Σταθερούς ρυθμούς αύξησης παρουσιάζουν οι πωλήσεις των αντηλιακών σε αξία και σε όγκο. Η ζήτηση ανταποκρίνεται θετικά στο λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων γι’ αυτό καινοτομίες που ανήκουν σε προϊόντα της επιλεκτικής διανομής μεταφέρονται στην ευρεία. Οι πωλήσεις της κατηγορίας επηρεάζονται έντονα από το μέγεθος της τουριστικής κίνησης, η οποία φέτος λόγω Ολυμπιακών Αγώνων υπόσχεται πολλά. rnΗ υποκατηγορία των γαλακτωμάτων κατέχει μερίδιο 55% σε αξία στις συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας.

Σταθερούς ρυθμούς αύξησης παρουσιάζουν τα τελευταία χρόνια οι πωλήσεις των αντηλιακών σε αξία και σε όγκο. Δεδομένου ότι η ζήτηση ανταποκρίνεται θετικά στο λανσάρισμα καινοτομικών προϊόντων, καινοτομίες που ανήκουν σε προϊόντα της επιλεκτικής διανομής μεταφέρονται στην ευρεία. Οι πωλήσεις της κατηγορίας επηρεάζονται έντονα από το μέγεθος της τουριστικής κίνησης, η οποία φέτος λόγω Ολυμπιακών Αγώνων υπόσχεται πολλά.

Τη φετινή σεζόν αναμένεται άνοδος των πωλήσεων, αν και δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί ως ποσοστό. Έτσι ο συνδυασμός της υψηλής εποχικότητας των αντηλιακών με την κορυφαία αθλητική διοργάνωση δημιουργούν κλίμα αισιοδοξίας στις επιχειρήσεις του κλάδου. Πάντως ιδιαίτερα ευνοημένες αναμένεται ότι θα είναι οι διεθνείς μάρκες, τις οποίες οι ξένοι επισκέπτες γνωρίζουν και εμπιστεύονται.

Η διανομή

Δύο είναι τα μεγάλα κανάλια διανομής των αντηλιακών προϊόντων: οι μεγάλες αλυσίδες του οργανωμένου λιανεμπορίου –τα σούπερ μάρκετ και τα καταστήματα καλλυντικών– και τα μικρά σημεία πωλήσεων της τουριστικής αγοράς. Στελέχη του κλάδου επισημαίνουν ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν να πραγματοποιούν τις αγορές τους από το οργανωμένο λιανεμπόριο, ενώ στα μικρά σημεία πώλησης της τουριστικής αγοράς καταφεύγουν οι ξένοι τουρίστες –οι πωλήσεις των τελευταίων δεν καταμετρούνται από τις εταιρείες ερευνών. Μάλιστα η συμμετοχή του μικρού λιανεμπορίου της τουριστικής ζώνης στις ετήσιες πωλήσεις της κατηγορίας, που εξαρτάται πάντως από το μέγεθος της τουριστικής κίνησης κάθε έτος, εκτιμάται ως ιδιαίτερα σημαντική.

Έμφαση στην προστασία και τη φροντίδα

Κατά κανόνα τα αντηλιακά προϊόντα αγοράζονται από γυναίκες. Οι καταναλώτριες είναι πολύ απαιτητικές στις επιλογές τους και αναζητούν τις καινοτομίες, καθώς διαθέτουν καλή εκπαίδευση από τις κατηγορίες προϊόντων προσώπου και μακιγιάζ.

Οι συνεχείς προειδοποιήσεις για τις βλαβερές συνέπειες της έκθεσης στον ήλιο και η ανάγκη ταυτόχρονα για σκούρα επιδερμίδα έχουν οδηγήσει τους καταναλωτές σε δύο διαμετρικά αντίθετες κατευθύνσεις. Οι μεγαλύτερης ηλικίας γυναίκες –συνήθως οι μητέρες που αγοράζουν προϊόντα για ολόκληρη την οικογένεια– επιζητούν όλο και μεγαλύτερη προστασία και αντηλιακά με υψηλούς δείκτες, ενώ οι καταναλώτριες νεαρής ηλικίας ενδιαφέρονται για προϊόντα που προσφέρουν γρήγορο και έντονο μαύρισμα. Ανεξαρτήτως της ηλικίας πάντως η ζήτηση είναι προσανατολισμένη σε προϊόντα που διασφαλίζουν την υγεία της επιδερμίδας και εγγυώνται ασφαλές μαύρισμα. Τα αντηλιακά προϊόντα με υψηλούς δείκτες προστασίας (15+) επιλέγονται στην αρχή του καλοκαιριού, ενώ προς τα μέσα του καλοκαιριού η ζήτηση στρέφεται προς τα λάδια για γρήγορο μαύρισμα.

