Στην απειλή της επιβολής ιδιαίτερα αυστηρών προστίμων, που μπορεί να φθάσουν στο 10% επί του τζίρου, προσφεύγει το Υπουργείο Ανάπτυξης, για να τιθασεύσει την ακρίβεια που ροκανίζει το εισόδημα των Ελλήνων καταναλωτών.

Ενδεικτικό των διαστάσεων του προβλήματος της ακρίβειας είναι το γεγονός ότι στο τελευταίο 12μηνο, με εξαίρεση το λάδι και τα γαλακτοκομικά, οι τιμές στα υπόλοιπα προϊόντα έχουν πάρει την «ανηφόρα». Η «καμπάνα χτυπά» για τις πολυεθνικές που πωλούν τα προϊόντα τους με διαφορετικές τιμές στην ελληνική αγορά απ’ ό,τι στο εξωτερικό.

Οι καταναλωτικές οργανώσεις, πάντως, δεν είναι ικανοποιημένες από τη «μάχη» κατά της ακρίβειας, αφού, όπως τόνισαν στην 3η συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου τους που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στη Θεσσαλονίκη, κατά τον τελευταίο χρόνο υποχώρησε μόνο η τιμή του λαδιού, ενώ παρέμειναν σταθερές οι τιμές στα γαλακτοκομικά προϊόντα. «Στα ίδια ακριβώς προϊόντα, στα ίδια καταστήματα, για ίδιες ποσότητες, έχουμε αυξήσεις 22% στο αλεύρι, 19% στις φρυγανιές, 33% στα αβγά, 12% στο ρύζι, 35% στα μακαρόνια, 55% στις κονσέρβες σαρδέλας κλπ», τόνισε η ΓΓ του ΚΕΠΚΑ, κ. Κεκελέκη. Στο ίδιο μήκος κύματος, ο πρόεδρος του ΙΝΚΑ, κ. Λεχουρίτης, έσπευσε να καταδικάσει την πρακτική επιχειρήσεων να επιζητούν συνεχώς νέες αυξήσεις. «Δεν μπορεί να πέφτει η τιμή στο καλαμπόκι ή στο ρύζι κατά 30% και 10% αντίστοιχα, κι εμείς να συζητάμε για νέες αυξήσεις», τόνισε χαρακτηριστικά.

Για στρεβλώσεις στην αγορά μίλησε ο ΓΓ Καταναλωτή: «Η μάχη με την ακρίβεια δεν κερδίζεται από τη μια στιγμή στην άλλη, όπως δεν ξεκίνησε χθες ή προχθές», ανέφερε ο κ. Γ. Οικονόμου για να τονίσει ότι «είναι μια συνεχής διαδικασία η αντιμετώπιση των στρεβλώσεων στην αγορά. Μια διαδικασία που στην καταληκτική της πορεία θα έχει διαμορφωμένες τιμές προϊόντων σε πιο ελκυστικά επίπεδα για τον καταναλωτή».