Καθ’ οδόν προς την επίτευξη του στόχου της για 800 εκατομμύρια ευρώ σε τζίρο κινείται φέτος η αλυσίδα σούπερ μάρκετ ΆΝΕΔΗΚ Κρητικός, εδραιώνοντας τη θέση της μεταξύ των «μεγάλων» του οργανωμένου λιανεμπορίου, με ένα δίκτυο καταστημάτων που αποτελείται πλέον από 896 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.
Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της αλυσίδας για το 2023, η περσινή χρονιά έκλεισε με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 700 εκατομμύρια ευρώ και να φτάνουν τα 703,79 εκατ. ευρώ, έναντι 497,81 εκατ. ευρώ το 2022, μία αύξηση δηλαδή άνω των 200 εκατομμυρίων ευρώ μέσα σε έναν χρόνο ή κατά 41%. Η αύξηση αυτή προέρχεται από την ταχύτατη επέκταση του δικτύου της αλυσίδας, κυρίως με την εξαγορά των σούπερ μάρκετ Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες, που ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2023 και ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της σε Βόρεια Ελλάδα και Κρήτη, ενώ τον Μάρτιο του 2023 η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός εξαγόρασε και τα Katerina’s Market της Μεσσηνίας.
Είναι δε χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει υπερτριπλασιάσει τον αριθμό των καταστημάτων της, που στα τέλη του 2021 ήταν 262 και πλέον αγγίζουν τα 900.
Σημαντικά αυξημένη ήταν και η μεικτή κερδοφορία της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός το 2023, φτάνοντας τα 159,57 εκατ. ευρώ, έναντι 116,71 εκατ. το 2022. Ωστόσο, η μεγάλη αύξηση των εξόδων διάθεσης κατά 33,5 εκατ. ευρώ περίπου (από τα 98,18 εκατ. ευρώ στα 131,74 εκατ.), αλλά και η αύξηση των εξόδων διοίκησης κατά 7 εκατ. ευρώ και των χρηματοοικονομικών εξόδων κατά 5 σχεδόν εκατ. ευρώ, περιόρισαν τα κέρδη προ φόρων του ομίλου από τα 3,54 εκατ. ευρώ στα 2,66 εκατ. ευρώ. Πάντως, τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ήταν αυξημένα από τα 2,14 εκατ. ευρώ στα 2,30 εκατ. ευρώ, ενισχυμένα από τον αναβαλλόμενο φόρο εισοδήματος, ύψους 740.000 ευρώ.
Έμφαση σε franchise και ιδιωτική ετικέτα
Φέτος, η διοίκηση της εταιρείας εστιάζει περισσότερο στην ανάδειξη των καταστημάτων της αλυσίδας που λειτουργούν με τη μορφή franchise, είτε κάτω από άλλα brands οργανωμένου λιανεμπορίου (Ελληνικά markets, Αριάδνη), είτε τα Κρητικός topmarket, καθώς και στην αύξηση του μεριδίου της ιδιωτικής ετικέτας στο συνολικό ετήσιο τζίρο, όπως είχε δηλώσει στο FOODReporter ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Άγγελος Κρητικός.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κινούνται φέτος στο 16% σε μερίδιο, κινούμενα ανοδικά σε σχέση με 2021 και 2022, και ο στόχος τριετίας είναι να ανέβουν πάνω από το 20%.
Από την άλλη, οι εξαγορές δεν βρίσκονται πλέον στα ραντάρ της ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός για φέτος και για την επόμενη χρονιά, καθώς η αλυσίδα επικεντρώνεται στην ανακαίνιση, την ομογενοποίηση των υπαρχόντων καταστημάτων και στην καλύτερη κεντρική διασύνδεση με αυτά.
Σημειώνεται ότι η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός διαθέτει οκτώ κέντρα διανομής και απασχολεί περισσότερους από 3.700 εργαζομένους.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter