Τα αντιηλιακά αποτελούν μια αναπτυσσόμενη αγορά, που χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια από σταδιακές αλλά αισθητές αλλαγές, σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού.

Τα αντιηλιακά αποτελούν μια αναπτυσσόμενη αγορά, που χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια από σταδιακές αλλά αισθητές αλλαγές, σε ό,τι αφορά στη συμπεριφορά του καταναλωτικού κοινού.

Αν και είναι δύσκολο να μετρηθεί, η αγορά αντιηλιακών ευρείας κατανάλωσης (στα οποία δεν συμπεριλαμβάνονται οι επιλεκτικές μάρκες και τα προϊόντα που πωλούνται μόνο στα φαρμακεία) ανέρχεται σε όγκο γύρω στα 2,6 εκατ. τεμάχια και σε αξία γύρω στα 6,2 – 6,5 δισ. δρχ. ετησίως.

Ηγέτες της αγοράς θεωρούνται οι σειρές Ambre Solaire (της ΑΝΕΛΟΡ) και Nivea (της Beiersdorf Hellas A.E.), οι οποίες κατέχουν σε όγκο μερίδια αγοράς της τάξης του 20% η καθεμία, ενώ ακολουθεί η σειρά Carroten (της εταιρίας Σαράντης).

Στροφή προς μεγαλύτερους δείκτες προστασίας

Οι αρμόδιοι της αγοράς παρατηρούν ότι οι καταναλωτές γίνονται όλο και περισσότερο ευαίσθητοι σε θέματα υγείας και προστασίας τους από την ηλιακή ακτινοβολία, με αποτέλεσμα να σημειώνεται μία αισθητή στροφή σε αντιηλιακά προϊόντα με μεγαλύτερους δείκτες προστασίας. Επίσης, υπάρχει μια στροφή προς τα προϊόντα τα οποία είναι πιο εύχρηστα (π.χ. spray), καθώς επίσης και σε πιο εξειδικευμένα προϊόντα όπως για το πρόσωπο ή για τα παιδιά.

Αναλυτικότερα, σε ό,τι αφορά στις διάφορες υποκατηγορίες στις οποίες χωρίζονται τα αντιηλιακά προϊόντα, την πρωτιά σε μερίδια αγοράς (σε όγκο) κατέχουν τα γαλακτώματα, με 60% συνολικά (15% τα παιδικά και 45% τα υπόλοιπα), ενώ ακολουθούν τα λάδια, με μερίδιο αγοράς 18% -20%, τα προϊόντα για μετά τον ήλιο, με μερίδιο γύρω στο 7%, οι κρέμες, με 6% περίπου, ενώ τα spray κατέχουν μερίδιο της τάξης του 4%.

Αν εξετάσουμε τα αντιηλιακά προϊόντα από τη σκοπιά των δεικτών προστασίας που παρέχουν, παρατηρούμε ότι τα προϊόντα με δείκτες προστασίας μέχρι 5 κατέχουν μερίδια αγοράς της τάξης του 40%, ενώ ένα αντίστοιχο ποσοστό (40%) κατέχουν τα προϊόντα με δείκτες προστασίας 6 – 20. Το υπόλοιπο 20% αφορά προϊόντα με υψηλότερους δείκτες προστασίας.

Ο ρόλος των σούπερ μάρκετ είναι πολύ σημαντικός, αν και στην αγορά αυτή εξίσου σημαντικά είναι και τα τουριστικά μαγαζιά, τα οποία υπάρχουν σε νησιά και σε τουριστικές περιοχές δίπλα στις παραλίες.

Αέρας καλοκαιριού στα σούπερ μάρκετ

Ειδικά για τα σούπερ μάρκετ, τα αντιηλιακά προϊόντα είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία με έντονη εποχικότητα. Για το λόγο αυτό τα σούπερ μάρκετ προσπαθούν να προωθήσουν τα προϊόντα διαμορφώνοντας ειδικούς χώρους με καλοκαιρινό χαρακτήρα και συγχρόνως αυξάνοντας το χώρο των προβολών τους. Ακόμα, δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στα αντιηλιακά προϊόντα παρουσιάζοντάς τα στα φυλλάδιά τους.

Τα αντιηλιακά προϊόντα, λόγω του έντονα εποχιακού χαρακτήρα τους και της πληθώρας των κωδικών τους, τοποθετούνται επί το πλείστον σε σταντ. Τα σταντ βρίσκονται σε ειδικά διαμορφωμένους χώρους των καταστημάτων, όπου συγκεντρώνονται όλα τα καλοκαιρινά προϊόντα για τις διακοπές. Σε ορισμένα καταστήματα, παρ’ όλα αυτά, τα αντιηλιακά προϊόντα τοποθετούνται στο ράφι ανά μάρκα και στη συνέχεια ανά κατηγορία (δηλ. λάδια, γαλακτώματα, πρόσωπο, after sun).

ΑΝΕΛΟΡ

Η φετινή γκάμα αντιηλιακών AMBRE SOLAIRE περιλαμβάνει 22 προϊόντα, τα οποία κατανέμονται στις εξής κατηγορίες:

  • Προϊόντα για έντονο μαύρισμα (αντιηλιακό λάδι προστασίας 2, αντιηλιακό λάδι προστασίας 2 με άρωμα καρύδας, ζελ για πολύ έντονο μαύρισμα και ζελ FRESH PROTECT με δείκτη προστασίας 4, που είναι νέο προϊόν).
  • Προϊόντα για σταδιακό μαύρισμα (αντιηλιακό λάδι – ζελ προστασίας 5 και 8, αντιηλιακό υδατικό γαλάκτωμα προστασίας 3,5 και 7 – MEXORYL SX).
  • Προϊόντα για υψηλή προστασία (αντιηλιακό γαλάκτωμα προστασίας 12, 20 και 30 – MEXORYL SX).
  • Αντιηλιακή προστασία για παιδιά (αντιηλιακό υδατικό γαλάκτωμα υψηλής προστασίας 25 και 35 – MEXORYL SX.
  • Προϊόντα για μετά τον ήλιο (αναζωογονητικό ρευστό γαλάκτωμα με βιταμίνη C, υδατικό γαλάκτωμα για μετά τον ήλιο).
  • SPRAYS (ρευστή κρέμα προστασίας 10 – Sport και ενυδατικό γαλάκτωμα υψηλής προστασίας 20. Και τα δύο είναι νέα προϊόντα).
  • Προστασία προσώπου (κρέμα προστασίας προσώπου 10, υψηλής προστασίας 30, μέγιστης προστασίας 60 και lipstick για τα χείλη υψηλής προστασίας 20. Και τα τρία είναι νέα προϊόντα).

Ο σημαντικότερος τρόπος προώθησης και προβολής των αντιηλιακών προϊόντων της παραπάνω σειράς είναι η διαρκής και στενή συνεργασία της εταιρίας ΑΝΕΛΟΡ με την Αντικαρκινική Εταιρία Ελλάδας. Συγκεκριμένα, 30 δραχμές από κάθε προϊόν της Ambre Solaire προσφέρονται στο έργο της εταιρίας αυτής. Η ΑΝΕΛΟΡ προσπαθεί να κάνει γνωστή προς το κοινό την προσφορά της αυτή με ενημερωτικά φυλλάδια προστασίας απέναντι στις βλαβερές επιπτώσεις του ήλιου, με ενημερωτικά σποτς στην τηλεόραση, καθώς επίσης με χορηγίες σε εκδηλώσεις της Αντικαρκινικής Εταιρίας. Παράλληλα, βέβαια, χρησιμοποιούνται οι κλασικές μέθοδοι, με προωθήτριες στα καταστήματα, εκπτωτικά κουπόνια και διάφορα δώρα για την προσέλκυση του κοινού.

BEIERSDORF HELLAS

Στο χώρο των αντιηλιακών η εταιρία Beiersdorf Hellas A.E. κυκλοφορεί τη σειρά Nivea Sun, που περιλαμβάνει τις εξής κατηγορίες:

  • Αντιηλιακή προστασία για το σώμα σε μορφή lotion με δείκτες προστασίας (SPF) 4, 6, 8, 12, 16, 20, 26, 35.
  • Αντιηλιακή προστασία για το σώμα σε μορφή spray με δείκτες προστασίας 2, 5, 10, 15, 20.
  • Ειδική αντιηλιακή προστασία για το πρόσωπο σε μορφή κρέμας με δείκτες προστασίας 8, 20, 30.
  • Αντιηλιακή προστασία που συμβάλλει στο γρήγορο, ασφαλές μαύρισμα: Tropical Lotion SPF 2, Tropical Lotion SPF 5, Carotene Lotion SPF 2, Sun Oil SPF 2, Tropical Oil SPF 2.
  • Νέα σειρά για μαύρισμα χωρίς ήλιο: Self Tan Gream για το πρόσωπο και Self Tan Lotion για το σώμα.
  • Παιδική σειρά με δείκτες προστασίας 15, 25, 35.
  • Σειρά για μετά τον ήλιο και συγκεκριμένα: για το πρόσωπο με Q10, Spray για το σώμα και Lotion για το σώμα.

…και SEA O SUN

Επίσης, η εταιρία λανσάρει μία επιπλέον μάρκα αντιηλιακών, το Sea O Sun, το οποίο περιλαμβάνει τους εξής κωδικούς:

  • Αντιηλιακή προστασία για το σώμα σε μορφή lotion με δείκτες προστασίας 4, 6, 8, 12, 16, 20, 25, 30.
  • Σειρά για μετά τον ήλιο (lotion για το σώμα).
  • Αντιηλιακή προστασία που συμβάλλει στο γρήγορο, ασφαλές μαύρισμα: Carotene Sun Milk SPF 2, Carotene Sun Milk SPF 5, Tropical Sun Milk SPF 2, Tropical Sun Milk SPF 5, Carotene Sun Oil SPF 2, Babassu Oil SPF 2.

Η εταιρία φέτος διευρύνει την αγορά των sprays, τα οποία λάνσαρε στην ελληνική αγορά το 1999 με μεγάλη επιτυχία, προσφέροντας ένα νέο προϊόν με δείκτη προστασίας 20. Επίσης, το 2000 λανσάρει μία καινούργια σειρά παιδικών αντιηλιακών, με δείκτες προστασίας 15, 25 και 35. Η σειρά αυτή είναι πιο εξειδικευμένη και είναι έξτρα αδιάβροχη για καλύτερη προστασία των παιδιών. Τέλος, η σειρά Nivea Sun πρωτοπορεί στην ελληνική αγορά με τα καινούργια προϊόντα μαυρίσματος χωρίς ήλιο.

Οι προωθητικές ενέργειες που γίνονται για την υποστήριξη των προϊόντων Nivea Sun είναι συνήθως ειδικές ενέργειες μέσα στα μαγαζιά, προωθήτριες που προσφέρουν κάποιο εκπτωτικό κουπόνι και το Nivea Sun stand, μέσω του οποίου παρουσιάζεται όλη η σειρά.

ΣΑΡΑΝΤΗΣ

Η εταιρία ΓΡ. ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΑΒΕΕ θα κυκλοφορήσει φέτος το καλοκαίρι το CARROTEN, μία πλήρη σειρά 20 αντιηλιακών προϊόντων με υψηλές προδιαγραφές.

Η σειρά Carroten αποτελείται από τις εξής κατηγορίες προϊόντων:

  • Αντιηλιακά λάδια και gel για γρήγορο και βαθύ μαύρισμα, ιδανικά για μαυρισμένες ή συνηθισμένες στον ήλιο επιδερμίδες (7 κωδικοί).
  • Αντιηλιακά γαλακτώματα για την υψηλή προστασία των ευαίσθητων επιδερμίδων εύκολα, καθώς και για την προστασία και ενυδάτωση των ελαφρά μαυρισμένων επιδερμίδων (6 κωδικοί).
  • Προστασία στα σπορ: γαλάκτωμα και stick για το πρόσωπο, ειδικά μελετημένο για όσους ασχολούνται με τα σπορ (2 κωδικοί).
  • Αντιηλιακή κρέμα προσώπου: προστατεύει την ευαίσθητη επιδερμίδα του προσώπου από τις ακτίνες του ήλιου (1 κωδικός).
  • Φροντίδα για μετά τον ήλιο: γαλάκτωμα και gel που δροσίζουν και ενυδατώνουν την επιδερμίδα, αφήνοντάς την απαλή και ελαστική και σταθεροποιούν το μαύρισμα (2 κωδικοί).

Το 1999 ήταν μια εξαιρετική χρονιά για το Carroten, μια και διπλασίασε τις πωλήσεις του, χάρη στο πολύ επιτυχημένο επαναλανσάρισμα. Το Carroten ανταγωνίστηκε πολύ δυναμικά στην πρώτη τριάδα των “παικτών” της αγοράς αντιηλιακών, με μερίδιο 9,3% σε αξία και 10,7% σε όγκο για την περίοδο Ιαν. – Αυγ. '99.

Τη φετινή χρονιά το Carroten δημιούργησε δύο εντελώς νέα γαλακτώματα σε spray για περισσότερη ευκολία στη χρήση, με δείκτες προστασίας 8 και 15. Τα προϊόντα έχουν μη λιπαρή σύνθεση, που απλώνεται εύκολα και απορροφάται γρήγορα και δίνουν στην επιδερμίδα μια υπέροχη αίσθηση δροσιάς.

Το Carroten θα υποστηριχθεί έντονα με προωθήτριες και ελκυστικές προσφορές καταναλωτή στη διάρκεια του καλοκαιριού. Επίσης, θα διοργανωθούν πρωτότυπα πάρτι σε παραλίες, καθώς και διαγωνισμοί με πλούσια δώρα.

SCHWARZKOPF & RILKEN

Η εταιρία κυκλοφορεί τη σειρά αντιηλιακών Coppertone, που είναι μία πλήρης σειρά από SPF (δείκτες προστασίας) 2 μέχρι 25. Διαθέτει εξειδικευμένα προϊόντα όπως το Sport Lotion SPF 8 γι' αυτούς που μένουν πολλές ώρες κάτω από τον ήλιο κάνοντας σπορ και το Waterbabies SPF 30 για μικρά παιδιά.

Το Coppertone επίσης έχει το μοναδικό προϊόν στην ελληνική αγορά Colorkids SPF 25, που έχει ειδικό χρώμα, ώστε η μητέρα να βλέπει τα σημεία όπου κάνει επάλειψη στο σώμα του παιδιού.