Κοινό ευρωπαϊκό μοντέλο καταστημάτων, υπό την επωνυμία European City Market, προωθεί ο όμιλος DELHAIZE. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο το δεύτερο European City Market ήδη λειτουργεί πιλοτικά στον Πειραιά μετά την έναρξη της λειτουργίας του πρώτου στη βελγική πρωτεύουσα.rnΗ ΑΛΦΑ-ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ προωθεί επίσης την καθιέρωση του self scanning. Το σύστημα θα δοκιμαστεί στο νέο κατάστημά της στο Χαλάνδρι, προκειμένου η εταιρεία να αποφασίσει για τη σταδιακή επέκταση του self scanning και σε άλλες μονάδες του δικτύου της.

Κοινό ευρωπαϊκό μοντέλο καταστημάτων, υπό την επωνυμία European City Market, προωθεί ο όμιλος DELHAIZE. Σε ευρωπαϊκό επίπεδο το δεύτερο European City Market ήδη λειτουργεί πιλοτικά στον Πειραιά μετά την έναρξη της λειτουργίας του πρώτου στη βελγική πρωτεύουσα.

Επιχειρώντας την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών προς το καταναλωτικό κοινό στη χώρα μας, η ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ ίδρυσε το πρώτο European City Market. Πρόκειται για ένα μοντέλο μικρού, λειτουργικού καταστήματος της πόλης, με διαφορετική χωροθέτηση και κυρίως με ευελιξία σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση του πελάτη, που είναι αποτέλεσμα της συλλογικής δημιουργικής προσπάθειας των αλυσίδων σούπερ μάρκετ που ελέγχονται από την DELHAIZE.

Οι μονάδες European City Market έχουν έκταση 400-600 τμ, εδρεύουν σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, φιλοξενούν περί τους 4.500 κωδικούς προϊόντων –αποκλειστικής διάθεσης από την ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ και επωνύμων προϊόντων–, λειτουργούν σε καθεστώς self service, αλλά στους χώρους πωλήσεων επικρατεί διαφορετική από τη συνηθισμένη ατμόσφαιρα των σούπερ μάρκετ.

Το πρώτο European City Market εδρεύει στον Πειραιά. Ουσιαστικά πρόκειται για το δεύτερο πιλοτικό κατάστημα της DELHAIZE στην Ευρώπη, μετά την πρώτη αντίστοιχη μονάδα στις Βρυξέλλες. Ήδη έχει δρομολογηθεί το άνοιγμα αντίστοιχων τέτοιων πιλοτικών καταστημάτων στην Πράγα και το Άνχεν.

Στον Πειραιά το European City Market στοχεύει στη γρήγορη εξυπηρέτηση του πελάτη, ευελπιστώντας ότι για τις αγορές του δεν θα χρειάζονται περισσότερο από 10 λεπτά. Σύμφωνα με τη στρατηγική της αλυσίδας, προβλέπεται η ανάπτυξη τέτοιων λειτουργικών μονάδων με τη μετονομασία ορισμένων εκ των μικρών καταστημάτων της ΤΡΟΦΟ σε City Market. Σημειώνεται ότι εκτός του πρώτου European City Market η αλυσίδα σήμερα διαθέτει άλλες έξι μικρές μονάδες που φέρουν τον τίτλο Άλφα Βήτα City Market.

Πιλοτική χρήση του self scanning

Στο μεταξύ η ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ υλοποιεί μια ακόμη πρωτοποριακή κίνηση για το οργανωμένο λιανεμπόριο, στηριζόμενη αυτή τη φορά στις νέες τεχνολογίες. Πρόκειται για την καθιέρωση του self scanning, η χρηστικότητα του οποίου δοκιμάζεται στο κατάστημα του Χαλανδρίου, το οποίο επρόκειτο να λειτουργήσει εντός του δεύτερου δεκαπενθημέρου του Οκτωβρίου υπό καθεστώς self service.

Οι πελάτες του εν λόγω καταστήματος έχουν τη δυνατότητα να σκανάρουν οι ίδιοι τα προϊόντα που επιλέγουν κατά τη διάρκεια των αγορών τους, ώστε φθάνοντας στο ταμείο να πληρώνουν χωρίς την παραμικρή καθυστέρηση. Για το self scanning οι καταναλωτές χρησιμοποιούν ειδικό μηχάνημα το οποίο παραλαμβάνουν στην είσοδο του καταστήματος και κάθε φορά που επιλέγουν ένα προϊόν το σκανάρουν, στη συνέχεια το τοποθετούν στο καρότσι τους και στο τέλος των αγορών τους, πριν ακόμα φτάσουν στο ταμείο όπου επιστρέφουν το ειδικό μηχάνημα, είναι σε θέση να γνωρίζουν τη συνολική αξία του λογαριασμού τους.

Η ΑΛΦΑ ΒΗΤΑ ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟΣ πρόκειται να μελετήσει τα οφέλη που θα υπάρξουν, τόσο για την ίδια, όσο και για τους πελάτες της, από τη χρήση του self scanning, προκειμένου στη συνέχεια να αποφασίσει για τη σταδιακή επέκταση του νέου συστήματος και σε άλλες –αρχικά στις μεγάλες– μονάδες του δικτύου της.