Αξιοσημείωτη είναι η τάση της κατανάλωσης υπέρ των αντηλιακών που προσφέρουν όχι μόνο προστασία και ενυδάτωση, αλλά επιπλέον καλλυντική περιποίηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάθε χρονιά κυκλοφορούν όλο και περισσότερα εξειδικευμένα προϊόντα, που αφορούν τη φροντίδα και την περιποίηση της επιδερμίδας, με συστατικά αντιγήρανσης, σύσφιξης, πρόληψης ρυτίδων κά. Επίσης οι καταναλωτές δείχνουν αυξημένη προτίμηση στα προϊόντα που προσφέρουν πρακτικότητα στη χρήση, όπως τα γαλακτώματα σε σπρέι, τα οποία σταδιακά παρουσιάζουν αύξηση των πωλήσεών τους.

Τα γαλακτώματα έχουν το μεγαλύτερο μερίδιο

Η υποκατηγορία των αντηλιακών γαλακτωμάτων κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο στις συνολικές πωλήσεις της κατηγορίας. Ειδικότερα, τα γαλακτώματα κατέχουν μερίδιο ύψους περίπου 55% σε αξία (στο σύνολο των πωλήσεων σε αξία αντηλιακών After sun και Self tanning). Το μερίδιο των γαλακτωμάτων σε σπρέι εκτιμάται περίπου σε 10% –το 2003 είχαν άνοδο περίπου 3% έναντι του 2002– ενώ ανάλογο είναι το μερίδιο των λαδιών, υποκατηγορία που παρουσιάζει όμως πτωτικές τάσεις.

Πίνακας1

Πωλήσεις αντηλιακών σε σούπερ μάρκετ, μικρά σημεία πώλησης, φαρμακεία και καταστήματα καλλυντικών












Σε όγκο (τεμάχια)

2002

2003

Σύνολο

2.064.151

2.407.961

Αντηλιακά

1.940.818

2.275.986

After sun

107.954

118.766

Self tanning

15.379

13.209

Σε αξία (ευρώ)

   

Σύνολο

19.285.735

23.157.525

Aντηλιακά

18.409.225

22.176.249

After sun

754.642

881.055

Self tanning

121.869

100.222

Πηγή: INFORMATION RESOURCES HELLAS

Διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης σημείωσε η κατηγορία των αντηλιακών το 2003 έναντι του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της INFORMATION RESOURCES HELLAS. Oι πωλήσεις των αντηλιακών κινήθηκαν ανοδικά κατά 17% σε όγκο και περίπου κατά 20% σε αξία. Άνοδο σημείωσαν και οι πωλήσεις προϊόντων για περιποίηση μετά την ηλιοθεραπεία (After sun) οι οποίες αυξήθηκαν κατά 10% σε όγκο και κατά 16,7% σε αξία. Αντίθετα, πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις των προϊόντων για μαύρισμα χωρίς ήλιο (Self tanning), που υποχώρησαν κατά 14% σε όγκο και κατά 17,7% σε αξία.

Πίνακας 2

Κατανομή πωλήσεων ανά κανάλι διανομής







 

2002

2003

Σούπερ μάρκετ

51,4

53,7

Καταστήματα καλλυντικών

13,3

2,6

Φαρμακεία

33,6

31

Μικρά σημεία πώλησης

1,7

12,6

Πηγή: INFORMATION RESOURCES HELLAS

Αύξηση σημείωσε το μερίδιο των σούπερ μάρκετ και των μικρών σημείων πώλησης το 2003 έναντι του 2002 και διαμορφώθηκε σε 53,7% και σε 2,6% αντίστοιχα. Αντίθετα υποχώρησε το μερίδιο των φαρμακείων και των καταστημάτων καλλυντικών.

ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΡΙΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

BEIERSDORF HELLAS AE

H εταιρεία διαθέτει στην αγορά τα αντηλιακά Nivea Sun, κυρίαρχη μάρκα στην παγκόσμια αγορά. Στην γκάμα της περιλαμβάνονται 37 κωδικοί –προϊόντα για μαύρισμα και προστασία από τον ήλιο, εξειδικευμένα προϊόντα για το σώμα, το πρόσωπο, την παιδική επιδερμίδα, καθώς και προϊόντα για μετά τον ήλιο. Από φέτος η εταιρεία λανσάρει πέντε νέα καινοτόμα προϊόντα.

ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΓΡ. ΑΒΕΕ

Η εταιρεία διαθέτει στην αγορά τη σειρά αντηλιακών προϊόντων Carroten. Φέτος η ΣΑΡΑΝΤΗΣ επαναλανσάρει τη σειρά Carroten. Συγκεκριμένα, το επαναλανσάρισμα βασίζεται σε τρεις παραμέτρους: ανανέωση στις συσκευασίες και στις ετικέτες, ορθολογικοποίηση της γκάμας με λανσαρίσματα νέων κωδικών και κατάργηση παλαιών και αναβάθμιση της σύστασης των προϊόντων. Η αναβάθμιση επιτυγχάνεται με τη χρήση ποιοτικά εξελιγμένων συστατικών και πρωτοποριακής φόρμουλας σε κάθε προϊόν.

