Η Άμβυξ αύξησε σημαντικά τα οικονομικά της μεγέθη το 2023, η οποία ήταν η πιο επιτυχημένη χρονιά στην ιστορία των 106 ετών λειτουργίας της εταιρείας. Ο καθαρός τζίρος αυξήθηκε κατά 4,7%. Αναλυτικότερα, οι μεικτές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,3% από τα 118,93 εκατ. ευρώ το 2022, σε 125,24 εκατ. ευρώ.

Η διαφορά 0,6% αφορά τον Ενιαίο Φόρο Κατανάλωσης που υπολογίστηκε σε 34,42 εκατ. ευρώ για την περσινή χρονιά. Τα μεικτά κέρδη αυξήθηκαν κατά 1,5%, στα 33,46 εκατ. ευρώ.

Σταθερή στρατηγική η περαιτέρω ανάπτυξη κωδικολογίου
Τα στρατηγικά βήματα της διοίκησης της Άμβυξ οδηγούν και στην τρέχουσα χρονιά, με σύνεση, προς περαιτέρω στήριξη του κύκλου εργασιών, των επενδύσεων και της κερδοφορίας της εταιρείας, «παρά τις προκλήσεις που θέτει η “πιεσμένη” αγορά, όπου παρατηρούνται έντονες πληθωριστικές τάσεις και μειωμένη εξωστρέφεια».

Η Άμβυξ συνεχίζει τον εμπλουτισμό του ισχύοντος χαρτοφυλακίου της σε παρόντα χρόνια, κάτι που, άλλωστε, συνέβη και το 2023: Ενέταξε το Chateau Minuty, premium ετικέτα του Οίκου Moët Hennessy, με τον οποίο διατηρεί συνεργασία για 106 και πλέον χρόνια. Προσέθεσε τη σειρά premium mixers Fever-Tree (No1 brand παγκοσμίως), το 100% χειροποίητο μεξικάνικο mezcal 400 Conejos του Οίκου Proximo και τα δημοφιλή schnapps φρούτων, Archers, του Οίκου DeKuyper.

Το 2023, η κερδοφορία προ φόρων οριστικοποιήθηκε στα 7,76 εκατ. ευρώ, ενισχυμένη κατά 7,6% συγκριτικά με το 2022, με ταμειακά διαθέσιμα, που όμως μειώθηκαν από 21,78 εκατ. ευρώ στην αρχή της διαχειριστικής περιόδου, σε 10,68 εκατ. ευρώ στο τέλος της.

Η αύξηση κερδοφορίας προ φόρων ενισχύθηκε από λειτουργικές βελτιώσεις και μη λειτουργικές (non-recurring) προσθήκες.

Πέρσι η Άμβυξ σχεδόν διπλασίασε τα εμπορεύματα που διαθέτει ως αποθέματα, με αξία στο τέλος της περσινής χρονιάς στα 9,2 εκατ. ευρώ, έναντι αξίας 4,95 εκατ. ευρώ των αντίστοιχων εμπορευματικών αποθεμάτων του 2022. Η καθαρή κερδοφορία της εταιρείας για το 2023 διαμορφώθηκε σε 5,63 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 4,92%, σε σχέση με τα 5,37 εκατ. ευρώ το 2022.

Η Άμβυξ βλέπει επιπτώσεις των έντονων πληθωριστικών τάσεων στην οικονομία και στο διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα.

Η εταιρεία συνεχίζει την προσπάθεια να ενισχύσει το αποτύπωμά της στην αγορά, αυξάνοντας πωλήσεις, εκμεταλλευόμενη τις θετικές προοπτικές του τουριστικού τομέα στην Ελλάδα.

Πέραν της βελτίωσης της κερδοφορίας, η εταιρεία εμφανίζει «ιδιαίτερα υγιή εικόνα» στον ισολογισμό της, στη λογική ότι τα ταμειακά διαθέσιμα που υπερκαλύπτουν τις δανειακές υποχρεώσεις. Ο μέσος δανεισμός χρήσης 2023 ανήλθε σε 1,44 εκατ. ευρώ, με μέσο επιτόκιο 6,06%. «Οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις υπερκαλύπτονται κατά 2,4 φορές από τα κυκλοφορούντα στοιχεία του ενεργητικού, εξασφαλίζοντας ένα συμπαγή δείκτη ευρωστίας για την επίτευξη των μελλοντικών στρατηγικών πλάνων της Άμβυξ», αναφέρεται.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter