Στα τέλη Νοεμβρίου, μετά από δύο χρόνια έντονου προβληματισμού και διαπραγματεύσεων, το υπουργικό συμβούλιο της Ινδίας αποφάσισε να αλλάξει την ισχύουσα νομοθεσία που αφορούσε στη δυνατότητα ξένων επιχειρήσεων να κατέχουν ποσοστό έως και 51%, σε σούπερ μάρκετ που δραστηριοποιούνται στη χώρα.

[Ινδία] Αυτή η απόφαση προκάλεσε τη θετική αντίδραση των μεγάλων πολυεθνικών όπως η Wal-Mart και η Tesco, που βλέπουν να ανοίγονται νέες ευκαιρίες ανάπτυξης σε μια χώρα με πληθυσμό 1,2 δισεκατομμυρίων.

Από την άλλη, ο εμπορικός κόσμος της χώρας αντιδρά υποστηρίζοντας πως η επέκταση των διεθνών αλυσίδων θα οδηγήσει σε μαρασμό τις μικρές τοπικές επιχειρήσεις, με πολύ δυσάρεστα αποτελέσματα για το σύνολο των εμπόρων, αλλά και των προμηθευτών αγροτικών προϊόντων και άλλων πρώτων υλών. Την ίδια θέση κρατά και το μεγαλύτερο κόμμα της αντιπολίτευσης. Η απόφαση εκκρεμούσε επί δύο χρόνια. Οι υποστηρικτές της υποστήριζαν πως το άνοιγμα της αγοράς στις μεγάλες αλυσίδες θα συμβάλει καθοριστικά στη μείωση του πληθωρισμού, που αυτήν τη στιγμή κινείται σε διψήφια ποσοστά, μέσω της αύξησης του ανταγωνισμού και της μείωση των τιμών.

Σύμφωνα με στοιχεία ερευνών, μόνο το 6% του λιανικού εμπορίου στην Ινδία αφορά στο οργανωμένο λιανεμπόριο, γεγονός που αποδεικνύει τη μεγάλη δυναμική ανάπτυξης της αγοράς και το αντίστοιχα μεγάλο ενδιαφέρον των διεθνών αλυσίδων.