Σύμφωνα με επίσημη έκθεση της εταιρείας Deloitte για την Τουρκία, οι καταναλωτές της χώρας, στην οποία προβλέπεται για το 2010 ανάπτυξη του ΑΕΠ κατά 6,8%, στρέφονται όλο και περισσότερο προς τα οργανωμένα δίκτυα πώλησης τροφίμων, ενώ αυξάνεται και η κατανάλωση τυποποιημένων, κατεψυγμένων και επεξεργασμένων προϊόντων.

[Τουρκία] Η έρευνα σημειώνει πως η Τουρκία έχει ακόμη τη χαμηλότερη κατά κεφαλή κατανάλωση τυποποιημένων προϊόντων στην Ευρώπη και πως υπάρχουν σημαντικές προοπτικές επενδυτικών κινήσεων στον συγκεκριμένο κλάδο. Όπως αναφέρεται στην έκθεση της Deloitte, παρόλο που οι Τούρκοι καταναλωτές ψωνίζουν κυρίως από μικρά καταστήματα, το μερίδιο του συγκεκριμένου καναλιού διανομής ακολουθεί πτωτική τάση. Την ίδια στιγμή, σημαντική άνοδο σημειώνεται στα μερίδια των PL.

Τα μεγαλύτερα μερίδια μεταξύ των ξένων αλυσίδων έχουν οι Migros (9%) και η Carrefour (8%), ενώ στην Τουρκία έχουν παρουσία και οι Metro και Tesco.Και στη γείτονα χώρα, καταγράφεται στροφή στο φαγητό στο σπίτι, τάση που ευνοεί τις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ.