O δείκτης τιμών καταναλωτή στη Μ. Βρετανία αυξήθηκε μόλις κατά 0,3% τον περασμένο Ιανουάριο. Πρόκειται για τη μικρότερη αύξηση που έχει σημειωθεί από την καθιέρωση του σχετικού δείκτη (Consumer Prices Index – CPI), το 1989.

Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τους αναλυτές, πως η βρετανική αγορά πρόκειται να εισέλθει στην περιοχή του αποπληθωρισμού εντός των επόμενων μηνών. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το σχετικό ρεπορτάζ της Telegraph, θα είναι η πρώτη φορά που το κόστος για την κάλυψη των αναγκών του νοικοκυριού θα σημειώσει μείωση. Πράγματι, τον Φεβρουάριο σημειώθηκε για δεύτερο μήνα μείωση τιμών στα τρόφιμα, κατά 0,4% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με τα στοιχεία του σχετικού δείκτη της Nielsen. Η μεγαλύτερη μείωση αφορούσε στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, στην οποία σημειώθηκε αρνητικό ρεκόρ, με -1,2%, που μείωσε την επίπτωση στον γενικό δείκτη της αύξησης των τιμών στην κατηγορία των τυποποιημένων τροφίμων. Είναι η πρώτη φορά που ο δείκτης τιμών των τροφίμων στη Μ. Βρετανία σημειώνει μείωση για δύο συνεχόμενους μήνες. Οι αναλυτές επισημαίνουν τον ρόλο που διαδραματίζει σε αυτή την εξέλιξη ο σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των λιανεμπόρων της χώρας για κατάκτηση μεγαλύτερων μεριδίων, που οδηγεί σε μειώσεις τιμών και σε συνεχείς προωθητικές ενέργειες. Ο υπεύθυνος έρευνας της Nielsen δήλωσε πως στόχος της αγοράς θα πρέπει να είναι η σταθεροποίηση του μεριδίου των προσφορών στο σύνολο των πωλήσεων.