Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται το σχέδιο αναδιοργάνωσης του ομίλου Delta Maxi στα Βαλκάνια που, όπως είναι γνωστό, εξαγοράστηκε από τη βελγική Delhaize, μητρική της ΑΒ Βασιλόπουλος. Σύμφωνα με πληροφορίες, στη Σερβία, όπου συγκεντρώνεται ο κύριος όγκος καταστημάτων της Delta Maxi, έχει ήδη προχωρήσει το re-branding των καταστημάτων, με την προσθήκη, σε κάθε brand του λιονταριού (σήμα κατατεθέν του βελγικού ομίλου).

Παράλληλα, αναπροσαρμογές έγιναν στους χώρους πώλησης, ενώ ταυτόχρονα η εμπορική πολιτική της εταιρείας έχει καταστεί περισσότερο επιθετική, με σημαντικές μειώσεις στις τιμές των περισσότερών αγαθών. Από το δίκτυο της Delta Maxi άρχισαν να διακινούνται και τα πρώτα private label προϊόντα. Η προτεραιότητα από την Delhaize δόθηκε σε αυτά που φέρουν το σήμα «365».

Ανάλογες κινήσεις δρομολογούνται και στην Αλβανία, όπου η Delta Maxi είχε παρουσία μέσω του σήματος Euromax, ένα δίκτυο με 178 καταστήματα, με ετήσιο τζίρο λιανικής της τάξης των 20 εκατ. ευρώ, όπως εξάλλου και στη Βουλγαρία, όπου τα σήματα της Delta Maxi είναι τα Max, Euromax και Piccadilly. Και εκεί, μπροστά από κάθε brand «βρήκε» τη θέση του το λιοντάρι της Delhaize.

Υπενθυμίζεται ότι το deal για την εξαγορά της Delta Maxi κόστισε στον βελγικό όμιλο περί τα 932,5 εκατ. ευρώ και για την ολοκλήρωσή του διαμεσολάβησαν στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος. Μάλιστα, την όλη προσπάθεια για την προσαρμογή των καταστημάτων και εν γένει της φιλοσοφίας της Delta Maxi στα δεδομένα της Delhaize έχουν αναλάβει τρία στελέχη της ΑΒ Βασιλόπουλος. Πρόκειται για τους κ.κ. Κωνσταντίνο Μαχαίρα διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, Λεωνίδα Βρεττάκο, διευθυντή στρατηγικής marketing και ανάπτυξης, και τον Βασίλη Σταύρου, διευθυντή προσωπικού.

Σημειώνεται ότι, από τις εθνικές αγορές όπου αναπτύσσονταν η Delta Maxi, η Αλβανία αναφέρεται στην Ελλάδα, η Βουλγαρία λειτουργεί αυτόνομα, ενώ η Σερβία, το Μαυροβούνιο και η Βοσνία αποτελούν μια χωριστή ενότητα, η οποία αναφέρεται στη Σερβία. Ο τζίρος αυτών των αγορών «γράφεται» απευθείας στη μητρική.

Εσωτερική επέκταση του δικτύου Άλφα Βήτα
Στη χώρα μας η ΑΒ Βασιλόπουλος συνεχίζει να αναπτύσσεται με θετικούς ρυθμούς, έχοντας φέτος ρίξει ιδιαίτερο βάρος της στρατηγικής της στην επέκταση του δικτύου της. Σύμφωνα με στελέχη της εταιρείας, το 2011 η αλυσίδα αύξησε τον αριθμό των καταστημάτων του δικτύου της περισσότερο από κάθε άλλη χρονιά, δεδομένου ότι το 12μηνο θα κλείσει για τον όμιλο με 32 νέα καταστήματα. Εξ αυτών τα 6 είναι franchise και τα 26 εταιρικά, στα οποία περιλαμβάνονται τα καταστήματα που εξαγόρασε η εταιρεία από την Ατλάντικ, καθώς και τα δύο καταστήματα που εξαγόρασε από την Aldi.

Παράγοντες της εταιρείας επισημαίνουν ότι η επέκταση της ΑΒ Βασιλόπουλος με νέα καταστήματα στηρίζει σε μεγάλο βαθμό τη θετική πορεία του κύκλου εργασιών του ομίλου.

Η αλυσίδα θα συνεχίσει την επεκτατική της πολιτική και την επόμενη χρονιά, κυρίως σε περιοχές όπου σήμερα το δίκτυό της δεν διαθέτει ισχυρή παρουσία, όπως στη Βόρεια Ελλάδα και στην Ήπειρο. Όπως επισημαίνουν, πάντως, για κάθε απόφαση θα συνεκτιμάται η γενικότερη κατάσταση στην οποία θα βρίσκεται η οικονομία της χώρας, ώστε το επενδυτικό ρίσκο της αλυσίδας να είναι λελογισμένο.

Οι ίδιοι παράγοντες σημειώνουν επίσης ότι η επεκτατική πολιτική της ΑΒ Βασιλόπουλος, επέτρεψε να αυξήσει τον αριθμό των εργαζομένων της, σε μια περίοδο στην οποία η αγορά εργασίας διέπεται από τη μεγαλύτερη κρίση των τελευταίων δεκαετιών.