Τις τελευταίες διευκρινίσεις για την οριστική εφαρμογή του νέου Κώδικα Δεοντολογίας για προσφορές, εκπτώσεις και προωθητικές ενέργειες αναμένουν οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Πληροφορίες του FOODReporter αναφέρουν ότι οι επαφές της Ένωσης Supermarket Ελλάδος (ΕΣΕ) με τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή είναι πλέον καθημερινές, με ορίζοντα εφαρμογής, την 1η Μαρτίου 2025.

Ο πρόεδρος της ΕΣΕ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, εκτίμησε ότι «η πλήρης εφαρμογή αναμένεται στις αρχές του φετινού καλοκαιριού».

«Δεν πιστεύω ότι θα μεταβληθεί η μέση τιμή του προϊόντος, θα αναπροσαρμοστεί η πολιτική ορισμένων προμηθευτών, αλλά στο τέλος της ημέρας, τον ίδιο προϋπολογισμό θα χρησιμοποιήσουν για προσφορές», σημείωσε ο ίδιος και πρόσθεσε: «Η μεγαλύτερη καθαρότητα θα είναι όφελος για τον καταναλωτή. Οι μόνο κατ’ όνομα προσφορές θα σταματήσουν να υπάρχουν. Αυτό το βλέπω υγιές, το διαφορετικό απ’ αυτό μπορούμε να θεωρήσουμε ότι ήταν στρέβλωση».

Ο κ. Παντελιάδης παρατήρησε ότι η παύση των «καταχρηστικών» προσφορών, ιδιαίτερα σε είδη απορρυπαντικών, καθαριστικών και είδη προσωπικής περιποίησης, είχαν θετικό αποτύπωμα για τον καταναλωτή, καθώς υπήρξε ίδια ένταση προσφορών σε μειωμένο τιμοκατάλογο, ενώ τα σούπερ μάρκετ αρχικά ανέμεναν ποσοτική μείωση των προσφορών.

«Η τιμή αναφοράς 30 ημερών, που προβλέπει ο νέος Κώδικας Δεοντολογίας, έρχεται σε αρκετά σημεία σε σύγκρουση με τη διάταξη περί “κλειδωμένου” περιθωρίου κέρδους, που ισχύει, βάσει της νέας παράτασης, έως 30 Απριλίου 2025. Εφόσον ο πληθωρισμός τροφίμων πάει καλά, αυτό ίσως δώσει την ευελιξία να επανεξετάσει τα μέτρα», τόνισε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter