Οι επιχειρήσεις λιανεμπορίου El Corte Ingles, Carrefour και Media Markt συναντήθηκαν με τον Fuencisla Clemares, τον γενικό διευθυντή της Google Πορτογαλίας και Ισπανίας.

Η Google τοποθετείται πλέον ως technology partner του παραδοσιακού λιανεμπορίου και δηλώνει πως μπορεί να παρέχει στις αλυσίδες του κλάδου την τεχνολογική στήριξη που απαιτείται ώστε να καταφέρουν να ανταγωνιστούν πολύ ισχυρές εταιρείες του e-commerce, όπως η Amazon. Ο Fuencisla Clemares δήλωσε στο πλαίσιο της συνάντησης πως το κλειδί για την εξασφάλιση επιτυχημένης πορείας των λιανεμπόρων στο μέλλον είναι η ανάπτυξη μιας άκρως ανταγωνιστικής omnichannel στρατηγικής.

Οι παραδοσιακοί λιανέμποροι έχουν το πλεονέκτημα των φυσικών καταστημάτων, έναντι των online ανταγωνιστών τους. Για να το αξιοποιήσουν αποτελεσματικά, θα πρέπει να προσφέρουν στους πελάτες τους ένα πολύ καλό αγοραστικό περιβάλλον. Αυτό, τόνισε, είναι ιδιαίτερα σημαντικό, δεδομένης της μεταφοράς μεριδίου πωλήσεων στο ψηφιακό περιβάλλον, αλλά και της νέας γενιάς multichannel πελατών. Επίσης, σημείωσε πως στην πορεία ψηφιακού μετασχηματισμού των επιχειρήσεων λιανεμπορίου, η τεχνητή νοημοσύνη (Artificial Intelligence, AI) και η ρομποτική προβλέπεται πως θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο και θα είναι αναπόσπαστο κομμάτι της 4ης βιομηχανικής επανάστασης.

Η Google στοχεύει στη δημιουργία μιας πλατφόρμας ευρωπαϊκού marketplace, ώστε να ανταγωνιστεί τους μεγάλους e-tailers. Μέσω συνεργασιών, οι παλιοί ανταγωνιστές μπορεί να γίνουν οι μελλοντικοί σύμμαχοι, καθώς η τάση για συνεργασία και outsourcing σε third-party ειδικούς επεκτείνεται.