Οι σερβιέτες Always λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά το 1985 και για 17 χρόνια αποτελούν τον ηγέτη της κατηγορίας τους. Η ηγετική αυτή θέση ανήκει δικαιωματικά στην Always, διότι χρησιμοποιώντας την πιο σύγχρονη τεχνολογία, τη διαρκή έρευνα και την πολύχρονη εμπειρία, έχει δημιουργήσει μία ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων, που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας.
Οι σερβιέτες Always λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά το 1985 και για 17 χρόνια αποτελούν τον ηγέτη της κατηγορίας τους. Η ηγετική αυτή θέση ανήκει δικαιωματικά στην Always, διότι χρησιμοποιώντας την πιο σύγχρονη τεχνολογία, τη διαρκή έρευνα και την πολύχρονη εμπειρία, έχει δημιουργήσει μία ολοκληρωμένη σειρά προϊόντων, που καλύπτουν πλήρως τις ανάγκες της σύγχρονης γυναίκας.
Μετά το λανσάρισμά της το 1985, η Always ήταν η πρώτη σερβιέτα που κυκλοφόρησε με «φτερά» (1987), προσφέροντας μεγαλύτερη σταθερότητα και προστασία. Η συγκεκριμένη καινοτομία ήταν η σπουδαιότερη που πραγματοποιήθηκε στην κατηγορία της σερβιέτας από την εφεύρεσή της έως σήμερα. Οι ειδικές ασπίδες προστασίας, μία σε κάθε πλευρά, με τα δύο επιπλέον αυτοκόλλητα, σταθεροποιούν πλήρως τη σερβιέτα.
Την ίδια χρονική περίοδο εμφανίστηκαν στην αγορά και τα ατομικά φακελάκια για κάθε σερβιέτα ξεχωριστά.
Οι καινοτομίες συνεχίστηκαν το 1991 με το λανσάρισμα της Always Ultra, δηλαδή μιας πιο λεπτής σερβιέτας, που προσφέρει μεγαλύτερη άνεση. Το 1996 κυκλοφόρησαν οι Always Night, για περισσότερη προστασία κατά τη διάρκεια της νύχτας, και το 1997 οι διπλές συσκευασίες, για ακόμη μεγαλύτερη οικονομία. Το 1998 παρουσιάστηκαν οι Always με βελτιωμένες ελαστικές ασπίδες προστασίας, για άριστη σταθερότητα, και το 2000 η σειρά «new generation», δηλαδή οι νέες «ατσαλάκωτες» σερβιέτες, που διατηρούν το σχήμα τους.
Τον Ιανουάριο του 2002 λανσαρίστηκε στην αγορά η νέα Always Ultra, η οποία διαθέτει ακόμη πιο μακριά flexi, ελαστικές ασπίδες προστασίας, και νέο υπερ-απορροφητικό πυρήνα OptimΑbsorb για μέγιστη προστασία και άνεση. Ο πυρήνας OptimAbsorb χάρη σε μία πρωτοποριακή τεχνολογία εξασφαλίζει μεγαλύτερη απορροφητικότητα.
Σήμερα, στο brand name Always περιλαμβάνονται αναλυτικότερα τα εξής προϊόντα:
- Long Plus
- Normal Plus
- Ultra Normal Plus Duo Pack
- Ultra Long Plus Duo Pack
- Ultra Normal
- Ultra Normal Plus
- Ultra Long Plus
- Ultra Long
- Ultra Night
- Ultra Night Duo Pack
Καταναλωτικές τάσεις
Κυρίαρχο χαρακτηριστικό της κατηγορίας είναι η μεγάλη πιστότητα που επιδεικνύει η καταναλώτρια απέναντι στη μάρκα που θεωρεί ότι της ταιριάζει. Σύμφωνα με έρευνες, η καταναλώτρια αγοράζει κατά μέσο όρο δύο συσκευασίες κάθε μήνα.
Η αγορά σερβιέτας είναι προγραμματισμένη πριν από την επίσκεψη στο κατάστημα. Πιο συγκεκριμένα, εννέα στις δέκα καταναλώτριες έχουν προγραμματίσει την αγορά της κατηγορίας, ενώ οκτώ στις δέκα έχουν αποφασίσει ποια μάρκα θα αγοράσουν πριν μπουν στο κατάστημα.
Σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Ac Nielsen σε όλες τις χώρες της δυτικής Ευρώπης το 2001, η αγορά του προϊόντος πραγματοποιείται σε έξι στάδια. Αφού η καταναλώτρια αποφασίσει ότι θα αγοράσει το προϊόν, αποφασίζει στη συνέχεια ποιο ακριβώς προϊόν θα αγοράσει με την εξής σειρά: πρώτα διαλέγει τον τύπο της σερβιέτας που της ταιριάζει, στη συνέχεια τη μάρκα, στο τρίτο στάδιο λαμβάνει υπ΄ όψιν της την απορροφητικότητα που της προσφέρει, έπειτα προσέχει τις όποιες προωθητικές ενέργειες γίνονται τη στιγμή εκείνη στο κατάστημα και στο τέλος τον αριθμό τεμαχίων που έχει η συσκευασία καθώς και την τιμή του προϊόντος. Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, η καταναλώτρια στέκεται μπροστά στο ράφι για περίπου 35 δευτερόλεπτα, γεγονός που αποδεικνύει την πιστότητά της στη μάρκα που αγοράζει.
Όπως τονίζουν τα στελέχη της PROCTER & GAMBLE, το ράφι της κατηγορίας πρέπει να είναι καθετοποιημένο, διότι έτσι αυξάνονται οι πωλήσεις και επιπλέον διευκολύνεται η καταναλώτρια, καθώς βρίσκει πιο γρήγορα και εύκολα αυτό που θέλει, με αποτέλεσμα να μένει ευχαριστημένη και από το κατάστημα στο οποίο ψωνίζει. Η μάρκα-leader της κατηγορίας, όπως επισημαίνεται, πρέπει να είναι τοποθετημένη κατά τέτοιο τρόπο ώστε να τραβάει την προσοχή, διότι επτά στις δέκα γυναίκες κοιτούν πρώτα τον ηγέτη της κατηγορίας προκειμένου να αναγνωρίσουν το ράφι της κατηγορίας.
Σύμφωνα με έρευνες της PROCTER & GAMBLE, η καταναλώτρια λαμβάνει υπ' όψιν της τις εξής παραμέτρους κατά σειρά προτεραιότητας για να αποφασίσει ποιο προϊόν της ταιριάζει: απόλυτη προστασία, αίσθηση καθαριότητας, άνεση και διακριτικότητα.
Τα τελευταία χρόνια οι ultra σερβιέτες κερδίζουν σταθερά μερίδιο αγοράς σε σχέση με τις thick. Για το λόγο αυτό η αγορά, παρ' ότι μένει σχεδόν σταθερή σε όγκο, αυξάνεται σταδιακά σε αξία, καθώς τα προϊόντα ultra είναι πιο ακριβά. Η υψηλότερη τιμή πώλησής τους αλλά και η σωστή τοποθέτησή τους στο ράφι (εξοικονόμηση χώρου) τις καθιστούν πιο ελκυστικές και για το λιανεμπόριο.
Το μεγαλύτερο μερίδιο στο σύνολο της κατηγορίας κατέχουν οι σερβιέτες με ασπίδες προστασίας, διότι προσφέρουν περισσότερη σιγουριά.
Οι πωλήσεις της κατηγορίας πραγματοποιούνται κατά κύριο λόγο από τα σούπερ μάρκετ, τα οποία κατέχουν μερίδιο περίπου 90% επί των συνολικών πωλήσεων σε αξία, ενώ το υπόλοιπο 10% των πωλήσεων πραγματοποιείται από άλλα κανάλια διανομής, όπως καταστήματα ψιλικών και καλλυντικών, φαρμακεία κ.ά.
Προωθήσεις
Η PROCTER & GAMBLE υποστηρίζει την Always στα καταστήματα με σειρά προωθητικών ενεργειών. Μεταξύ αυτών πραγματοποιεί προβολές του προϊόντος με προωθήτριες στα σημεία πώλησης, ενώ διαθέτει εκπτωτικά κουπόνια και promo packs και συμμετέχει σε tailor made ενέργειες.
Στόχος της Always είναι η απόλυτη ικανοποίηση των αναγκών της καταναλώτριας και η παραμονή της στην ηγετική θέση της κατηγορίας της, μέσω της συνεχούς προσφοράς νέων, πρωτοποριακών προϊόντων για κάθε γυναίκα.
PROCTER & GAMBLE HELLAS ΕΠΕ
Γενικός διευθυντής: Γεώργιος Τσουραπάς
Διεύθυνση: Λ. Συγγρού 165
171 21 Νέα Σμύρνη
Τηλ: 210 9394000
Fax: 210 9394814