Σύμφωνα με τις πρώτες ενδείξεις, ο τζίρος των σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα σε συνολικό επίπεδο κινήθηκε ανοδικά, με ένα μεγάλο μέρος του να προέρχεται από την περιφέρεια, λόγω της μαζικής εξόδου των κατοίκων του Λεκανοπεδίου Αττικής και της Θεσσαλονίκης. Τα σχόλια στελεχών του κλάδου δείχνουν ότι οι περισσότερες αλυσίδες αύξησαν τις πωλήσεις τους έναντι της περυσινής πασχαλινής περιόδου, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις όπου παρατηρήθηκε σταθερότητα τζίρου. Ωστόσο, κατά γενική ομολογία, φέτος το Πάσχα υπήρξε τόνωση της αγοραστικής κίνησης στο οργανωμένο λιανεμπόριο.

Ειδικότερα, σε ό,τι αφορά στον οβελία, φέτος οι ανταγωνιστικές τιμές του οργανωμένου λιανεμπορίου έναντι της υπόλοιπης αγοράς έστρεψαν σημαντική μερίδα των καταναλωτών στα κρεοπωλεία των σούπερ μάρκετ. Σε σχέση με τα αυγά, μετά από μια εξαιρετικά δύσκολη χρονιά, όπως η περυσινή, λόγω της γρίπης των πουλερικών, φέτος τιμολογήθηκαν σε φυσιολογικά επίπεδα, δηλαδή κατά πολύ ακριβότερα έναντι του 2006, ενώ αυξήθηκε και η ζήτησή τους. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι οι καταναλωτές… δεν τσούγκρισαν αυγά, οδηγώντας τη ζήτηση στα χαμηλότερα επίπεδα όλων των εποχών και, αντίστοιχα, σε πολύ χαμηλά επίπεδα και τις τιμές τους.

Φέτος οι πασχαλινές προσφορές, στις οποίες προχώρησαν τόσο οι προμηθευτές όσο και οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, ήταν δελεαστικές. Οι προωθητικές ενέργειες πέτυχαν σε μεγάλο βαθμό τον στόχο τους, αφού οδήγησαν τους καταναλωτές σε οργανωμένες αγορές εποχιακών και μη προϊόντων.

Ως θετική κρίνεται και η κίνηση στα τμήματα των ποτών και κρασιών, των αναψυκτικών, των γλυκών και αρμυρών σνακ, καθώς και των γαλακτοκομικών. Ο τζίρος, που χάθηκε από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα λόγω της εξόδου, φαίνεται ότι αναπληρώθηκε από τα ταμεία των σούπερ μάρκετ της περιφέρειας, που έδωσαν “σκληρές μάχες” με τα παραδοσιακά κρεοπωλεία. Κάποια μάλιστα εξ αυτών τις έχασαν, αλλά “έπαιξαν” δυνατά σε άλλες κατηγορίες προϊόντων.

Τα σχόλια στελεχών του κλάδου δείχνουν ότι οι περισσότερες αλυσίδες αύξησαν τις πωλήσεις τους έναντι της περυσινής πασχαλινής περιόδου, ενώ υπήρξαν και περιπτώσεις όπου παρατηρήθηκε σταθερότητα τζίρου. Ωστόσο, κατά γενική ομολογία, φέτος το Πάσχα υπήρξε τόνωση της αγοραστικής κίνησης στο οργανωμένο λιανεμπόριο, το οποίο προσβλέπει τώρα σε μια δυναμική πορεία έως τη θερινή περίοδο. Τότε, λοιπόν, στο κλείσιμο του πρώτου εξαμήνου του 2007, τα στελέχη του κλάδου θα είναι σε θέση να εκτιμήσουν με μεγαλύτερη βεβαιότητα την εξέλιξη που θα έχει στο σύνολό της η φετινή χρονιά.