Η μεγάλη αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Saturn εγκαινιάζει και επίσημα την παρουσία της στην ελληνική αγορά με το πρώτο της κατάστημα στην Αθήνα, το οποίο άνοιξε σήμερα το πρωί, 18 Σεπτεμβρίου, τις πύλες του για να υποδεχτεί το καταναλωτικό κοινό.

Το νέο κατάστημα στην Καλλιθέα (Λεωφόρος Συγγρού 340), με χώρους συνολικής έκτασης 9.200 τμ κερδίζει εξ αντικειμένου τον τίτλο του μεγαλύτερου καταστήματος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα, ενώ είναι το μεγαλύτερο που διαθέτει η αλυσίδα στην Ευρώπη, εκτός της Γερμανίας (όπου βρίσκεται η έδρα της). Η πληθωρικότητα του χώρου συνδυάζεται με μια ιδιαίτερα προσεγμένη, μοντέρνα αισθητική και έναν εντυπωσιακό αριθμό επώνυμων προϊόντων (περισσότερα από 80.000 συνολικά, σύμφωνα με τους υπευθύνους της εταιρείας). Συνδυάζοντας τη μοναδική ποικιλία των προσφερόμενων ειδών με ιδιαίτερα χαμηλές τιμές και υψηλής ποιότητας υπηρεσίες, το νεόκοπο κατάστημα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία αγοράς στον επισκέπτη του.

Φιλοσοφία shops-in-shop

Σε αντιδιαστολή με ό,τι απαντάται μέχρι σήμερα ως συνήθης επιλογή στην εγχώρια αγορά των λευκών και μαύρων συσκευών, το κατάστημα της Saturn υλοποιεί μια ξεχωριστή φιλοσοφία παρουσίασης των προϊόντων: η εσωτερική διαρρύθμιση των επισκέψιμων χώρων του καταστήματος συνδυάζει την αναμενόμενη έκθεση των προϊόντων τμηματικά ανά κατηγορία (πχ ψυγεία, βιντεοκάμερες, μικρές ηλεκτρικές συσκευές) και εταιρεία κατασκευαστή με την πρακτική των shops-in-shop. Αξιοποιώντας τη δυνατότητα αυτή, γνωστοί κατασκευαστές ή παροχείς συναφών υπηρεσιών -όπως, για παράδειγμα, οι πάροχοι τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών- έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν με διακριτό και ολοκληρωμένο τρόπο ένα πανόραμα των προϊόντων τους, είτε αυτά απευθύνονται στον τελικό οικιακό χρήστη είτε στον επαγγελματία.

Επιπλέον, σε πολλές περιπτώσεις ο καταναλωτής έχει τη δυνατότητα να αξιολογήσει -σε κατάλληλα διαμορφωμένους χώρους του καταστήματος και με τη συνδρομή εξειδικευμένου προσωπικού- τις προτάσεις διαφορετικών κατασκευαστών, πριν καταλήξει στην απόφαση για την απόκτηση της λύσης, η οποία ταιριάζει στις δικές του ανάγκες αλλά και στο βαλάντιό του. Ενδεικτικά, αναφέρονται τα high-end studio και projector studio, που καλύπτουν  όλο το φάσμα των απαιτήσεων σε ήχο και εικόνα, το σύγχρονο studio κλιματισμού για την αξιολόγηση των κλιματιστικών συσκευών, αλλά και οι ξεχωριστοί χώροι για τους λάτρεις των ηλεκτρονικών παιχνιδιών, οι οποίοι μπορούν να πάρουν άμεσα μια πρόγευση από τους τελευταίους τίτλους που κυκλοφορούν για την προσφιλή τους κονσόλα.

‘Εμφαση στις συνοδευτικές υπηρεσίες

Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του καταστήματος Saturn συνιστούν οι προσφερόμενες από αυτό υπηρεσίες, όπως η εγγύηση χαμηλής τιμής, η παράδοση, εγκατάσταση και επίδειξη λειτουργιών ηλεκτρονικού εξοπλισμού, η προώθηση προς ανακύκλωση παλαιών συσκευών, το εργαστήριο για επεξεργασία φωτογραφίας, η τεχνική υποστήριξη για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, η εγκατάσταση ηχοσυστημάτων αυτοκινήτου, καθώς και οι πλήρεις τραπεζικές υπηρεσίες που παρέχει η συνεργαζόμενη με την αλυσίδα τράπεζα Citibank.

Κεντρική αντίληψη των παραπάνω είναι ότι ο πελάτης μπορεί ο ίδιος να επιλέξει το είδος των υπηρεσιών που συνδέονται με την αγορά κάποιου προϊόντος, ανάλογα με τις δικές του δυνατότητες και ανάγκες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι υπηρεσίες παράδοσης των αγορασθέντων προϊόντων, που προσφέρονται σε τρία διακριτά επίπεδα: standard, comfort και premium. Στην πρώτη περίπτωση, ο πελάτης επιλέγει την απλή παράδοση των προϊόντων στο χώρο επιλογής του (εντός ζώνης Α), στη δεύτερη περίπτωση, η παράδοση συνοδεύεται από τοποθέτηση και εγκατάσταση της νέας συσκευής και ανακύκλωση της παλιάς (της ίδιας κατηγορίας). Τα παραπάνω συμπληρώνονται στην κατηγορία premium με την επίδειξη και το συντονισμό για τις συσκευές ήχου και εικόνας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσέγγιση της Saturn θέλει την αγορά μιας συσκευής να συνοδεύεται σε κάθε περίπτωση από υπηρεσίες που την υποστηρίζουν και την διευκολύνουν. Υπό αυτή την έννοια, προγραμματίζονται ειδικές εκδηλώσεις που θα επιτρέπουν στους καταναλωτές να διαμορφώνουν μια ολοκληρωμένη αντίληψη για μια κατηγορία προϊόντων (ενδεικτικά, προγραμματίζονται ημερίδες μαγειρικής). Επιπλέον, καταβάλλεται κάθε προσπάθεια, ώστε οι επισκέπτες του καταστήματος να είναι απαλλαγμένοι από άλλου είδους έννοιες που ενδεχομένως θα τους αποσπούσαν την προσοχή από την εμπειρία του shopping tour στο κατάστημα (οι διαθέσιμες 400 θέσεις parking λειτουργούν προς αυτή την κατεύθυνση).

Τέλος, χρειάζεται ξεχωριστή μνεία στους 150 υπαλλήλους που στελεχώνουν το κατάστημα, και οι οποίοι στην συντριπτική τους πλειοψηφία προέρχονται από την Καλλιθέα και τις όμορες περιοχές. Η Saturn έχοντας την αντίληψη ότι οι άνθρωποί της αποτελούν καθοριστικό παράγοντα για την επιτυχημένη πορεία των καταστημάτων της, επενδύει σε αυτούς, ενθαρρύνοντας την ανάληψη προσωπικής πρωτοβουλίας και προσφέροντας ευκαιρίες που επιτρέπουν την εξέλιξη του κάθε ατόμου ξεχωριστά. Στο πλαίσιο αυτό, έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση του προσωπικού, τόσο σε ό,τι αφορά στα τεχνικά χαρακτηριστικά και τις δυνατότητες που ενσωματώνει κάθε συσκευή, όσο και σε θέματα διαχείρισης πελατών, προκειμένου να διασφαλίζεται η παροχή σωστής και πλήρους πληροφόρησης στον επισκέπτη για τα διαθέσιμα προϊόντα.

Μελλοντικά σχέδια

«Με την είσοδο της αλυσίδας Saturn και τη δημιουργία του μεγαλύτερου καταστήματος ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών στην Ελλάδα επιθυμούμε να προσφέρουμε στους ‘Ελληνες καταναλωτές τη δυνατότητα να γνωρίσουν ένα μοναδικό περιβάλλον για τις αγορές τους, στοχεύοντας στη διαμόρφωση μιας σχέση εμπιστοσύνης μαζί τους», δήλωσε με αφορμή την έναρξη λειτουργίας του πρώτου καταστήματος Saturn στην Ελλάδα ο κ. Patric Vogel, country manager και CEO της Media Saturn Administration Ελλάδος, και συμπλήρωσε: «Λαμβάνοντας υπόψη την καινοτόμο, για την ελληνική αγορά, προσέγγιση παρουσίασης των προϊόντων, τις υψηλής ποιότητας υπηρεσίες και τους ανθρώπους μας, πιστεύουμε ότι το νέο κατάστημα θα κερδίσει γρήγορα την προτίμηση των καταναλωτών».

Απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, κατά τη διάρκεια ειδικής εκδήλωσης που προηγήθηκε των επίσημων εγκαινίων, ο κ. Vogel σημείωσε ότι στα άμεσα σχέδια της επιχείρησης είναι το άνοιγμα και άλλων καταστημάτων με αντίστοιχη φιλοσοφία και αισθητική τόσο στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας όσο και σε άλλες μεγάλες πόλεις. Σε κάθε περίπτωση, το σημαντικότερο “εμπόδιο” για την υλοποίηση ενός τέτοιου σχεδίου φαίνεται να είναι η εξεύρεση των κατάλληλων χώρων, τέτοιων που να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις που θέτει η εταιρεία για κάθε της κατάστημα.

Αξίζει να θυμίσουμε ότι η Media-Saturn Holding, η οποία απασχολεί περισσότερους από 49.000 υπαλλήλους και έχει κύκλο που φτάνει τα 17,1 δισ. ευρώ (στοιχεία για το 2007), είναι -σύμφωνα με τους υπευθύνους της- η Νο1 εταιρεία σε πωλήσεις σε Γερμανία και Ευρώπη, στον χώρο του λιανικού εμπορίου ηλεκτρικών ειδών. Η επιτυχία που απολαμβάνουν οι δυο αλυσίδες, Media Markt και Saturn, μέλη της Media-Saturn-Holding, βασίζεται στον συνδυασμό: επιλογή προϊόντων σε χαμηλές τιμές, κατάλληλο προσωπικό, μέγιστη δυνατή εξυπηρέτηση, ιδιαίτερη διαφημιστική παρουσία και αποκεντρωμένη οργανωτική δομή.  Κάθε γενικός διευθυντής είναι και μέτοχος στο κατάστημα το οποίο διευθύνει και, επομένως, υπεύθυνος για τα προσφερόμενα προϊόντα, καθώς επίσης και για το προσωπικό και τις ενέργειες marketing. Η Media Markt και η Saturn έχουν ξεχωριστή διοίκηση και αποτελούν ανταγωνιστικές εταιρίες.  Η Media-Saturn Holding, στην οποία η METRO AG διατηρεί το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, διαθέτει 702 καταστήματα σε 15 ερωπαϊκές χώρες.

Με τη δημιουργία του πρώτου καταστήματος στην ελληνική αγορά, η Saturn συμπληρώνει τον αριθμό των 10 κρατών, στα οποία δραστηριοποιείται διατηρώντας περισσότερα από 200 καταστήματα.