Σύμφωνα με Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ), που υπεγράφη από τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ, κ. Γιώργο Σουφλιά, και προωθήθηκε προς τα συναρμόδια Υπουργεία Ανάπτυξης και Εσωτερικών, από την 1η Ιανουαρίου μέχρι και την 31η Δεκεμβρίου 2009 απαγορεύεται η τροφοδοσία των καταστημάτων σούπερ μάρκετ και των υπεραγορών λιανικού εμπορίου (πολυκαταστήματα, αλυσίδες καταστημάτων) στο κέντρο της πόλης της Αθήνας (εντός του εσωτερικού δακτυλίου) από 7:00 πμ έως 10:30 πμ με φορτηγά αυτοκίνητα ωφέλιμου φορτίου άνω του 1,5 τόνου.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, οι ίδιες απαγορεύσεις ισχύουν και για τη Λ. Μεσογείων, αλλά και για τις περιμετρικές οδούς του εσωτερικού δακτυλίου: Πανόρμου, Πατησίων, Αριστοτέλους, Γ’ Σεπτεμβρίου, Αχαρνών, Λιοσίων, Κυψέλης, Λένορμαν, Γαλατσίου (Αθήνα), Φιλολάου (Παγκράτι), Φορμίωνος (από Ριζάρη μέχρι Καραολή Δημητρίου, Παγκράτι-Βύρωνας), Υμηττού (από Βρυάξιδος μέχρι Χίου) (Παγκράτι), Γ. Παπανδρέου (από Παπάγου μέχρι τη συμβολή της με Κοκκινοπούλου, Ζωγράφου), Ούλοφ Πάλμε (Ιλίσια), στην Ιερά Οδό (από Κηφισού έως Θηβών, Αιγάλεω), στη Θηβών (από Λόφο Αξιωματικών έως Ιερά Οδό, Αιγάλεω), Λ. Βουλιαγμένης-Αγ. Δημητρίου-Στριγγάρι (ευρύτερη περιοχή Πλατείας Καλογήρων), Ελ. Βενιζέλου (Θησέως)-Δημοσθένους-Σιβιτανίδου-Δαβάκη (περιοχή Καλλιθέας), Ελ. Βενιζέλου-Αρτάκης-Μάχης Αναλάτου-Ομήρου-25ης Μαρτίου και 2ας Μαΐου (πλατεία Ν. Σμύρνης, περιοχή Ν. Σμύρνης), Αχιλλέως-Αμφιθέας-Αγ. Βαρβάρας (περιοχή Π. Φαλήρου), Λαγουμιτζή-Δημητρακοπούλου-Βεΐκου-Πειραιώς (περιοχή Αθηνών).

Σημειώνεται ότι από τις παραπάνω απαγορεύσεις εξαιρείται η τροφοδοσία των καταστημάτων νωπών αλιευμάτων της Βαρβακείου Aγοράς.

Για την τροφοδοσία των καταστημάτων που βρίσκονται στο εμπορικό τρίγωνο της Αθήνας εφαρμόζονται οι διατάξεις της ΚΥΑ ΔΜΕΟ/στ/οικ./1190/1995 (Β 252/4-4-1995), όπως αυτή ισχύει.

Στην σχετική ανακοίνωση του ΥΠΕΧΩΔΕ διευκρινίζεται πως η νέα ρύθμιση του ωραρίου τροφοδοσίας γίνεται με βάση τα μετρητικά στοιχεία της ατμοσφαιρικής ρύπανσης της Αθήνας, από τη μελέτη των οποίων προκύπτει ότι τις ώρες κυκλοφοριακού φόρτου παρουσιάζεται αιχμή στις τιμές της ατμοσφαιρικής ρύπανσης και ιδιαιτέρα των ρύπων εκείνων που διαμορφώνονται από την κυκλοφορία οχημάτων. Επιδιώκεται, έτσι, η μείωση της κυκλοφοριακής αιχμής, η οποία εκτιμάται ότι θα συμβάλει στη μείωση της ρύπανσης.