Ο ανταγωνισμός στα έτοιμα γεύματα μεταξύ των retailers έχει περάσει στην εμφάνιση και προώθηση της οποιασδήποτε υπεραξίας που μπορεί να προσδώσει το προϊόν, έναντι του ανταγωνισμού. Οι τάσεις στη διατροφή του μέσου Έλληνα μετακινούνται όλο και πιο μακριά από τη συνήθεια του καθημερινού μαγειρέματος. Είναι σχεδόν δεδομένο ότι ακόμη και εκείνοι που προλαβαίνουν να μαγειρέψουν ή έχουν τη δυνατότητα να γεύονται συχνά σπιτικό φαγητό, δεν απομακρύνουν την ανάγκη ενός γρήγορου γεύματος. Οι καταναλωτές ενδιαφέρονται όλο και περισσότερο να τρώνε υγιεινά και παραδοσιακά.

Το… star quality των σεφ ως εγγύηση για τα αγνά υλικά
Η υπεραξία που έχουν αποφασίσει να προσδώσουν αρκετά brands είναι η εγγύηση που παρέχει το όνομα ενός φημισμένου και έμπειρου Έλληνα μάγειρα: Ο ΑΒ Βασιλόπουλος έκανε την αρχή με τα έτοιμα γεύματα υπογραφής του Άκη Πετρετζίκη, πρόσφατα το efood market λάνσαρε έτοιμα γεύματα από τον σεφ Αλέξανδρο Παπανδρέου. Η Meallion ΙΚΕ, εταιρεία με τη συμμετοχή των Λάμπρου Βακιάρου, Θοδωρή Παπαλουκά και της Charlie Ventures Συμμετοχών, παρασκευάζει έτοιμα γεύματα Meallion που παραδίδονται σε κάθε χώρο και παρασκευάζονται σε εγκαταστάσεις της Vivartia, προτάσσοντας το όνομα του σεφ Βακιάρου. Η ίδια η Vivartia έχει επίσης δημιουργήσει ξεχωριστό ποιοτικό μενού στα Everest, με συνταγές του Βασίλη Καλλίδη.

Ζούμε μια… νέα δεκαετία του ’80, όταν οι νοικοκυρές εμπιστεύονταν με κλειστά μάτια τον Νίκο Τσελεμεντέ και τις καινοτόμες τότε συνταγές του; Η λιανική πώληση τότε αφορούσε το ίδιο το βιβλίο συνταγών, στη σύγχρονη εποχή αντικείμενο πώλησης είναι το ίδιο το γεύμα, με το όνομα του σεφ ως εχέγγυο. Ο ανταγωνισμός είναι ήδη μεγάλος και μοιάζει προτιμητέο τα έτοιμα γεύματα ιδιωτικής ετικέτας να… σπονσοράρονται από δημοφιλείς σεφ. Η ΑΒ Βασιλόπουλος προσεγγίζει το συγκεκριμένο θέμα, μιλώντας στο FOODReporter: «Το όνομα του Άκη Πετρετζίκη έχει σημασία για τον πελάτη, ο οποίος, εκτός της διασφάλισης που λαμβάνει για το υψηλό επίπεδο ποιότητας και γεύσης από την ΑΒ, έχει και ένα επιπρόσθετο λόγο να είναι πελάτης, μιας και τα γεύματα φέρουν τη σφραγίδα του πιο αναγνωρίσιμου Έλληνα σεφ». «Η ΑΒ προσφέρει ευρεία ποικιλία ετοίμων γευμάτων από την ελληνική και τη διεθνή κουζίνα με γεύσεις, που ανανεώνονται αρκετές φορές κατά τη διάρκεια του έτους με βάση τις εποχικότητες. Τα γεύματα καλύπτουν περίπου το 70% του δικτύου του ΑΒ. Δεν αποτελούν niche αγορά, αλλά μια διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά αξίας αρκετών εκατομμυρίων ευρώ», σημειώνεται επιπρόσθετα από την ΑΒ Βασιλόπουλος. «Η τάση είναι ξεκάθαρα ανοδική ως προς την αποδοχή του κόσμου, αυτό θα συνεχιστεί επειδή ο σύγχρονος τρόπος ζωής επιβάλλει άμεσες λύσεις που θα εξοικονομούν χρόνο και χρήμα στους πελάτες», εκτιμάται επίσης.

«Έφθασε η ώρα και για τους σεφ να γίνουν σταρ και να αποκτήσουν star quality, εκμεταλλευόμενοι την αναγνωρισιμότητα που τους προσέφερε τα προηγούμενα χρόνια η τηλεόραση. Και άργησαν…», σημειώνει στο FOODReporter σεφ που δεν θέλησε να κατονομαστεί. «Δεν είναι ο μόνος τρόπος για να προωθηθεί ένα έτοιμο γεύμα, αλλά είναι καλή επιλογή. Κι εγώ θα το δεχόμουν ευχαρίστως. Ένας σεφ μπορεί να αποτελέσει εγγύηση για τη χρήση των καλύτερων διαθέσιμων πρώτων υλών από την εταιρεία που παράγει το γεύμα. Δεν θα δεχτεί ο,τιδήποτε λιγότερο, επειδή βάζει το όνομά του στο προϊόν», λέει στο FOODReporter άλλος σεφ.

Η δυναμική των ready-to-eat, που εμπνέονται από την παράδοση, γίνεται εμφανής, σύμφωνα με τη διευθύντρια στρατηγικής και marketing της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, Ελένη Κεφερλή. Η αλυσίδα σούπερ μάρκετ λάνσαρε πριν δύο έτη τη σειρά έτοιμων γευμάτων «Σπιτικές Επιλογές». «Όλα μας τα γεύματα φέρουν την υπογραφή της Νεκταρίας Κοκκινάκη, η οποία μεταφέρει στις συνταγές της στοιχεία από την παράδοση, τα έθιμα και τις επιρροές που έχει δεχτεί από τον τόπο της, την Κρήτη. Φροντίζει οι συνταγές της, που παρασκευάζονται με αγνά υλικά, να θυμίζουν τη “ζεστασιά” του σπιτικού φαγητού», επισημαίνει στο FOODReporter η κυρία Κεφερλή. «Στόχος μας είναι να παρέχουμε χορταστικά παραδοσιακά γεύματα στους καταναλωτές που επιθυμούν γρήγορη, ποιοτική και οικονομική λύση στην καθημερινότητά τους. Πρόκειται για πιάτα ελεγμένα και πιστοποιημένα, έτοιμα για απόλαυση εντός ολίγων λεπτών στο σπίτι ή στη δουλειά», συνεχίζει και καταλήγει, επιβεβαιώνοντας τις θετικές προοπτικές της κατηγορίας που διαβλέπει ο κλάδος: «Υπάρχει σχέδιο μελλοντικής ανάπτυξης της κατηγορίας, με περισσότερες συνταγές και επιλογές για κάλυψη της καθημερινής ανάγκης, βασισμένο στην εποχικότητα και στις σύγχρονες διατροφικές τάσεις».

Η ανάδειξη των έτοιμων γευμάτων με βάση την ποιότητα, τη γεύση και την ελληνική και διεθνή κουζίνα
Η Φαίδρα Μπολιάρη, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της efood, αντίστοιχα υποστηρίζει: «Πρωταρχικός στόχος για το efood market είναι να προσφέρει στους καταναλωτές την ιδανική λύση σε κάθε πιθανή τους ανάγκη, επιλέγοντας συνεργασίες και συνεργάτες με γνώση, εμπειρία αλλά και την απαιτούμενη εξειδίκευση στο αντικείμενο ευθύνης τους. Την ίδια συνταγή ακολουθήσαμε και στο λανσάρισμα της κατηγορίας έτοιμων γευμάτων, επιλέγοντας τον Αλέξανδρο Παπανδρέου, ως σεφ με πολύχρονη εμπειρία στο χώρο της γαστρονομίας, θέτοντας ως βασικό ζητούμενο τη δημιουργία ποιοτικών και γευστικών συνταγών, ιδανικών επιλογών για κάθε στιγμή της ημέρας, βασιζόμενες στην ελληνική κουζίνα». «Αναζητούμε και επιδιώκουμε πάντα τη δημιουργία επιτυχημένων συνεργειών αλλά και συνεργασιών. Ήταν στρατηγική απόφαση για εμάς να υπογράφει τη νέα κατηγορία ετοίμων γευμάτων ένας σεφ έμπειρος, προβεβλημένος, με το food section να είναι το δικό του DNA», προσθέτει.

Η επιλογή των σεφ δεν είναι ο μοναδικός τρόπος για την προώθηση, τη δημιουργία υπεραξίας και την ανάδειξη διαφορετικότητας και μοναδικότητας ενός έτοιμου γεύματος, που λανσάρεται ως ιδιωτική ετικέτα. Ένα επιπλέον στοιχείο (Unique Selling Point, USP) θα μπορούσε να είναι η ποικιλία προσφερόμενων γευμάτων. Στη Μασούτης προσφέρουν «έτοιμα, μαγειρεμένα και ζεστά γεύματα, ενισχύοντας συνεχώς την ποικιλία των φαγητών, που αυτή τη στιγμή ξεπερνάει τους 60 κωδικούς, περιλαμβάνει αυθεντικές ελληνικές συνταγές και σύγχρονες συνταγές της διεθνούς κουζίνας, με συνεχή ανανέωση, προσαρμογή στις νέες γαστρονομικές τάσεις και σεβασμό στις παραδόσεις». «Οι όλο και πιο έντονοι ρυθμοί της καθημερινότητας και η τάση για υγιεινή, ισορροπημένη και νόστιμη διατροφή μας κρατούν σε εγρήγορση την αγορά για την περαιτέρω ανάπτυξη αυτής της κατηγορίας, τόσο σε μετρήσιμα, όσο και σε ποιοτικά χαρακτηριστικά», εκτιμά ο Σάββας Κιολόγλου, Επικεφαλής φρούτων, λαχανικών, αρτοποιίας και ready-to-eat γευμάτων της Μασούτης, μιλώντας στο FOODReporter.

Τα καταστήματα της Μασούτης που σε παρόντα χρόνο διαθέτουν έτοιμο μαγειρεμένο φαγητό πλησιάζουν τα 100 και ολοένα θα αυξάνονται. Είναι επικεντρωμένα στην «ευκολία» του τρόπου αγοράς και τη διευκόλυνση της καθημερινότητας του καταναλωτή: Ευκολία πρόσβασης, απόλαυση «δύσκολων γεύσεων», οικονομία για τα ολιγομελή νοικοκυριά, εγγυημένη, σταθερή ποιότητα, στη σωστή σχέση τιμής και ποιότητας (value for money).


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter