Η ίδρυση της “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.”, με την οποία η πρωτοπόρος ελληνική βιομηχανία τροφίμων-ποτών υποδέχθηκε το 2000, δεν σήμανε απλώς την αναδιοργάνωση του “Ομίλου ΔΕΛΤΑ”. Σήμανε μια “επίθεση στο μέλλον”, με ευελιξία στρατηγικής για την οικονομική επέκταση και διείσδυση σε νέες αγορές εντός και εκτός συνόρων, με καταξιωμένους εταίρους -διεθνείς και Έλληνες- με καινοτόμα προϊόντα που “ανοίγουν” νέες αγορές και με σύμμαχο το ευνοϊκό κλίμα της παγκοσμιοποίησης...

Η ίδρυση της “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.”, με την οποία η πρωτοπόρος ελληνική βιομηχανία τροφίμων-ποτών υποδέχθηκε το 2000, δεν σήμανε απλώς την αναδιοργάνωση του “Ομίλου ΔΕΛΤΑ”. Σήμανε μια “επίθεση στο μέλλον”, με ευελιξία στρατηγικής για την οικονομική επέκταση και διείσδυση σε νέες αγορές εντός και εκτός συνόρων, με καταξιωμένους εταίρους -διεθνείς και Έλληνες- με καινοτόμα προϊόντα που “ανοίγουν” νέες αγορές και με σύμμαχο το ευνοϊκό κλίμα της παγκοσμιοποίησης…

1968-1999: Η ΔΕΛΤΑ σε πορεία γεωμετρικής ανάπτυξης

1968: Ο Αριστείδης Δασκαλόπουλος ιδρύει την εταιρία “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Ε.”. Ήδη, περίπου από τις αρχές της δεκαετίας του ’60, έχει αρχίσει να οικοδομείται το δίκτυο διανομής της εταιρίας, η οποία αρχικά με είκοσι άτομα υπαλληλικό προσωπικό και δέκα οχήματα ασχολείται με τη διανομή φρέσκου γάλατος και γιαούρτης. Γρήγορα η ποιότητα των προϊόντων της και η συνέπειά της την επιβάλλουν στο ανταγωνιστικό περιβάλλον, όπου δραστηριοποιούνται δύο ακόμα μεγάλες οικογενειακές επιχειρήσεις γαλακτοβιομηχανίας.

1972: Δημιουργείται στην περιοχή του Ταύρου το πρώτο εργοστάσιο της εταιρίας, οπότε δεκαπλασιάζεται η παραγωγή της, η οποία σύντομα επεκτείνεται και στον τομέα του παγωτού. Με τη στρατηγική αυτή κίνηση η “ΔΕΛΤΑ” αποκτά ευκολότερη πρόσβαση στα σημεία πώλησης και τα προϊόντα της γίνονται ευρύτερα γνωστά και αποδεκτά. Η ποιότητα των παγωτών της, σε συνδυασμό με την εισαγωγή νέων προϊόντων της στην εν λόγω αγορά, την καθιερώνουν ως κύριο ανταγωνιστή των παλαιότερων εταιριών του κλάδου.

1978: Μετά τη διακοπή της γραμμής παραγωγής του μεγαλύτερου ανταγωνιστή της “ΔΕΛΤΑ”, η εταιρία κυριαρχεί στην αγορά του γάλατος.

1980: Η εταιρία κατακτά την πρώτη θέση στην παραγωγή και στις πωλήσεις της αγοράς του παγωτού.

1988: Η “ΔΕΛΤΑ” εισβάλλει δυναμικά στην αγορά των χυμών, κερδίζοντας πολύ γρήγορα ένα σημαντικό μερίδιο της αγοράς. Την ίδια χρονιά ολοκληρώνει την καθετοποίηση της παραγωγής της στον τομέα του γάλατος και επεκτείνει τη δραστηριότητές της στους τομείς των ζωοτροφών και των κατεψυγμένων ζωοτροφών. Ειδικότερα, εξαγοράζει τις εταιρίες “EUROFEED” και “ΚΥΡΙΤΣΗΣ” -η τελευταία μετονομάζεται σε “FROZA”.

1993: Η “ΔΕΛΤΑ” προχωρά σε στρατηγική συμμαχία με την κορυφαία, διεθνώς, στον τομέα των φρέσκων γαλακτοκομικών γαλλική εταιρία “DANONE SA”. Έτσι, δημιουργούνται οι δυνατότητες για την εισαγωγή στην αγορά νέων καινοτόμων γαλακτοκομικών προϊόντων “ΔΕΛΤΑ” και -κυρίως- ευκαιρίες για το άνοιγμα καινούργιων αγορών, στις οποίες η εταιρία καθιερώνει νέα καταναλωτικά πρότυπα, ανανεώνοντας την εμπιστοσύνη της ζήτησης στην επωνυμία της.

Μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του ’90 η “ΔΕΛΤΑ” -πλέον ως ανερχόμενος όμιλος εταιριών- επεκτείνει τις δραστηριότητές της εντός και εκτός συνόρων είτε εξαγοράζοντας ομοειδείς ή συγγενείς επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται στην αγορά των τροφίμων, είτε επεκτείνοντας το παραγωγικό και εμπορικό βεληνεκές της δράσης της στις χώρες της νοτιοανατολικής και της δυτικής Ευρώπης.

Η ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ ανοίγει το παιχνίδι…

Από 1/1/2000 η “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Ε.” μετατρέπεται σε εταιρία συμμετοχών (holding) με την επωνυμία “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.”. Μέχρι τότε ο όμιλος αποτελείτο από τρία επιχειρηματικά κέντρα: Την εταιρία “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Ε.”, την -κατά 100% θυγατρική της- “DELTA INTERNATIONAL HOLDINGS SA” (ελέγχει τις θυγατρικές του ομίλου, που δραστηριοποιούνται στη Ρουμανία, Σερβία, Βουλγαρία, ΠΓΔΜ) και τη “ΓΕΝΙΚΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Α.Ε.”, στο μ.κ. της οποίας ο όμιλος διατηρεί μερίδιο 52,1%. Σημειώνεται ότι η “ΓΕΝΙΚΗ ΤΡΟΦΙΜΩΝ Α.Ε.” ελέγχει το 52,4% της “ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗ ΣΦΟΛΙΑΤΑ Α.Ε.”.

Με την ίδρυση της “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.”, στη θέση της μητρικής εταιρίας δημιουργήθηκαν δι’ αποσχίσεως δύο νέες εταιρίες: Η μία, υπό την επωνυμία “ΔΕΛΤΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΑΓΩΤΟΥ Α.Ε.”, δραστηριοποιείται αποκλειστικά στον κλάδο του παγωτού, ελέγχοντας κατά 100% την “DELTA INTERNATIONAL HOLDINGS SA”, και η άλλη, κρατώντας την παραδοσιακή επωνυμία “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Ε.”, δραστηριοποιείται στον κλάδο των φρέσκων γαλακτοκομικών προϊόντων. Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους οι δύο εταιρίες τελούσαν κατά 100% υπό τον έλεγχο της “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.” -νέας μητρικής πλέον του ομίλου- στο μ.κ. της οποίας η συμμετοχή της “DANONE” ήταν 20%.

Μετά την πρόσφατη οριστικοποίηση των νέων συμφωνιών του ομίλου με την “DANONE”, α) προέκυψε η “DELTA INVESTMENTS -Cyprus- LTD”, η οποία περιήλθε 100% υπό τον έλεγχο της “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.” και β) ανταλλάχθηκε το 20% της συμμετοχής της “DANONE” στη “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.” μ’ ένα 30% ποσοστό συμμετοχής του διεθνή κολοσσού στη νέα εταιρία “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Ε.”. Υπό τον έλεγχο της τελευταίας περιήλθαν οι θυγατρικές του ομίλου “ΕΥΡΩΤΡΟΦΕΣ Α.Ε.” (ποσοστό συμμετοχής της ΔΕΛΤΑ 100%), “VITALACT A.E.” (συμμετοχή 99,7%), “DELTA DISTRIBUZIONE SARL” και “ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΔΕΛΤΑ Α.Ε.” (συμμετοχή 100%), η οποία με τη σειρά της ελέγχει το 92% της εταιρίας παραγωγής τυριού “ΒΙΓΛΑ Α.Ε.”.

Ο όμιλος σήμερα έχει υπό τον έλεγχό του, εκτός από τις προαναφερόμενες εταιρίες προ ή μετά της αναδιάρθρωσής του,

  • κατά 100% τη “DELTA FOODS HOLDINGS LTD” (συμμετέχει κατά 13% στις διεθνείς δραστηριότητες της “CHIPITA INTERNATIONAL SA” στην Πολωνία, Ρουμανία και Βουλγαρία) και
  • το 25% της εταιρίας “ΠΑΓΩΤΑ ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε.”.

Στρατηγική ταχείας επέκτασης

Επίσης, υπό τον έλεγχο της “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.” πέρασαν πρόσφατα:

  • Το 75% της εταιρίας “ΚΥΛΙΝΔΡΟΜΥΛΟΙ ΠΑΠΑΦΙΛΗ Α.Ε.”. Η εξαγορά έγινε σε συνεργασία με τον όμιλο “MARFIN”, ο οποίος μετέχει με ποσοστό 7,3% στο μ.κ. της εταιρίας (δηλαδή οι δύο όμιλοι κατέχουν αθροιστικά το 82,3% της εταιρίας).
  • Το 11,32% της “GOODY’S”. Η συμφωνία προωθήθηκε στο πλαίσιο αφενός του στρατηγικού ενδιαφέροντος του ομίλου να επεκτείνει τις δραστηριότητές του στους τομείς των υπηρεσιών μαζικής εστίασης και αφετέρου του κοινού ενδιαφέροντος των δύο επιχειρηματικών οργανισμών να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες συνεργιών μεταξύ τους.

Είσοδος στην αγορά τυριού-βουτύρου με την ARLA FOODS

Όπως ανακοινώθηκε το τελευταίο δεκαήμερο του Ιουνίου, ο όμιλος της “ΔΕΛΤΑ” ήδη προωθεί σε στρατηγική συνεργασία με την “ARLA FOODS” την ίδρυση κοινοπρακτικής εταιρίας, στην οποία θα κατέχει το 40% του μ.κ. της. Το επιχειρηματικό αυτό σχέδιο σηματοδοτεί τη δυναμική εισβολή του ομίλου της “ΔΕΛΤΑ” στην εγχώρια και τη διεθνή αγορά του τυριού και του βουτύρου. Η “ARLA FOODS” είναι διεθνής συνεταιριστικός οργανισμός παραγωγής γαλακτοκομικών προϊόντων (προέκυψε από τη συγχώνευση της σουηδικής “ARLA” με την “MD FOOD’S” Δανίας) και παρουσιάζει ετήσιο τζίρο περίπου 1,8 τρισ. δρχ. Η ομώνυμη ελληνική θυγατρική του ήδη διαχειρίζεται περί τους 15.000 τόνους τυριών και βουτύρου ετησίως, παρουσιάζοντας τζίρο 18,5 δισ. δρχ.

Η κατάκτηση της Ν.Α. Ευρώπης

Ο μακρόπνοος στρατηγικός σχεδιασμός την τελευταία πενταετία, σε συνδυασμό με ένα δυναμικό πρόγραμμα επενδύσεων, ανέδειξαν τη “ΔΕΛΤΑ” σε ηγετική δύναμη σε πέντε αγορές 50 εκατομμυρίων καταναλωτών της Ν.Α. Ευρώπης. Σήμερα η “ΔΕΛΤΑ” έχει να επιδείξει τρία σύγχρονα εργοστάσια παραγωγής πλήρους γκάμας παγωτών στη Βουλγαρία, στη Ρουμανία και στη Γιουγκοσλαβία κι ένα δίκτυο διανομής που απευθύνεται συνολικά σε 45.000 σημεία πώλησης, τα οποία ως το τέλος του 2000 αναμένεται ότι θα έχουν αυξηθεί κατά 10.000.

Ειδικότερα, στον έκτο ήδη χρόνο της λειτουργίας της στη Βουλγαρία, η πρώτη θυγατρική εταιρία της “ΔΕΛΤΑ” εκτός Ελλάδας είναι ηγέτης της αγοράς του παγωτού κατέχοντας μερίδιο αγοράς 80%. Στη Γιουγκοσλαβία, παρά το γεγονός ότι η δραστηριότητα του εργοστασίου της εταιρίας ξεκίνησε μετά τη λήξη των νατοϊκών βομβαρδισμών, το μερίδιό της είναι ήδη 46%, έχοντας προοπτικές περαιτέρω ανόδου. Στη Ρουμανία των 22 εκατομμυρίων καταναλωτών, που χαρακτηρίζεται από έντονο ανταγωνισμό, η εταιρία, διαθέτοντας τα προϊόντα του εργοστασίου της (Βουκουρέστι) με το μεγαλύτερο δίκτυο διανομής της χώρας, κατέχει ηγετική θέση στην αγορά με μερίδιο 35%.

Σημειώνεται ότι παρά τις αρνητικές συγκυρίες του ’99 (βομβαρδισμός της Γιουγκοσλαβίας και νομισματική-οικονομική κρίση στη Ρουμανία) οι πωλήσεις της “ΔΕΛΤΑ” σε αυτές τις αγορές σημείωσαν σημαντική αύξηση.

Επίσης, η “ΔΕΛΤΑ” διαθέτει εμπορική εταιρία στην ΠΓΔΜ, το μερίδιο της οποίας ξεπερνά το 45% στην τοπική αγορά, ενώ εξάγει προϊόντα της από την Ελλάδα στην αγορά της Κύπρου. Παρά τους υψηλούς δασμούς των εισαγωγών στην Κύπρο, τα αποτελέσματα της εταιρίας εκτιμώνται ως λίαν ικανοποιητικά.

Νέο τριετές αναπτυξιακό πρόγραμμα

Με στόχο την κατάκτηση ηγετικής θέσης στην αγορά της Ν.Α. Ευρώπης, η “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.” ήδη έχει εισέλθει στη διαδικασία της εκπόνησης νέου τριετούς αναπτυξιακού προγράμματος, με στόχο την εκμετάλλευση όλων των ευκαιριών και των δυνατοτήτων που της παρέχει η νέα βιομηχανική και διοικητική υποδομή του ομίλου.

Οι πωλήσεις των προϊόντων “ΔΕΛΤΑ” στην εγχώρια αγορά φέτος εκτιμάται ότι θα αυξηθούν κατά 20%, σε σχέση με το ’99, και τα λειτουργικά κέρδη του περίπου κατά 30%. Οι εκτιμήσεις αυτές βασίζονται αφενός στην εξομάλυνση της αγοράς μετά τη συγκυρία των διοξινών το ’99 και αφετέρου στο νέο επιθετικό πρόγραμμα της εταιρίας, του οποίου οι βασικοί άξονες είναι:

  • Η ενίσχυση του δικτύου της διανομής της με νέες θέσεις σημείων πώλησης και εκτεταμένες αλλαγές για τον εκσυγχρονισμό του κεφαλαιουχικού του εξοπλισμού.
  • Η παρουσίαση στην αγορά νέων προϊόντων, που θα καλύπτουν ευρύ φάσμα των σύγχρονων καταναλωτικών αναγκών.
  • Η ανάπτυξη προγράμματος εξαγωγών στη δυτική και στη Ν.Α. Ευρώπη.
  • Η περαιτέρω ανάπτυξη του σχεδίου των διοικητικών και βιομηχανικών βελτιώσεων για την ακόμα μεγαλύτερη συμπίεση του λειτουργικού κόστους.
  • Η δυναμική προώθηση των premium προϊόντων, στα οποία η “ΔΕΛΤΑ” έχει σημαντικά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα.

Επιδίωξη της “ΔΕΛΤΑ” είναι οι αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα της να συγκρατηθούν στο όριο του 3% (μέση αύξηση). Το επενδυτικό πρόγραμμά της, ύψους περίπου 1,5 δισ. δρχ., αποσκοπεί στην ολοκλήρωση των εργασιών για τον εκσυγχρονισμό του εργοστασίου παραγωγής παγωτού και στην αναβάθμιση του δικτύου της διανομής της.

Οι άμεσοι στόχοι του ομίλου

Στους άμεσους στόχους του ομίλου περιλαμβάνονται:

  • Η είσοδος στο ΧΑΑ των δύο θυγατρικών της “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.”, “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Ε.” και “ΔΕΛΤΑ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΠΑΓΩΤΟΥ Α.Ε.”.
  • Η ανάπτυξη επιχειρηματικής δράσης στον τομέα των τυροκομικών.
  • Η περαιτέρω επέκταση των δραστηριοτήτων στη διεθνή αγορά, όχι μόνο στις αγορές της Ν.Α. Ευρώπης, αλλά και στη Δ. Ευρώπη -κυρίως στην Αγγλία και στη Γερμανία, καθώς και όπου η συνεργασία του ομίλου με την “DANONE” εκτιμάται ότι διευκολύνει την προώθηση και διανομή των προϊόντων του (όπως π.χ. στη Γαλλία).
  • Η εξαγορά άλλων εταιριών που δραστηριοποιούνται στο χώρο των τροφίμων και ειδικότερα στους κλάδους όπου ο όμιλος ήδη κατέχει ηγετική θέση.
  • Η είσοδος του ομίλου σε νέους επιχειρηματικούς τομείς, που σχετίζονται και με την παροχή υπηρεσιών στον κλάδο των τροφίμων και που προσφέρουν υψηλή προστιθέμενη αξία.

Η θυγατρική του ομίλου “DELTA INVESTMENTS LTD” θα αξιοποιηθεί ως αιχμή του δόρατός του για τις εξαγορές και τις συγχωνεύσεις, που προγραμματίζει η “ΔΕΛΤΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε.”. Η τελευταία θα έχει τη συνολική ευθύνη για το στρατηγικό σχεδιασμό του ομίλου, τη διαχείριση των διαθεσίμων, τις σχέσεις με τους επενδυτές κλπ.

ΗΓΕΤΙΚΑ ΤΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΑΓΟΡΑΣ ΤΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ “ΔΕΛΤΑ”









ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ

ΜΕΡΙΔΙΟ ΑΓΟΡΑΣ

ΤΗΣ ΔΕΛΤΑ (%)

Γιαούρτι και επιδόρπια γάλακτος

30

Λευκό γάλα

45

Χυμοί

67

Σοκολατούχο γάλα

50

Παγωτό

45

Κατεψυγμένα

70

Ο όμιλος ΔΕΛΤΑ κατέχει σήμερα ηγετική θέση στους κλάδους που ήδη δραστηριοποιείται στην εγχώρια αγορά (Πηγή: ΔΕΛΤΑ).

ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΕΠΟΜΕΝΗΣ ΤΡΙΕΤΙΑΣ: Η ΠΡΩΤΗ ΘΕΣΗ ΚΑΙ ΣΤΑ ΤΡΟΦΙΜΑ

Η νέα εταιρία του γαλακτοβιομηχανικού τομέα της “ΔΕΛΤΑ”, όντας ήδη τρίτη στον κλάδο των τροφίμων και πέμπτη στον κλάδο των τροφίμων-ποτών της εγχώριας αγοράς, υποδέχεται το νέο αιώνα με στόχο την πρώτη θέση σε μια τριετία.

“Στόχος μας, όπως ορίσαμε από τις αρχές του 1997 -στο πλαίσιο της μέχρι πρότινος Γενικής Διεύθυνσης Τροφίμων- και συνεχίζουμε να υλοποιούμε, είναι να προσφέρουμε σε όλους τους καταναλωτές, μικρούς και μεγάλους, προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας σε χαμηλές τιμές, ώστε να απολαμβάνουν μια καλύτερη και πιο υγιεινή ζωή κάθε μέρα. Διατηρώντας το ιστορικό της όνομα η νέα μας εταιρία θα εξακολουθήσει να δραστηριοποιείται στον ευρύτερο τομέα των φρέσκων γαλακτοκομικών στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, σε συνεργασία πάντα με την “DANONE”. Μέχρι σήμερα αυτή η στρατηγική συνεργασία έχει αποδώσει πλούσιους καρπούς, με το λανσάρισμα καινοτόμων προϊόντων στην ελληνική αγορά”, υπογραμμίζει ο κ. Αντώνης Κροντηράς, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ Α.Ε.”.

Σπάμε τα όρια των αγορών, δημιουργώντας προϋποθέσεις επέκτασης

Οι αγορές, στις οποίες δραστηριοποιείται στρατηγικά η νέα εταιρία είναι: α) του φρέσκου γάλακτος, β) των φρέσκων γαλακτοκομικών προϊόντων και γ) των ποτών, που παράγονται με βάση τους χυμούς των φρούτων και των λαχανικών (όπως το “Life καρότο”), το γάλα (όπως το “Milko”) και το γιαούρτι (όπως το Actimel”).

“Οι αγορές αυτές, που είναι διακριτές μεταξύ τους, καλύπτοντας διαφορετικές καταναλωτικές ανάγκες, αντιμετωπίζονται από μας με την ίδια ακριβώς φιλοσοφία και την ίδια συνέπεια στις αρχές της σύγχρονης και υγιεινής διατροφής. Η ικανότητα και η δυνατότητά μας να μην περιορίζουμε τη φαντασία μας, τη δράση μας και το βηματισμό μας στα στενά παραδοσιακά όρια των σημερινών αγορών, μας επιτρέπει να βλέπουμε μακρύτερα, να επαναπροσδιορίζουμε και να σπάμε τα όρια των αγορών, δημιουργώντας νέους χώρους επέκτασης”, υπογραμμίζει ο κ. Κροντηράς.

Όπως εξηγεί, η στρατηγική της εταιρίας προσδιορίζεται από τρεις παράγοντες:

α) Από τη σημαντική αύξηση της κατά κεφαλή κατανάλωσης, η οποία επιτυγχάνεται μέσω της παρουσίασης νέων καινοτόμων προϊόντων, όπως του χυμού καρότου, του “ΔΕΛΤΑ Advance” ή του “Actimel”, του πρώτου προβιοτικού προϊόντος στην εγχώρια αγορά.

β) Από την ολοκληρωμένη επικοινωνία της ξεχωριστής διατροφικής τους αξίας, η οποία πείθει κι ενισχύει τη ζήτησή τους.

γ) Από τη συνεχή επέκταση του δικτύου διανομής της εταιρίας προς όλες τις κατευθύνσεις των καναλιών του λιανεμπορίου, μέχρι και τα περίπτερα, τα τοστάδικα και τα σημεία πώλησης του “δρόμου” (π.χ. τις κινητές καντίνες). Σημειώνεται ότι σήμερα τα σημεία πώλησης των προϊόντων “ΔΕΛΤΑ” στην εγχώρια αγορά υπερβαίνουν τα 25.000.

Στρατηγικός συνεργάτης στη διανομή των γαλακτοκομικών

Ήδη από το 1996 η “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΑΕ”, ανταποκρινόμενη στις ανακατατάξεις που συντελούνται στα διαφορετικά κανάλια διανομής, αναπροσάρμοσε την οργανωτική της δομή στους τομείς των πωλήσεων και της φυσικής διανομής, έτσι ώστε να καλύπτει αποτελεσματικά τις ιδιαίτερες ανάγκες τους. “Τα αποτελέσματα σήμερα είναι εμφανή όσον αφορά όχι μόνο στην εκπληκτική ανάπτυξη του τζίρου της εταιρίας, αλλά και στη βελτιστοποίηση των σχέσεών μας, όπως έχουν διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια, με το λιανεμπόριο”, σχολιάζει ο κ. Κροντηράς και εξηγεί: “Η εταιρία μας επενδύει συνεχώς στις υποδομές του δικτύου της και στη μεταφορά της τεχνογνωσίας μας στο λιανεμπόριο σχετικά με τις σύγχρονες μεθόδους διανομής και πώλησης. Ειδικότερα, επενδύουμε στο category management και στο merchandising, καθώς και στις logistics και Supply Chain Management υποδομές μας. Έτσι, έχουμε αναδειχθεί σε στρατηγικό συνεργάτη όλου του κυκλώματος των φρέσκων γαλακτοκομικών στην αγορά μας”.

Μοντέρνο πνεύμα διοίκησης

Όπως μας εξηγήθηκε, η ευθύνη του management της εταιρίας ανατέθηκε σε μια νέα οκταμελή ομάδα ανώτατων στελεχών, το πνεύμα διοίκησης της οποίας διέπεται από τις αρχές

  • της κατανομής διακριτών αλλά ταυτόχρονα συμπληρωματικών ρόλων στο προσωπικό,
  • του εμπλουτισμού και της επέκτασης του πεδίου ευθύνης κάθε ρόλου και
  • της καλλιέργειας πνεύματος συλλογικότητας, συνυπευθυνότητας και επαγγελματισμού μεταξύ όλων των εργαζομένων της εταιρίας.

Σήμερα η οργάνωση της εταιρίας διαθέτει ειδική Διεύθυνση Βιομηχανικής Πολιτικής, η οποία παρακολουθεί και ενημερώνεται σχετικά με όλες τις εξελίξεις που αφορούν τον υλικοτεχνικό και τεχνολογικό εξοπλισμό, προωθώντας σχετικά τις εφαρμογές οι οποίες ταιριάζουν αποτελεσματικότερα στις ιδιαιτερότητες και την οργάνωση της εταιρίας. Σημαντικότατη, στον τομέα αυτό, εκτιμάται η συμβολή της “DANONE”, με την οποία η εταιρία διατηρεί μόνιμα σχέση ανταλλαγής πληροφοριών και τεχνογνωσίας.

Προτεραιότητα: η ποιότητα και η ασφάλεια του γάλακτος

Το προϊόν που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της “ΔΕΛΤΑ ΠΡΟΤΥΠΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΓΑΛΑΚΤΟΣ ΑΕ” είναι το φρέσκο γάλα. Η συγκέντρωσή του είναι μία από τις σημαντικότερες δραστηριότητές της. Το εξειδικευμένο δίκτυο της εταιρίας το συλλέγει απευθείας από τους περίπου 10.000 παραγωγούς, που βρίσκονται σε όλη την επικράτεια και το συγκεντρώνει στους έντεκα σταθμούς παστερίωσης, που έχει στρατηγικά εγκατεστημένους σε διαφορετικές περιοχές της χώρας.

Οι προσανατολισμοί και η δράση της εταιρίας, που αντικατοπτρίζουν γενικότερα τη στρατηγική του ομίλου “ΔΕΛΤΑ”, όπως συνοπτικά εξηγεί ο κ. Κροντηράς, σχετίζονται με

  • την υιοθέτηση πρωτοποριακών για τα ελληνικά δεδομένα τεχνολογικών εφαρμογών στην αλυσίδα ποιότητας του φρέσκου παστεριωμένου γάλατος, οι οποίες απορρόφησαν την τελευταία δεκαετία επενδύσεις ύψους 40 δισ. δρχ.,
  • την εφαρμογή του “Ολοκληρωμένου Συστήματος Ασφαλείας ΔΕΛΤΑ”, το οποίο ελέγχει κατ’ απόλυτο τρόπο και εγγυάται την ποιότητα του φρέσκου γάλακτος ΔΕΛΤΑ σε κάθε στάδιο της παραγωγής του, και
  • την παρουσίαση καινοτόμων προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας, όπως του πρώτου ειδικά εμπλουτισμένου φρέσκου γάλατος για παιδιά “ΔΕΛΤΑ Advance”, η εμφάνιση του οποίου σηματοδοτεί την είσοδο της εταιρίας στην ευρύτερη αγορά των βρεφικών γαλακτοκομικών προϊόντων.

Με γνώμονα τη συνδυασμένη λειτουργία των παραπάνω δράσεων, η εταιρία πέτυχε να αυξήσει το τζίρο της κατά 35% την τελευταία τριετία, κατακτώντας μερίδιο 22,5% στο σύνολο της αγοράς του λευκού γάλατος και την πρώτη θέση στον εγχώριο ανταγωνισμό του προϊόντος.

Στόχος η πρωτιά στην εγχώρια αγορά τροφίμων και ποτών

Συνοψίζοντας τους στόχους της εταιρίας στην ερχόμενη τριετία ο κ. Κροντηράς απαρίθμησε: “Επιδιώκουμε: πρώτον, την ανάπτυξη του κύκλου εργασιών μας τουλάχιστον κατά 50%, όπως συνέβη κατά την περίοδο 1996-1999. Δεύτερον, την περαιτέρω σύσφιξη των σχέσεών μας με τον στρατηγικό μας σύμμαχο, την “DANONE”, στην κατεύθυνση ενός ακόμα επιθετικότερου προσανατολισμού, όσον αφορά τη δημιουργικότητα και την καινοτομία, στους τομείς των προτεραιοτήτων μας. Και τρίτον, την κατάκτηση της πρώτης θέσης στον κλάδο της βιομηχανίας τροφίμων-ποτών στην Ελλάδα. Η εταιρία μας είναι ήδη η τρίτη σε μέγεθος στον κλάδο των τροφίμων και η πέμπτη στον κλάδο των τροφίμων-ποτών στην εγχώρια αγορά. Φέτος εκτιμούμε ότι ο τζίρος της θα φτάσει τα 80 δισ. δρχ.”…