Μετά από τρία χρόνια που οι πωλήσεις μπύρας στο οργανωμένο λιανεμπόριο παρέμειναν ουσιαστικά στα ίδια επίπεδα σε όγκο (αν και αυξήθηκαν σημαντικά σε αξία λόγω των έντονων πληθωριστικών πιέσεων), φαίνεται ότι φέτος οδεύουμε προς αύξηση όγκου πωλήσεων, σύμφωνα με στοιχεία που μας παραχώρησε η Circana.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana, ο όγκος πωλήσεων μπύρας στο οργανωμένο λιανεμπόριο τα τελευταία χρόνια δεν έχει μεταβληθεί σημαντικά: το 2021 ανήλθε σε 81,65 εκατομμύρια μονάδες, το 2022 ανέβηκε στα 81,86 εκατ. μονάδες, ενώ το 2023 υποχώρησε ελαφρώς στις 81,02 εκατ. μονάδες. Όμως τα στοιχεία για το πρώτο εξάμηνο του 2024 παρουσιάζουν μία αρκετά διαφορετική εικόνα: οι πωλήσεις μπύρας σε όγκο εμφανίζονται αυξημένες σχεδόν κατά 10% συγκριτικά με το πρώτο εξάμηνο του 2023 (38.32 εκατομμύρια μονάδες, έναντι 34,89 εκατ. μονάδων), προμηνύοντας μία αύξηση στο σύνολο του έτους, εφόσον αυτός ο ρυθμός ανάπτυξης συνεχιστεί και στο δεύτερο εξάμηνο, και ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες, που είναι και οι πιο σημαντικοί για την αγορά της μπύρας.

Εντυπωσιακή αύξηση της αξίας πωλήσεων στο εξάμηνο
Η αύξηση του όγκου πωλήσεων φαίνεται να «μεταφράζεται» και σε αύξηση της αξίας πωλήσεων. Το 2021 οι πωλήσεις μπύρας στο οργανωμένο λιανεμπόριο κινήθηκαν στα 169 εκατ. ευρώ σε αξία, το 2022 αυξήθηκαν στα 175,74 εκατ. ευρώ και το 2023 εκτοξεύθηκαν στα 191,76 εκατ. ευρώ, παρά την ελαφρά μείωση του όγκου πωλήσεων. Το 2024 προδιαγράφεται νέα αύξηση της αξίας των πωλήσεων, καθώς στο πρώτο εξάμηνο του έτους οι συνολικές πωλήσεις αγγίζουν τα 93 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 80,89 εκατ. ευρώ που ήταν στο πρώτο εξάμηνο του 2023 – πρόκειται για μία εντυπωσιακή αύξηση της τάξεως του 15%, και το ερώτημα πλέον είναι αν αυτή η σημαντική ανάπτυξη θα συνεχιστεί και στους κρίσιμους μήνες του καλοκαιριού, κάτι που αν επιβεβαιωθεί μπορεί να επιταχύνει ακόμα περισσότερο το ρυθμό ανάπτυξης των πωλήσεων της κατηγορίας.

Χαμηλή η διείσδυση της ιδιωτικής ετικέτας
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο που μας δίνει η Circana αφορά στις πωλήσεις μπύρας ιδιωτικής ετικέτας στο οργανωμένο λιανεμπόριο. Η διείσδυση του PL στην κατηγορία παρουσιάζεται αρκετά περιορισμένη, με τους καταναλωτές να προτιμούν τις μάρκες τις οποίες γνωρίζουν και έχουν συνηθίσει. Είναι χαρακτηριστικό ότι παρότι το 2022 οι πωλήσεις μπύρας ιδιωτικής ετικέτας σε όγκο είχαν αυξηθεί απότομα, πλησιάζοντας τα 15 εκατομμύρια μονάδες, το 2023 μειώθηκαν κατά 12,2% ή κατά 1,8 εκατομμύρια μονάδες. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, παρά τη θεαματική αύξηση της αξίας πωλήσεων μπύρας το 2023, οι πωλήσεις μπύρας ιδιωτικής ετικέτας συρρικνώθηκαν κατά 1,4% σε ετήσια βάση, στα 22,94 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, θα πρέπει να σημειωθεί ότι τα στοιχεία του εξαμήνου 2024 δείχνουν ανάπτυξη πωλήσεων 7,9% σε αξία για τις μπύρες ιδιωτικής ετικέτας, με τον όγκο των πωλήσεων να μην παρουασιάζει αξιοσημείωτη μεταβολή συγκριτικά με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter