Με ιδιαίτερη προσοχή αντιμετωπίζει η alfa Αθανάσιος Κουκουτάρης τον σχεδιασμό του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην ευρύτερη περιοχή. Πρόκειται για αγορές που παρουσιάζουν μεγάλες ευκαιρίες ανάπτυξης, χάρη σε παράγοντες όπως η άνοδος του βιοτικού επιπέδου των καταναλωτών, το ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό των εισαγωγών τροφίμων και η αλματώδης αύξηση του τουρισμού. Κοινός παρονομαστής και στους τρεις παράγοντες είναι η ενίσχυση της εισαγωγής δυτικών καταναλωτικών συνηθειών στις τοπικές κοινωνίες, κάτι που συμβαίνει επειδή έχουν γίνει σημαντικές αλλαγές στη σύνθεση του πληθυσμού, καθώς στην περιοχή ζουν πλέον πολλοί Ευρωπαίοι, ενώ αυξάνεται ραγδαία και ο τουρισμός, πράγμα που ευνοεί τις εισαγωγές προϊόντων. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι χώρες αυτές καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των αναγκών τους σε τρόφιμα με εισαγωγές, ενώ σε κάποιες από αυτές το ποσοστό εισαγωγών αγγίζει το 90%.
Νέες γεύσεις και επικοινωνία
Ως προς τις εξαγωγές της alfa στην περιοχή, τα προϊόντα της συναντούν ορισμένα λογικά εμπόδια, δεδομένου ότι η τοπική κουζίνα τους περιλαμβάνει αντίστοιχες παραδοσιακές γεύσεις τις οποίες μαγειρεύουν στα σπίτια τους. Προκειμένου να προσεγγίσει το κοινό στις χώρες αυτές, η alfa εισάγει νέες γεύσεις και υποστηρίζει τη στρατηγική αυτή με την κατάλληλη επικοινωνία, ώστε να υπερβεί τα εμπόδια ή/και να τα μετατρέψει σε ευκαιρίες.
Τι παρουσιάζει στη φετινή έκθεση Gulfood
Σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η συμμετοχή της alfa στη φετινή έκθεση Gulfood, όπου παρουσιάζει τόσο κατεψυγμένα όσο και ξηρά/dry προϊόντα, τα οποία αναμένει πως θα κερδίσουν τους επισκέπτες της έκθεσης με τη γεύση, την ποιότητα, τα ψαγμένα συστατικά τους και τις μοντέρνες συσκευασίες τους. Μεταξύ των προϊόντων που παρουσιάζονται στην έκθεση είναι τα: Κιχί με γραβιέρα, Τυρόπιτα Κιχί, Κιχί μίνι με φέτα, Μίνι ρολλάκια με σπανάκι και φέτα, Πίτα Μετσόβου με φέτα, Πίτα Μετσόβου με σπανάκι και φέτα, καθώς και η εμβληματική Μπουγάτσα της Alfa με κρέμα βανίλιας.
Προτεραιότητα για τις αραβικές χώρες η επισιτιστική ασφάλεια
Όσον αφορά στην υποδοχή ευρύτερα των ελληνικών προϊόντων στις αραβικές αγορές, αυτή είναι θετική, καθώς από πλευράς γεύσης οι καταναλωτές στις χώρες αυτές αναγνωρίζουν κοινά σημεία με τη δική τους κουζίνα, όπως για παράδειγμα τις πίτες της alfa. Υπάρχουν πολλοί κωδικοί της alfa που γνωρίζουν μεγάλη επιτυχία στις συγκεκριμένες αγορές, και σε αυτούς δίνει το μεγαλύτερο βάρος η εταιρεία. Ωστόσο, για τις αραβικές χώρες, κύρια προτεραιότητα έχει η επισιτιστική ασφάλεια, στην εξασφάλιση της οποίας η Ελλάδα μπορεί να παίξει σημαντικό ρόλο – αφενός χάρη στην εξαιρετική ποιότητα, ασφάλεια και διατροφική αξία των διατροφικών προϊόντων της και αφετέρου λόγω της γεωγραφικής εγγύτητας. Από την πλευρά της, η alfa εργάζεται σύμφωνα με κορυφαία πρότυπα και αυστηρές πιστοποιήσεις, ενώ οι συσκευασίες της φέρουν τις απαραίτητες διατροφικές επισημάνσεις ώστε να γνωρίζουν οι καταναλωτές τι ακριβώς περιέχουν.
Φορτωμένο πρόγραμμα συμμετοχής σε εκθέσεις
Το πρόγραμμά της alfa στις εκθέσεις ανά τον κόσμο είναι φέτος ιδιαίτερα «φορτωμένο», καθώς περιλαμβάνει τη συμμετοχή της εταιρείας σε τέσσερις κορυφαίες εκθέσεις σε Ανατολή και Ευρώπη, οι οποίες συγκεντρώνουν μεγάλο αριθμό διεθνών εκθετών και, κυρίως, τεράστιο αριθμό επισκεπτών από πολλές χώρες του κόσμου.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter