Η κατηγορία των αλκοολούχων ποτών διατηρεί σημαντική θέση στην αγορά τροφίμων και ποτών, υποστηριζόμενη από γνωστά brands, καινοτόμα προϊόντα και ιδιαίτερες εμπειρίες κατανάλωσης. Ωστόσο, πρόσφατη έρευνα της Circana καταγράφει πτώση στις πωλήσεις, καθώς οι καταναλωτικές τάσεις αλλάζουν. Σύμφωνα με την έρευνα “Wine & Spirits – New horizons in a changing world”, στις ΗΠΑ η αγορά ανέρχεται στα 93 δισ. δολάρια, με μείωση -0,9% σε αξία και -2,6% σε όγκο πωλήσεων.
Η εξαίρεση των RTD στην Ευρώπη
Στην Ευρώπη, οι πωλήσεις στις έξι μεγαλύτερες αγορές φτάνουν τα 69 δισ. ευρώ, με οριακή αύξηση +0,1% σε αξία, αλλά πτώση -1,1% σε όγκο. Τα οινοπνευματώδη καλύπτουν το 43% της συνολικής αγοράς ποτών, με το κρασί και τη σαμπάνια να μειώνονται κατά -1,9% και τα αποστάγματα κατά -4,4%. Εξαίρεση αποτελούν τα RTD (Ready-to-Drink) ποτά, µε αύξηση +2,3%, αν και η θετική πορεία τους δεν αρκεί για να αντιστρέψει τη συνολική πτωτική τάση.
Η κατανάλωση αλκοόλ στην Ευρώπη ακολουθεί πτωτική πορεία, από 12 λίτρα ανά άτομο το 2000 σε 9,5 λίτρα το 2020, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας. Το 71% των νέων δηλώνει ότι έχει μειώσει ή διακόψει την κατανάλωση. Παρά τις ανταγωνιστικές τιµές, τα αλκοολούχα ιδιωτικής ετικέτας δεν έχουν καταφέρει να εδραιωθούν στην αγορά. Τα κρασιά είναι η πιο ευάλωτη κατηγορία, µε µερίδιο 26%, ενώ η µπύρα και ο µηλίτης καταγράφουν το χαµηλότερο ποσοστό, µόλις 9%.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter