέες γραμμές παραγωγής καφέ espresso και νέα κτίρια, ως επέκταση του σύγχρονου εργοστασίου.
Άλλωστε, η εταιρεία δίνει βάση στην ανάπτυξή της με «όχημα» τον ποιοτικό καφέ espresso και για το λόγο αυτό, δίνει τα κατάλληλα «όπλα» στο Τμήμα Πωλήσεων, το οποίο επιδιώκει με ένταση πλέον και στην Αθήνα να αναπτύξει τα συνεργαζόμενα σημεία Ho.Re.Ca, στη λογική της door-to-door προσέγγισης: Έχουν δημιουργηθεί τέσσερα διαφορετικά χαρμάνια καφέ espresso, διαφορετικής φιλοσοφίας, οργανοληπτικών χαρακτηριστικών και έντασης καφέ, ανάλογα με το χαρακτήρα κάθε σημείου. Πρόκειται για τους καφέδες agape, Square, Arc και τον παλιότερο, Cup. Ταυτόχρονα, η εταιρεία προωθεί τις επώνυμες κάψουλες Poem, συμβατές με μηχανές Nespresso, οι οποίες σύντομα τοποθετούνται και στα σούπερ μάρκετ Lidl.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter