Αύξηση πωλήσεων περίπου 1,5% επί του ετήσιου τζίρου τους αναμένουν φέτος το Πάσχα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Οι περισσότερες πωλήσεις θα πραγματοποιηθούν στην περιφέρεια, καθώς ο φετινός γιορτασμός του Πάσχα στο αποκορύφωμα της άνοιξης (5 Μαΐου) αναμένεται ότι θα ευνοήσει τη μαζική έξοδο από τα μεγάλα αστικά κέντρα. Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, η συμμετοχή του Μαίου στις ετήσιες πωλήσεις των αλυσίδων θα φθάσει το 9,5%.
Αύξηση πωλήσεων περίπου 1,5% επί του ετήσιου τζίρου τους αναμένουν φέτος το Πάσχα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Όπως εκτιμάται, οι περισσότερες πωλήσεις θα πραγματοποιηθούν στην περιφέρεια και όχι στα καταστήματα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, εξαιτίας της μαζικής εξόδου που αναμένεται φέτος, καθώς το Πάσχα θα γιορταστεί το Μάιο.
Η σύμπτωση των γιορτών του Πάσχα φέτος με το αποκορύφωμα της άνοιξης αναμένεται να λειτουργήσει τονωτικά για τις πωλήσεις του οργανωμένου λιανεμπορίου. Ήδη οι εμπορικές διευθύνσεις των αλυσίδων προετοιμάζονται κατάλληλα ώστε την κρίσιμη περίοδο, τη Μεγάλη Εβδομάδα, η αγορά να είναι έτοιμη να υποδεχθεί το καταναλωτικό κοινό, καλύπτοντας πλήρως τις ανάγκες αλλά και τις απαιτήσεις του. Η υπερπληθώρα προσφορών και δώρων στο διάστημα των εορτών θεωρείται δεδομένη, με στόχο την εξασφάλιση της πιστότητας των πελατών και τη διόγκωση των πωλήσεων. Οι πρώτες εκτιμήσεις για την εξέλιξη των εσόδων κάνουν λόγο για αύξηση της τάξης του 1,5% επί του ετήσιου τζίρου, ποσοστό το οποίο θα προέλθει κυρίως από τα καταστήματα της επαρχίας.
Σύμφωνα με τους πρώτους υπολογισμούς, η συμμετοχή του Μαΐου στις ετήσιες πωλήσεις θα φθάσει το 9,5%, από το 8% του Απριλίου και στην αύξηση αυτή θα συμβάλλουν καθοριστικά οι τέσσερις τελευταίες εργάσιμες ημέρες πριν από τον εορτασμό της Ανάστασης. Στο μεταξύ φέτος το Πάσχα η έξοδος των κατοίκων των μεγάλων αστικών κέντρων προς την περιφέρεια θα είναι μεγάλη. Η καλοκαιρία που αναμένεται να επικρατήσει τις ημέρες των εορτών θα διαμορφώσει τις κατάλληλες συνθήκες για τη μαζική μετακίνηση των εργαζόμενων προς τις επαρχιακές πόλεις και την ύπαιθρο. Από την πλευρά τους οι αλυσίδες αναδιοργανώνουν τα πλάνα τους για τη Μεγάλη Εβδομάδα, ώστε τα καταστήματα της περιφέρειας να είναι σε θέση να καλύψουν τις αυξημένες καταναλωτικές ανάγκες. Για το λόγο αυτό εκτιμάται ότι ο κύριος όγκος των πωλήσεων θα προέλθει από την περιφέρεια και όχι από τα καταστήματα που λειτουργούν στα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας, την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη.
Οι τιμές
Όπως κάθε χρόνο έτσι και φέτος το Πάσχα τα διευθυντικά στελέχη των αλυσίδων θα επικεντρώσουν την προσοχή τους στην τιμολογιακή πολιτική. Με αφορμή μάλιστα την είσοδο του ευρώ στην ελληνική οικονομία και τη δημοσιότητα που πήρε το ζήτημα των ανατιμήσεων, λόγω παύσης των μνημονίων περί σταθερών τιμών, οι εμπορικές διευθύνσεις έχουν έναν ακόμη λόγο να μελετήσουν διεξοδικά τη διαμόρφωση των τελικών τιμών. Σύμφωνα πάντως με τις πρώτες εκτιμήσεις, οι ανατιμήσεις της φετινής πασχαλινής περιόδου θα περάσουν στην κατανάλωση νωρίτερα.
Ήδη από τις αρχές Μαρτίου έχουν παρατηρηθεί στην αγορά αυξήσεις από 2% έως και 9%, οι οποίες θα ισχύουν και το διάστημα των εορτών, ενώ μέχρι το τέλος του Απριλίου υπολογίζεται ότι θα ανατιμηθούν και άλλα βασικά καταναλωτικά αγαθά. Πάντως αυξήσεις σε βασικές κατηγορίες κρέατος δεν πρόκειται να υπάρξουν. Αυτό τουλάχιστον εκτιμούν παράγοντες των αλυσίδων, οι οποίοι επισημαίνουν ότι ο πόλεμος των τιμών, που ξεσπά κάθε χρόνο τέτοια περίοδο σε βασικές κατηγορίες προϊόντων κρέατος, όπως τα αρνιά, τα κατσίκια και τα πουλερικά, θα οδηγήσει σε συγκράτηση των τιμών στα επίπεδα των εορτών του 2001. Όσο για τα προϊόντα μαναβικής, εκτιμήσεις δεν μπορούν να γίνουν, καθ΄ ότι οι τιμές τους για άλλη μια χρονιά θα καθοριστούν τόσο από τις παραγόμενες ποσότητες όσο και από τις καιρικές συνθήκες που θα επικρατήσουν στη χώρα μας μέχρι και πριν από το Πάσχα. Εφόσον πάντως δεν υπάρξουν ακραία καιρικά φαινόμενα, οι τιμές στα οπωροκηπευτικά δεν πρόκειται να αυξηθούν.
Σε γενικές γραμμές για το Πάσχα του 2002 τα διευθυντικά στελέχη των αλυσίδων δεν αναμένουν δυσάρεστες αλλά ούτε και ευχάριστες εκπλήξεις σε σχέση με τις περσινές εορτές, οι οποίες κύλησαν θετικά για τα σούπερ μάρκετ. «Η κίνηση αναμένεται να είναι έντονη, οι τιμές να διαμορφωθούν σε φυσιολογικά επίπεδα και αν δεν υπάρξει κάποιος νέος διατροφικός κίνδυνος να… ταράξει τα νερά, οι φετινές εορτές θα εξελιχθούν ομαλά για το οργανωμένο λιανεμπόριο», ανέφερε χαρακτηριστικά στέλεχος μεγάλης αλυσίδας.