Τα νέα προϊόντα είναι τα εξής:

  • Γαλάκτωμα μαυρίσματος SPF 4, ένα πρωτοποριακό προϊόν που συνδυάζει το τροπικό μαύρισμα που προσφέρει ένα λάδι και τις ενυδατικές ιδιότητες ενός γαλακτώματος.

  • Σειρά Complete System η οποία περιλαμβάνει 2 γαλακτώματα SPF 8 & 15 και μία κρέμα προσώπου SPF 30. Η ειδική τους σύνθεση περιέχει σύμπλεγμα βιταμινών A+E+C που βοηθάει στην καταπολέμηση της πρόωρης γήρανσης της επιδερμίδας καθώς και στην ανάπλαση του φυσικού κολλαγόνου. Παράλληλα, διατηρεί το δέρμα απαλό και ελαστικό.

  • Γαλάκτωμα micro SPF 12 σε πρακτική συσκευασία των 100 ml ιδανικό για όσους θέλουν να κάνουν περιορισμένη χρήση προϊόντος.

  • Παιδικό γαλάκτωμα spray SPF 25 με προηγμένης τεχνολογίας φίλτρα τα οποία απορροφούν το 90% της UVA ηλιακής ακτινοβολίας και με συστατικά εντατικής ενυδάτωσης.

  • After Sun Shimmer με σύνθεση που περιέχει ιριδίζουσες πέρλες οι οποίες προσφέρουν διακριτική λάμψη που αναδεικνύει το μαύρισμα.

  • Spray προστασίας για τα μαλλιά με σύνθεση που περιλαμβάνει σύμπλεγμα βιταμινών Α+Ε+Β5 και θρεπτικά συστατικά. Η σύνθεσή του προσδίδει στα μαλλιά λάμψη, τα κάνει ευκολοχτένιστα, ενώ παράλληλα προστατεύει και αναδεικνύει το χρώμα τους.

JOHNSON & JOHNSON HELLAS AEBE

H JOHNSON & JOHNSON διαθέτει δύο σειρές αντηλιακών προϊόντων ευρείας κατανάλωσης, τη Johnson’s Sun Care και την Piz Buin.

Αυτό το καλοκαίρι η σειρά Johnson’s SunCare ενισχύεται με μία νέα σειρά προϊόντων, την Johnson’s 1 Day (Once a Day). Τα προϊόντα της σειράς υπόσχονται προστασία όλη την ημέρα με μία μόνο χρήση. Είναι ειδικά σχεδιασμένα για να παρέχουν προστασία μακράς διαρκείας από τις ακτίνες UVA/UVB χάρη στα νέας γενιάς φωτοσταθερά φίλτρα. Το νέο προϊόν με βιταμίνη Ε και προ-βιταμίνη Β5 διατηρεί την επιδερμίδα 100% ενυδατωμένη. Τα Johnson’s 1 Day διατίθενται σε γαλάκτωμα των 200 ml σε τρεις τύπους για ενήλικες (με δείκτες προστασίας 8-12, 15-20 και 25-35 SPF) και σε δύο τύπους στην κατηγορία Kids, για παιδιά (με δείκτες προστασίας 15-25 και 30-40 SPF)

Στη σειρά Piz Buin λανσάρονται το 2004 τα εξής νέα προϊόντα:

  • Οι νέες κρέμες προσώπου Piz Buin, που προστατεύουν το πρόσωπο από τις βλαβερές συνέπειες στης έκθεσης στον ήλιο, ενώ παράλληλα περιποιούνται την επιδερμίδα προσδίδοντάς της λάμψη και νεανική εμφάνιση. Περιέχουν το ενεργό συστατικό Melibose που βοηθά στη βελτίωση της ελαστικότητας του δέρματος κάνοντάς το πιο λαμπερό, νεανικό και απαλό. Είναι ειδικά σχεδιασμένες για το πρόσωπο και προσφέρουν 24ωρη ενυδάτωση, περιέχουν βιταμίνη Ε για προστασία από την πρόωρη γήρανση και φωτοσταθερό φίλτρο UVB-UVA. Διατίθενται σε τρεις τύπους με δείκτες αντηλιακής προστασίας 8, 15 και 30 SPF.

  • Προϊόντα After Sun που αναζωογονούν το ταλαιπωρημένο από τον ήλιο δέρμα. Με το ενεργό συστατικό Tanimel που περιέχουν τα προϊόντα, είτε ενισχύεται το μαύρισμα με την αύξηση της μελανίνης στο δέρμα (Tan Intensifier), είτε το μαύρισμα διαρκεί περισσότερο (Tan Prolonger). Απορροφώνται γρήγορα, έχουν μη λιπαρή σύνθεση και προσφέρουν 24ωρη ενυδάτωση και προστασία από το ξεφλούδισμα.