Οι εγχώριοι εμφιαλωτές νερού και παραγωγής αναψυκτικών, έχοντας ενισχύσει σημαντικά τα οικονομικά μεγέθη τους, ετοιμάζονται να λανσάρουν νέα προϊόντα, ώστε να αποσπάσουν μερίδια από την ηγέτιδα Coca-Cola Τρία ΄Εψιλον. «Πρωταγωνιστές» της εν λόγω αγοράς είναι η Ηπειρώτικη Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΑΕ (ΗΒΕ), η Χήτος ΑΒΕΕ (νερό Ζαγόρι) και οι βιομηχανίες αναψυκτικών Λουξ και Ψυγεία Θεόδωρου Κλιάφα ΑΕ.

rn

 

Ενίσχυσαν σε μεγάλο βαθμό τα μεγέθη τους οι εγχώριοι εμφιαλωτές νερού και παραγωγής αναψυκτικών, οι οποίοι ετοιμάζονται να λανσάρουν νέα προϊόντα, προκειμένου να αποσπάσουν μερίδια από την ηγέτιδα Coca-Cola Τρία ΄Εψιλον.

΄Ενας εκ των «πρωταγωνιστών» της εγχώριας αγοράς εμφιαλωμένου νερού, η Ηπειρώτικη Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΑΕ (ΗΒΕ), θα συγχωνευτεί φέτος με τη θυγατρική της Petcom. Η ΗΒΕ είναι leader στην αγορά του εμφιαλωμένου νερού, με μερίδιο περίπου 22% (τελευταίες μετρήσεις Nielsen), τη στιγμή που ο αμέσως επόμενος ανταγωνιστής της έχει ποσοστό μικρότερο του 15%. Με δύο παραγωγικές εγκαταστάσεις στο Καλπάκι και τα Ιωάννινα, η εταιρεία παρουσίασε πέρσι τζίρο 35 εκατ. ευρώ, έναντι 25,7 εκατ. ευρώ το 2005, ενώ το 2007 ο κύκλος εργασιών της αναμένεται ότι θα φτάσει τα 45 εκατ. ευρώ (και λόγω της συγχώνευσης με την Petcom).

Ανοδική είναι και η πορεία των οικονομικών μεγεθών της εταιρείας Χήτος ΑΒΕΕ (νερό Ζαγόρι). Οι πωλήσεις της πέρσι διαμορφώθηκαν στα 32 εκατ. ευρώ, έναντι 27 εκατ. ευρώ το 2005, σημειώνοντας αύξηση κατά 25%, ενώ τα καθαρά κέρδη της βελτιώθηκαν κατά 55%, φτάνοντας τα 5,2 εκατ. ευρώ, έναντι 3,3 εκατ. ευρώ το 2005.

Η βιομηχανία αναψυκτικών Λουξ, με αρχικές επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ στο εργοστάσιο που αγόρασε τον Δεκέμβριο του 2006 στο Αίγιο, προετοιμάζεται να προχωρήσει στην παραγωγή ενός καινοτομικού προϊόντος στην κατηγορία των αναψυκτικών. Πέρυσι ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε στα 13,5 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη της προ φόρων διαμορφώθηκαν περίπου στα 2,7 εκατ. ευρώ.

΄Οσον αφορά στην εταιρεία Ψυγεία Θεόδωρου Κλιάφα ΑΕ, που δραστηριοποιείται στην αγορά των αναψυκτικών στην περιοχή της Θεσσαλίας από το 1926, ο ανταγωνισμός περιόρισε πέρυσι την κερδοφορία της στις 107,2 χιλ. ευρώ, έναντι 402,7 χιλ. ευρώ το 2005, ενώ οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν περίπου στα 6 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 3,27% σε σχέση με το 2005.