Με μεγάλη ικανοποίηση παρέλαβαν τα βραβεία «Προϊόν της Χρονιάς 2013» τα στελέχη των εταιρειών των οποίων τα προϊόντα ξεχώρισαν οι καταναλωτές. Στην τελετή απονομής, στα τέλη Ιανουαρίου, όλοι συμφώνησαν πως οι καταναλωτές ξεχωρίζουν και επιβραβεύουν την επένδυση σε καινοτόμα προϊόντα, τα οποία καλύπτουν με τον καλύτερο τρόπο τις ανάγκες τους και πως ιδιαίτερα σήμερα η καινοτομία είναι ένα βασικό στρατηγικό εργαλείο ανάπτυξης της μάρκας και της επιχείρησης.

O φετινός διαγωνισμός συμπεριλάμβανε 10 προϊοντικές κατηγορίες, σε κάθε μία από τις οποίες οι 3.000 καταναλωτές που συμμετείχαν στη σχετική έρευνα (Νοέμβριος – Δεκέμβριος 2012) ανέδειξαν το «Προϊόν της Χρονιάς 2013» της 5ης διοργάνωσης του θεσμού.

Η βραδιά άνοιξε με τον χαιρετισμό της Simonetta Flores και του Dominic Nouyrit, οι οποίοι είναι υπεύθυνοι για τον διεθνή θεσμό του «Product of the Year» στην Ιταλία και την Ελλάδα. Η Simonetta Flores τόνισε τον ρόλο της καινοτομίας σήμερα: «Σε μια εποχή που οι καταναλωτές μπαίνουν στη διαδικασία να επιλέξουν ένα φθηνότερο προϊόν από ένα άλλο που θεωρούν καλύτερο, είναι σαφές ότι η επένδυση στην καινοτομία είναι μονόδρομος» επισήμανε μεταξύ άλλων, και ευχαρίστησε την ομάδα του Product of the Year στην Ελλάδα (Νατάσσα Νάκη, marketing manager, Φώτης Περηφανόπουλος, project manager, και Κατερίνα Μπουσμπουκέα, υπεύθυνη διαφήμισης σελφ σέρβις).

Η Λέλα Χαραυγή, Νew Business Development Director της TNS-Icap, της εταιρείας που έχει την ευθύνη της έρευνας, παρουσίασε τα βασικά συμπεράσματά της: 8 στους 10 καταναλωτές δηλώνουν πως τους αρέσει να δοκιμάζουν νέα προϊόντα αλλά είναι (ομόφωνα) διατεθειμένοι να αγοράσουν ένα νέο προϊόν με την προϋπόθεση πως η τιμή του είναι προσιτή.

Η τιμή παίζει όλο και κεντρικότερο ρόλο, ακόμα και για τα καινοτόμα προϊόντα, καθώς παρατηρείται μία μείωση στον αριθμό των καταναλωτών, που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν παραπάνω για ένα νέο προϊόν, ακόμα και όταν είναι ικανοποιημένοι από αυτό. Συγχρόνως, όμως, είναι έκδηλη η ανοδική πορεία του ποσοστού των καταναλωτών που δίνουν σημασία στο brand name όταν αγοράζουν ένα νέο και καινοτόμο προϊόν.

Και αυτό είναι, βέβαια, μία επιβεβαίωση της δύναμης των μαρκών αλλά και μια πρόκληση για τις εταιρείες, που καλούνται να εμβαθύνουν τη σχέση των brand με τους καταναλωτές, σε εποχές που το διαθέσιμο εισόδημα συρρικνώνεται. Ιδιαίτερη σημασία έχει το στοιχείο πως το ποσοστό των θετικά διακείμενων στην καινοτομία έχει αυξηθεί σε σχέση με τη περσινή έρευνα, γεγονός που σημαίνει πως η καινοτομία σε εποχές οικονομικής κρίσης γίνεται ακόμα πιο σημαντική για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη της μάρκας και της επιχείρησης.

Από την πλευρά του ο Παύλος Λαουτάρης, Trainee Account Manager της SymphonyIRI Group, παρουσίασε ενδιαφέροντα στατιστικά στοιχεία για τα βραβευθέντα Προϊόντα της Χρονιάς 2012 και τις πωλήσεις που αυτά πραγματοποίησαν, ξεχωρίζοντας στις κατηγορίες τους.

Όπως κατέγραψε η σχετική έρευνα, όταν το σύνολο των προϊόντων ευρείας κατανάλωσης σημείωσε το 2012 μείωση πωλήσεων κατά 4.9% και οι κατηγορίες στις οποίες ανήκαν τα βραβευθέντα προϊόντα κατά 2,4%, τα προϊόντα που έφεραν το logo «Προϊόν της Χρονιάς 2012» είχαν αύξηση πωλήσεων κατά 7,6%!. Επίσης, το μερίδιό τους σε αξία στις πωλήσεις της κατηγορίας τους, το 2011 ήταν 5,9% και το 2012 ανέβηκε στο 6,8%.

Χορηγοί επικοινωνίας του θεσμού, εκτός από τις εκδόσεις της BOUSSIAS σελφ σέρβις, Marketing Week και Daily Fax, ήταν η City Press, η Free Sunday, η TNS Icap και η SymphonyIRI. Τη βραδιά παρουσίασε –εξαιρετικά, κατά γενική ομολογία– η κα Κατερίνα Μπουσμπουκέα, υπεύθυνη διαφήμισης του σελφ σέρβις.

ΠΡΟΪΟΝ ΤΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ 2013 – ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ
Προϊόν Κατηγορία Εταιρεία Παρέλαβαν το βραβείο
Amita 100% φυσικός χυμός Μήλο Πορτοκάλι Καρότο Xυμοί Coca Cola Ελληνική Εταιρεία Εμφιαλώσεως Βαγγέλης Μόσχος, Marketing Manager
της Amita
Kaiser Blonde Μπίρες Μύθος Ζυθοποιία Ντανιέλλα Γκουγκούση, Group Brand Manager, Δημοσθένης Μαλάμος, Trade Marketing Manager off Trade
Duck Fresh Discs Προϊόντα για το μπάνιο S.C. Johnson Hellas Κατερίνα Λαλαγιάννη, Brand Manager
Pantene PRO-V Προϊόντα περιποίησης μαλλιών Procter & Gamble Hellas Ανέλ Μόσχου, Brand Manager Hair Care
Lenor Aπορρυπαντικό Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων Procter & Gamble Hellas Μαρία Βολίκα, Assistant Brand Manager
Koleston Βαφή Βαφές μαλλιών Procter & Gamble Hellas Ανέλ Μόσχου, Brand Manager Hair Care
Gillette Fusion Ανδρικά ξυριστικά Procter & Gamble Hellas Μαίρη Φρυδά, Assistant Brand Manager
Shave Care
Φρέσκο Γάλα Δέλτα Γάλα Δέλτα Τρόφιμα Τίνα Εξάρχου, Marketing Manager
Τσακίρης Ελληνικές Γεύσεις Σνακ Τσακίρης Τζοάννα Κορωνιά, Marketing Manager
Nestea Έτοιμο τσάι SA Coca Cola Services NV Γεωργία Ασκητοπούλου, Marketing Activation Manager Greece/Cyprus/Malta

info
Το «Αναδείχθηκε Προϊόν της Χρονιάς» είναι ο μοναδικός διεθνής θεσμός, ο οποίος βραβεύει και αναδεικνύει τα πιο καινοτόμα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης, μέσω της μεγαλύτερης έρευνας αγοράς για κάθε χώρα όπου πραγματοποιείται. Ο θεσμός διεξάγεταaι στην Ελλάδα (www.productoftheyear.gr) από την εταιρεία Προώθηση Προϊόντων & Καινοτομίας Award Greece Μον. ΕΠΕ, σε συνεργασία με την εταιρεία BOUSSIAS.