Παρεμβάσεις στα καταστήματά της σχεδιάζει η Lidl Hellas, ώστε να τα καταστήσει περισσότερο «φιλικά» στους καταναλωτές και να αυξήσει τη μέση αξία του «καλαθιού» τους. Το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας, το δίκτυο την οποίας επισκέπτονται κατά δηλώσεις των στελεχών της περί τους 1,2 εκατ. πελάτες την εβδομάδα, την επόμενη διετία θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ. Οι πωλήσεις της το 2013 έφτασαν το 1,2 δισ. ευρώ.

Οι αλλαγές στα καταστήματα της εταιρείας, πάντως, δεν περιλαμβάνουν την απομάκρυνση των παλετών από τους χώρους πωλήσεων, καθώς, όπως επεσήμανε στέλεχός της, στο πλαίσιο της εκδήλωσης Food Expo Eridanous για τα αγροτικά προϊόντα, η Lidl προτίθεται να διατηρήσει σε χαμηλά επίπεδα το κόστος διαχείρισης των προϊόντων της, ώστε να παραμένει ανταγωνιστική στην εγχώρια αγορά. Οι αναπροσαρμογές στους χώρους πώλησης αποβλέπουν στο να γίνουν πιο οικεία τα Lidl στους πελάτες τους, να αισθάνονται πιο ευχάριστα σε ένα περιβάλλον που θα τους εμπνέει ώστε να παρατείνουν τον χρόνο των επισκέψεών τους, αναζητώντας ευκαιρίες για τα ψώνια τους.

Με όρους μάρκετινγκ, αυτό που αναζητά η εταιρεία είναι να μετατρέψει τις αγορές από το δίκτυό της σε «εμπειρία» για τον πελάτη, καθώς μέχρι σήμερα η επιλογή των Lidl εκ μέρους του γίνεται με σκοπό τις χαμηλές τιμές και τις προσφορές. Παράλληλα, η Lidl μέσω αυτών των αλλαγών, θα επιδιώξει να προσελκύσει το ενδιαφέρον και νέων καταναλωτών, προσβλέποντας στη διείσδυσή της σε νοικοκυριά υψηλότερου εισοδηματικού επιπέδου. Εξάλλου, οι διαφημίσεις των private label προϊόντων της εταιρείας δεν προβάλλουν μόνο τον παράγοντα τιμή, αλλά πλέον δίνουν έμφαση σε παράγοντες, όπως η ποιότητα των πρώτων υλών τους, η γεύση και η συσκευασία τους.

1,2 δισ. ευρώ ο τζίρος του 2013
Η εταιρεία πέρυσι πραγματοποίησε στην Ελλάδα πωλήσεις της τάξης των 1,2 δισ. ευρώ, διαθέτοντας περί τους 1.250 κωδικούς προϊόντων, εκ των οποίων περίπου το 55% παράγονται στη χώρα. Φέτος, μάλιστα, σχεδιάζει να διευρύνει την προϊοντική της γκάμα με ακόμα περισσότερα φρέσκα είδη, υπολογίζοντας, ταυτόχρονα, στην ώθηση του τζίρου από τη λειτουργία των τμημάτων bake-off. Σημειώνεται ότι η Lidl, στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών της για την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών, αύξησε από 70 σε 250 τους κωδικούς των ελληνικών προϊόντων που διαθέτει στα 10.000 καταστήματά της στην Ευρώπη, με την ευχή ότι μέσω και των προωθητικών ενεργειών –δύο «εβδομάδες ελληνικών προϊόντων» στο δίκτυο του ομίλου της– αλλά και της Food Expo Eridanous, η ετήσια αξία των ελληνικών εξαγωγών από τα 800 εκατ. ευρώ σήμερα, θα ανέβει πολύ υψηλότερα. Η μεγαλύτερη ζήτηση ελληνικών προϊόντων στα Lidl καταγράφεται στη Γερμανία και τη Φινλανδία, αλλά και σε χώρες όπως οι Ουγγαρία, Βουλγαρία και Πολωνία. Κυρίως αφορά στο ελαιόλαδο, τη φέτα και γενικότερα τα γαλακτοκομικά. Ο γερμανικός όμιλος προωθεί στην Ευρώπη private label με το σήμα Eridanous, ενώ μόνο κατ’ εξαίρεση εξάγει επώνυμα σήματα (κυρίως κρασιά και μπίρες).

1,2 εκατομμύρια πελάτες την βδομάδα
Σήμερα, τα 220 Lidl σε όλη τη χώρα τα επισκέπτονται σε εβδομαδιαία βάση περίπου 1,2 εκατ. καταναλωτές, σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας. Πάντως, δηλώνουν, δεν είναι στις προθέσεις της εταιρείας η έκδοση κάρτας πιστότητας, καθώς η διοίκησή της υπολογίζει ότι τα οφέλη από μια τέτοια ενέργεια δεν καλύπτουν το σχετικό κόστος διαχείρισης. Επίσης, ξεκαθαρίζουν ότι βρίσκεται εκτός της στρατηγικής της η επιλογή της ανάπτυξης καταστημάτων τύπου γειτονιάς. Η εταιρεία θα συνεχίσει να επενδύει στο κλασικό μέγεθος του σούπερ μάρκετ, αλλά τουλάχιστον φέτος δεν προγραμματίζει τη δημιουργία νέων καταστημάτων, καθώς οι επενδύσεις της επικεντρώθηκαν στα δύο νέα της κέντρα logistics, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και σε παρεμβάσεις ανανέωσης της εικόνας των υπαρχόντων καταστημάτων του δικτύου της.

Όμως, το επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας για την επόμενη διετία θα υπερβεί τα 100 εκατ. ευρώ. Στο πλαίσιό του περιλαμβάνεται η κατασκευή νέων καταστημάτων, δεδομένου ότι ο στόχος της είναι τα 250 καταστήματα μέσα σε πέντε ή έξι χρόνια, η ανακαίνιση υφιστάμενων μονάδων και η δημιουργία bake-off τμημάτων σε όλο το δίκτυό της. Από άποψη κατανομής του διετούς επενδυτικού της πλάνου, περίπου 20 εκατ. ευρώ θα διαθέσει για επεκτάσεις και παρεμβάσεις στα αποθηκευτικά της κέντρα σε Πάτρα, Τρίκαλα και Αττική, 50 εκατ. ευρώ θα επενδύσει στην υποδοχή του bake-off και την ανακαίνιση των καταστημάτων της, ενώ τα υπόλοιπα 30 εκατ. ευρώ θα τα ρίξει στις υποδομές επέκτασης του δικτύου της σε όλη την επικράτεια.

Σημειώνουμε ότι η επέκταση και προσαρμογή στα λειτουργικά δεδομένα της εταιρείας του νέου της logistics center στη ΒΙ.ΠΕ. Σίνδου, το οποίο εξαγόρασε από την Aldi και μετά την ανασκευή του φιλοξενεί σήμερα και το διοικητικό κέντρο της Lidl, ήταν επενδυτικού κόστους 55 εκατ. ευρώ (τα εγκαίνια πραγματοποιήθηκαν στις 26 Ιουνίου, παρουσία του Υπ. Μακεδονίας-Θράκης κ. Γιώργου Ορφανού και της Αναπληρώτριας Γεν. Γραμ. Διεθνών Οικονομικών Σχέσεων του Υπ, Εξωτερικών, κας Μαγδαληνής Καρακόλη). Οι αποθηκευτικοί χώροι καλύπτουν περί τα 60.000τμ και εξυπηρετούν τα 60 καταστήματα της εταιρείας σε Κεντρική και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, τροφοδοτώντας τα με όλες τις κατηγορίες των προϊόντων, ακόμη και με φρέσκο γάλα. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τα 15.000τμ ψυχόμενων χώρων του κέντρου διακινούνται καθημερινά περίπου 250 παλέτες με κρέας. Οι συντηρήσεις τους είναι συνολικής χωρητικότητας 1.500 παλετών και οι καταψύξεις τους χωρητικότητας 2.200 παλετών.