Με αύξηση πωλήσεων πολύ μεγαλύτερη του ποσοστού που πέτυχε στο πρώτο τρίμηνο του έτους η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός εκτιμά ότι θα κλείσει το 2022 για την εταιρεία η διοίκησή της, βασίζοντας την αισιοδοξία της κυρίως στην ταχεία επέκταση του δικτύου της με νέα σούπερ μάρκετ. Η ποσοστιαία αύξηση του τζίρου της εταιρείας την περίοδο Ιανουαρίου-Μαρτίου ήταν 4,3% έναντι του αντίστοιχου διαστήματος του 2021.

Σημειώνουμε ότι η διοίκηση της αλυσίδας διατηρεί τις φιλοδοξίες της για το υπόλοιπο του έτους παρά το γεγονός ότι αναπροσαρμόζει διαρκώς τους στόχους της, λόγω της κρισιμότητας της περιόδου εξαιτίας των αναστατώσεων που προκαλούν στην αγορά και γενικότερα στην οικονομία τόσο η ενεργειακή κρίση και οι έντονες πληθωριστικές πιέσεις, εντεινόμενες από τον πόλεμο στην Ουκρανία, όσο και η κρίση στη δημόσια υγεία.

Φέτος η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός σχεδιάζει την ίδρυση περισσότερων των τριάντα νέων καταστημάτων εταιρικών και franchise. Ήδη στο πρώτο τρίμηνο του έτους εγκαινίασε τη λειτουργία των δύο πρώτων, ενώ στο δεκαήμερο 8 ως 18 Απριλίου, προλαμβάνοντας την πασχαλινή αγορά, επρόκειτο να εγκαινιάσει ακόμη οκτώ νέα σούπερ μάρκετ, τα μισά εταιρικά και τα υπόλοιπα συνεργατών της.
Σήμερα το δίκτυο της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός περιλαμβάνει περίπου 400 σούπερ μάρκετ, εκ των οποίων τα 140 λειτουργούν υπό την ομπρέλα της CRM Αριάδνη στην Κρήτη. Η εταιρεία δραστηριοποιείται με τα εμπορικά σήματα «Κρητικός» και «Κρητικός Μίνι» για τα μικρά καταστήματα του δικτύου, εταιρικά και franchisees. Στο πεδίο της οργανωμένης χονδρικής η εταιρεία δραστηριοποιείται μόνο μέσω των κεντρικών της αποθηκών, που λειτουργούν ατύπως και ως cash & carry, ενώ ανάλογα δουλεύουν και κάποιες από τις μεγάλες εμπορικές μονάδες της αλυσίδας.

Μέριμνα για πληρότητα στις συλλογές PL
Υψηλός είναι ο ρυθμός ανάπτυξης των πωλήσεων του e-shop της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός. Ειδικότερα το πρώτο τρίμηνο του έτους εμφάνισαν άνοδο της τάξης του 18% παρά το ότι σε συγκρίσιμη βάση γενικά ο κλαδικός τζίρος την αντίστοιχη περίοδο του 2021 είχε θεαματική ανάπτυξη εξαιτίας των περιοριστικών μέτρων για την αντιμετώπιση της πανδημίας. Πάντως, η εταιρεία μέχρι σήμερα δεν έχει επενδύσει σε υποδομές dark stores, εξυπηρετώντας τις κατ’ οίκων αποστολές των ηλεκτρονικών παραγγελιών από τα μεγάλα καταστήματά της. Ωστόσο, η διοίκησή της προτίθεται να προχωρήσει σύντομα σε ανάλογη επένδυση, καθώς ήδη εξετάζει ένα σχετικό project.

Εξάλλου, η αλυσίδα συνεχίζει να επενδύει στην επέκταση των συλλογών προϊόντων ιδιωτικού σήματος «Θησαυροί της Ελλάδας». Ως γνωστόν πρόκειται για συλλογές συσκευασμένων τροφίμων, τα περισσότερα εκ των οποίων είναι τοπικής προέλευσης και φέρουν στις συσκευασίες τους τα ονόματα των παραγωγών τους-αποκλειστικών συνεργατών της εταιρείας. Σήμερα οι σχετικοί κωδικοί φθάνουν τους 105. Η σειρά αναπτύσσεται διαρκώς με νέα προϊόντα και με αντικαταστάσεις κωδικών. Παράλληλα η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός επεκτείνει και τη συλλογή των private lebel προϊόντων σήματος «Επιλογή μου», που αντικατέστησαν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας του ΕΛΟΜΑΣ, με τα οποία δούλεψε η αλυσίδα ως μέλος του ομίλου μέχρι την αποχώρησή της από τους κόλπους του στις αρχές του 2021. Πλέον οι κωδικοί της σειράς «Επιλογή μου» είναι περίπου 1.000 και διαρκώς αυξάνονται, καλύπτοντας όλες τις βασικές κατηγορίες προϊόντων που προσφέρει το τυπικό σούπερ μάρκετ.

Όσο για το σενάριο των εξαγορών, η εταιρεία διατηρεί ανοικτές τις… αντένες της, όμως σε αυτή τη φάση δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια σχετική συμφωνία στον ορίζοντα.