Σε κάθε εκατό παγωτά που διακινούνται καθημερινά στην ελληνική αγορά, τα ογδόντα πωλούνται μέσω των περιπτέρων και των καταστημάτων ψιλικών.


Σε κάθε εκατό παγωτά που διακινούνται καθημερινά στην ελληνική αγορά, τα ογδόντα πωλούνται μέσω των περιπτέρων και των καταστημάτων ψιλικών. Το συμπέρασμα αυτό -που αναδεικνύει τα παραπάνω κανάλια διανομής σε αδιαφιλονίκητους ηγέτες σε μία ακόμη αγορά- προκύπτει από τις εκτιμήσεις στελεχών μιας από τις σημαντικότερες εταιρείες στο συγκεκριμένο χώρο, της UNILEVER HELLAS, η οποία δραστηριοποιείται από το 1987 στην εμπορία και διάθεση παγωτών στη χώρα μας με την επωνυμία ALGIDA.


Η ΑLGIDA διαθέτει μία πλήρη γκάμα προϊόντων που απευθύνεται σε όλες τις ηλικίες και τις καταναλωτικές προτιμήσεις και τα οποία διατίθενται πλέον παντού. Το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της αποτελείται από 30 διαφορετικά ατομικά παγωτά, 14 οικογενειακά, 6 πολυσυσκευασίες (multipacks) και πάνω από 30 γεύσεις για τον επαγγελματικό κλάδο. Ανάμεσα σ' αυτά συγκαταλέγονται γνωστά διεθνή προϊόντα – μπράντες όπως το MAGIC, SOLERO, CORNETTO, CARTE D' OR. Στο χώρο του παιδικού παγωτού κυριαρχεί το καθιερωμένο Super Toy, αλλά και νέα λανσαρίσματα όπως το MR. LONG και το Apollo.


Κανάλια διανομής


Όπως μας ανέφερε ο κ. Τάσος Λασκαράτος, υπεύθυνος πωλήσεων της ALGIDA, τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα εξακολουθούν να κρατούν περίπου το 80% του πραγματοποιούμενου συνολικού τζίρου στα παγωτά από όλες τις εταιρείες. Πρόκειται για πολύ ανεπτυγμένο κανάλι και αυτό οφείλεται κυρίως στη μεγάλη διασπορά τους σε πολλά σημεία, κάτι που είναι ιδιαίτερα εμφανές σε τουριστικές περιοχές. Ο ίδιος τονίζει ότι το σούπερ μάρκετ ακόμη δεν έχει καταφέρει να αποσπάσει μεγάλο κομμάτι του τζίρου, σε αντίθεση με τις ευρωπαϊκές αγορές, όπου ο τζίρος στην αγορά παγωτού είτε είναι μοιρασμένος είτε σε κάποιες περιπτώσεις τα σούπερ μάρκετ πραγματοποιούν το 60% – 70% της συνολικής διακίνησης.

Η τάση, πάντως, αν και εξακολουθεί να παραμένει χαμηλή, δείχνει μετακίνηση ενός μέρους του τζίρου προς τα σούπερ μάρκετ. Η τάση αυτή εμφανίζεται κυρίως στο οικογενειακό παγωτό, παρ’ όλο που τα τελευταία χρόνια διακινείται και ατομικό παγωτό μέσα από τα σούπερ μάρκετ. Πέραν της μεγάλης διασποράς που προαναφέρθηκε, σημαντικοί λόγοι για τους οποίους τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα διατηρούν την πρωτοκαθεδρία, ως κανάλια διανομής στην αγορά παγωτού, είναι η εύκολη πρόσβαση, η συνήθεια του καταναλωτή, καθώς επίσης και το γεγονός ότι η κατανάλωση του παγωτού είναι αυθόρμητη, κυρίως σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, που χαρακτηρίζεται από υψηλές θερμοκρασίες. Αυτός άλλωστε είναι κι ένας από τους λόγους της μεγάλης εποχικότητας που χαρακτηρίζει την αγορά παγωτού.


Προτάσεις στα περίπτερα


Σύμφωνα με τον κ. Λασκαράτο, η εταιρεία ALGIDA, στη συνεργασία της με τα περίπτερα και τα ψιλικατζίδικα δίνει ιδιαίτερη έμφαση στο να υπάρχει μέσα στο ψυγείο ένας συγκεκριμένος τρόπος τοποθέτησης των προϊόντων, βασιζόμενος σε μία φιλοσοφία που σχετίζεται κυρίως με τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Ο τρόπος που είναι κατανεμημένα τα προϊόντα μέσα στο ψυγείο για την ALGIDA είναι ομοειδής σε όλη την Ελλάδα. Τα ψυγεία της εταιρείας δηλαδή έχουν κοινό τύπο, η λογική του οποίου λαμβάνει υπόψη τα προϊόντα που είναι ταχυκίνητα, τα προϊόντα που προτιμούν τα παιδιά (οπότε η πρόσβαση στο ψυγείο πρέπει να είναι πιο εύκολη), καθώς και τα προϊόντα που χαρακτηρίζονται από μεγάλη εποχικότητα, όπως είναι οι γρανίτες, τα οποία πρέπει να καταλαμβάνουν ένα συγκεκριμένο χώρο για μια συγκεκριμένη περίοδο. “Αυτό που προσέχουμε επίσης”, τονίζει ο κ. Λασκαράτος, “είναι τα προϊόντα μας να βρίσκονται πάντα στη σωστή θερμοκρασία, τα ψυγεία μας δηλαδή να είναι στους σωστούς βαθμούς συντήρησης, ώστε τα προϊόντα να είναι πάντα σύμφωνα με τις προδιαγραφές που δίνουμε εμείς ως εταιρεία. Να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση στο ψυγείο, να μην εμποδίζεται δηλαδή από άλλα πράγματα, κυρίως εφημερίδες ή τηλέφωνα, που τοποθετούνται πάνω στο ψυγείο ή κουτιά με άλλα προϊόντα. Φροντίζουμε τη διακόσμηση του ψυγείου, που θεωρούμε έναν πολύ σημαντικό παράγοντα τόσο της πώλησης όσο και της δυνατότητας του καταναλωτή να επιλέξει το προϊόν που θέλει από το διαφημιστικό υλικό, ή να δει τα καινούργια προϊόντα που σαν εταιρεία προτείνουμε στον καταναλωτή για τη συγκεκριμένη χρονιά. Κάθε χρόνο, ένας μεγάλος αριθμός με καινούργια προϊόντα προστίθενται στη γκάμα μας και προσπαθούμε αυτά να τα παρουσιάσουμε στον καταναλωτή με όσο το δυνατόν καλύτερο τρόπο στο σημείο πώλησης”.


Μικρός ο επιτρεπόμενος χώρος


Οι συνθήκες συνεργασίας της εταιρείας με τα περίπτερα είναι πολύ καλές. Όπως ανέφερε ο κ. Λασκαράτος, “υπάρχει μία προς αμοιβαίο όφελος συνεργασία και σ’ αυτή την κατεύθυνση προσπαθούμε να έχουμε ικανοποιημένο το λιανοπωλητή, για να έχουμε και ικανοποιημένους πελάτες”. Προσθέτει πάντως ότι τα όποια προβλήματα υπάρχουν οφείλονται κυρίως στους μικρούς χώρους και στο ισχύον από τους δήμους νομοθετικό πλαίσιο, που περιορίζει το χώρο παρουσίας ψυγείων στα περίπτερα. Έτσι παρατηρείται μία τάση συρρίκνωσης του αριθμού των ψυγείων στα σημεία πώλησης, πρόβλημα που απασχολεί τόσο τις εταιρείες όσο και τους ίδιους τους λιανέμπορους.


Εκσυγχρονισμένο σύστημα διανομής


Για τη διανομή των προϊόντων της η εταιρεία χρησιμοποιεί ψυγεία – αυτοκίνητα με θαλάμους βαθείας καταψύξεως. Επιπλέον, το σύστημα της διανομής είναι εφοδιασμένο με μηχανήματα παραγγελιοληψίας, τα οποία εκδίδουν τιμολόγιο μηχανογραφημένο στον πελάτη. Έτσι αποφεύγονται όλα τα πιθανά λάθη -είτε χρηστικά, είτε λάθη κωδικών- τα τιμολόγια είναι ευανάγνωστα και ο πελάτης μπορεί να διαπιστώσει εύκολα αν τα προϊόντα τα οποία έχουν τοποθετηθεί μέσα στο ψυγεία είναι αυτά τα οποία ζητάει, να ελέγξει τις τιμές, κ.λπ. Μ’ αυτό τον τρόπο επιτυγχάνεται μια σχέση διαφάνειας μεταξύ των δύο μερών στη συναλλαγή και ο πελάτης αισθάνεται ότι συνεργάζεται με μία εταιρεία που έχει εκσυγχρονισμένα συστήματα στη διανομή της. Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Λασκαράτο, “φροντίζουμε η διανομή μας να είναι πάρα πολύ συχνή, επισκεπτόμαστε τα σημεία δύο και τρεις φορές την εβδομάδα, με σκοπό να καλύψουμε και τη ζήτηση, αλλά και να ανανεώσουμε το προϊόν μας στο ψυγείο, ώστε ο καταναλωτής να βρίσκει το παγωτό πάντα φρέσκο και στις προδιαγραφές που απαιτεί ο ίδιος.

Τα παγωτά της ALGIDA παράγονται και διακινούνται σύμφωνα με τις αυστηρότερες προδιαγραφές ασφάλειας και υγιεινής της UNILEVER, καλύπτοντας και τις αντίστοιχες της ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Στα εργοστάσια της ALGIDA εφαρμόζονται οι πλέον προηγμένες μέθοδοι διοίκησης Ολικής Ποιότητας και Παραγωγής (Total Quality, Total Perfect Manufacturing), καθώς και ολοκληρωμένα και πιστοποιημένα κατά ISO Συστήματα Διασφάλισης Ποιότητας (HACCP, SPC).

H εταιρεία, μετά από μία πολύ καλή πορεία το 2000, με ανοδικές πωλήσεις και αυξητικά μερίδια, λανσάρει για το 2001 μία γκάμα 15 νέων προϊόντων. Συγκεκριμένα:

  • Το Carte D' Or εμπλουτίζεται με 3 νέες γευστικές προτάσεις σε οικογενειακή συσκευασία (“triple chocolate”, “creme caramel” και “nocciolato”), μια τούρτα παγωτό και 3 νέα ατομικά παγωτά σε κυπελλάκι (caffe, spagnola και affogato al cioccolato).

  • Η γκάμα του ατομικού παγωτού της εταιρείας μεγαλώνει με νέες γεύσεις από το Magic (το magic bar με καραμέλα και φυστίκια), το Cornetto (caramel), και το Solero (με το νέο Solero sots tropical και το Solero tribe) και νέα παιδικά παγωτά (τον πύραυλο Choco cookies, το ξυλάκι γίγας Mr Long και τη γρανίτα Apollo).

  • Επίσης, η ALGIDA λανσάρει νέες πολυσυσκευασίες παγωτών και mini παγωτολιχουδιές (Magic after dinner, Cornetto miniature, Cornetto family size, σαντουιτσάκια Cucciolone mini).