Συνεχίζεται έως το τέλος της τρέχουσας χρονιάς το ανταγωνιστικό πλάνο προωθητικών ενεργειών που εφαρμόζει η Numil Hellas για τα προϊόντα Alpro στο σούπερ μάρκετ, σύμφωνα με όσα δήλωσε στο FOODReporter, η Acceleration Manager για τα plant-based προϊόντα της Danone, Πόπη Σπεντζούρη. Η κυρία Σπεντζούρη εκτιμά ότι οι πληθωριστικές τάσεις επηρεάζουν σημαντικά τους καταναλωτές. «Σε αντίθεση με το παρελθόν, όπου οι καταναλωτές ενδιαφέρονταν κυρίως για την τελική τιμή που πρέπει να πληρώσουν για να αποκτήσουν ένα αγαθό (out-of-pocket), παρατηρούμε πλέον την τάση να ελέγχουν την τιμή ανά κιλό στις κατηγορίες τροφίμων.

Συνεπώς, οι προσφορές πρέπει να είναι ανταγωνιστικές τόσο στην τιμή τεμαχίου, όσο και στην τιμή κιλού, είτε αυτό σημαίνει έκπτωση επί της τελικής τιμής, είτε προσφορά μεγαλύτερης ποσότητας με μικρότερη τιμή», είπε σχετικά η κυρία Σπεντζούρη. Τα ροφήματα αμυγδάλου Alpro, απλά ή με σοκολάτα, αποτελούν το best seller μεταξύ των κωδικών του brand. Άλλωστε, τα ροφήματα αμυγδάλου καταλαμβάνουν το 55% της συνολικής αγοράς φυτικών ροφημάτων στα ελληνικά σούπερ μάρκετ.

Η Alpro μπήκε με επιτυχία στα φυτικά επιδόρπια ζωντανές καλλιέργειες τον Απρίλιο 2024, κατέχοντας πλέον την 1η θέση της υποκατηγορίας. Σύμφωνα με την κυρία Σπεντζούρη, κατάφερε να αντιστρέψει την τάση της αγοράς, από το πτωτικό 23% σε ανοδικό (θετικό) 24%, έως και τον Αύγουστο 2024.

Αλλαγή συνηθειών του καταναλωτή
Η κυρία Σπεντζούρη εκτίμησε ότι αλλάζει η συνήθεια του καταναλωτή στη συσκευασία: H Numil Hellas προσέφερε τα φυτικά επιδόρπια Alpro σε συσκευασία 500 γραμμαρίων, διαφορετική από τη νόρμα της αγοράς.

«Οι καταναλωτές της υποκατηγορίας δείχνουν μεγαλύτερη διάθεση πειραματισμού και ροπή σε πιο indulging (θαρραλέα θελκτικές) επιλογές: Την πρώτη θέση έχει κερδίσει το φυτικό επιδόρπιο Alpro με μύρτιλο», δήλωσε η Acceleration Manager plant-based προϊόντων Danone και παράλληλα, αποκάλυψε ότι στην ίδια υποκατηγορία «έρχονται κι άλλα απολαυστικά νέα προσεχώς».

Πιο ώριμα τα φυτικά ροφήματα στην Ελλάδα, υπάρχουν περιθώρια και στις δύο υποκατηγορίες
Ως προς την ωριμότητα της αγοράς, η κυρία Σπεντζούρη επεσήμανε: «Η αγορά των φυτικών ροφημάτων έχει μακρά παρουσία στην Ελλάδα από το 2007 και βρίσκεται σε πιο ώριμη φάση, σε σύγκριση με τα φυτικά ροφήματα, που έχουν πλέον ενταχθεί στη διατροφή των Ελλήνων σε μεγάλο ποσοστό: Καταναλώνονται σε διάφορες στιγμές της ημέρας, στο πρωινό ή ως ελαφρύ σνακ. Παρά την ωριμότητά της, η κατηγορία διατηρεί σημαντικά περιθώρια ανάπτυξης, τόσο σε διείσδυση, όσο και σε συχνότητα κατανάλωσης». «Η κατηγορία των φυτικών επιδορπίων, πολύ μικρότερη σε όγκο, με περιορισμένη διείσδυση, παρουσιάζει περιθώρια καινοτομίας και πειραματισμού, που μπορεί να οδηγήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη της κατανάλωσης», πρόσθεσε.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter