Οι προμηθευτές ήδη από τις αρχές του έτους ενημέρωσαν την αγορά ότι έως το τέλος του Φεβρουαρίου επρόκειτο να ισχύσουν οι νέοι τιμοκατάλογοι χονδρικής, αυξημένοι έως και 12%. Οι περισσότερες μεταβολές κυμάνθηκαν χαμηλότερα του πληθωρισμού ή στα όρια του τιμαρίθμου. Ωστόσο δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο και νέων αυξήσεων στα ίδια αγαθά στη διάρκεια του έτους. Στο μεταξύ η ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει την πολιτική των χαμηλών τιμών, βασίζοντάς την τώρα στα private label προϊόντα.

Με ανατιμήσεις «αποχαιρετά» η αγορά την κυβέρνηση και όπως όλα δείχνουν με ανατιμήσεις θα «υποδεχθεί» και το κυβερνητικό σχήμα που θα αναδειχθεί από τις εκλογές της 7ης Μαρτίου.

 

Οι προμηθευτές του οργανωμένου λιανεμπορίου στην πλειονότητά τους ήδη από τις αρχές του 2004 ενημέρωσαν –ως όφειλαν βάσει νόμου– το Υπουργείο Ανάπτυξης καθώς και τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ ότι από τις 15 Ιανουαρίου και έως το τέλος του Φεβρουαρίου επρόκειτο να ισχύσουν οι νέοι τιμοκατάλογοι χονδρικής, αυξημένοι έως και 12%. Βέβαια οι περισσότερες αυξητικές μεταβολές τιμών κινήθηκαν είτε σε επίπεδα χαμηλότερα του πληθωρισμού είτε στα όρια του τιμαρίθμου, με μικρές θετικές ή αρνητικές αποκλίσεις.

Ωστόσο σε ορισμένες περιπτώσεις οι ανατιμήσεις ξεπέρασαν κατά πολύ τον πήχη του 3,5%, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τα λάδια (12%), τις κρέμες γάλακτος (7,5%), τα λευκά κρασιά (3,5 με 7%), τις ρετσίνες (6,4%), ορισμένα από τα αλκοολούχα ποτά (5%), καθώς και τα αναψυκτικά, τους χυμούς και τα εμφιαλωμένα νερά (έως 4,5%).

Οι προαναφερόμενες ανατιμήσεις κρίθηκαν στο σύνολό τους ως αναμενόμενες από στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου, τα οποία δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο και νέων αυξήσεων στα ίδια αγαθά κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

Σημειώνεται ότι, παραμονές της έκδοσης του τεύχους, οι προμηθευτές του λιανεμπορίου συνέχιζαν να τροφοδοτούν με νέους τιμοκαταλόγους χονδρικής τα σούπερ μάρκετ.

Οι νέες τιμές άρχισαν να ισχύουν στην αγορά σταδιακά από τις 15 Ιανουαρίου, οπότε έληξε το τετράμηνο πάγωμα των τιμών που είχε ανακοινώσει η ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ τον περασμένο Σεπτέμβριο, συμπαρασύροντας σε ανάλογες αποφάσεις ένα μεγάλο κομμάτι του κλάδου, αν όχι το σύνολό του.

 

Πρωτοβουλία κινήσεων από την ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ

Μοιραία λοιπόν το οργανωμένο ανέμενε την επόμενη κίνηση της εταιρείας, που ανακοινώθηκε παραμονές της 15ης Ιανουαρίου. Μ ένα σύντομο δελτίο τύπου η ΚΑΡΦΟΥΡ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΣ ανακοίνωσε ότι θα συνεχίσει την πολιτική των χαμηλών τιμών, βασίζοντάς την στα private label προϊόντα. Στο πλαίσιο αυτό δημοσιοποίησε στοιχεία σύμφωνα με τα οποία περίπου 800 κωδικοί της διατίθενται στην αγορά με τις χαμηλότερες τιμές του κλάδου. Μάλιστα την πολιτική της αυτή υποστήριξε με ειδικό φυλλάδιο προσφορών, υποσχόμενη ότι τους επόμενους μήνες θα διευρύνει τη γκάμα των φθηνότερων προϊόντων.

Στο μεταξύ στα τέλη Ιανουαρίου ανατιμήσεις καταγράφηκαν και στον κλάδο των νωπών φρούτων και λαχανικών ως συνέπεια της κακοκαιρίας. Η μεγάλη ένταση των χιονοπτώσεων και οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν στο σύνολο της χώρας για αρκετές ημέρες, είχαν ως αποτέλεσμα μεγάλες καταστροφές στις καλλιέργειες, γεγονός που οδήγησε σε ανατιμήσεις των οπωροκηπευτικών έως και 115% σε διάστημα μόλις ενός μηνός. Ανοδικά κινήθηκαν οι τιμές σε 19 βασικές κατηγορίες οπωροκηπευτικών, ενώ μείωση τιμών σημειώθηκε σε 5 κατηγορίες.