Σε βάθος πενταετίας η επιδίωξή µας είναι: «η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός να είναι η πρώτη επωνυµία καταστήµατος στο μυαλό του καταναλωτή, όταν θέλει να αγοράσει αυθεντικά παραδοσιακά προϊόντα και να πληρώσει την ίδια αξία για τα υπόλοιπα προϊόντα του νοικοκυριού του, που θα πλήρωνε σε οποιοδήποτε κλασσικό σούπερ µάρκετ», τονίζει στη συνέντευξή του στο «σελφ σέρβις» ο κ. Αλέξανδρος Καρλής, γενικός διευθυντής και επιχειρηµατικός σύµβουλος της εταιρείας. Όπως εξηγεί, στον στόχο αυτό συντείνουν η πλήρης αναδόµηση του µοντέλου της εταιρείας, η αναβάθµιση των προϊοντικών συλλογών της, το νέο µοντέλο καταστήµατος και η συνεργασία της με παραγωγούς αυθεντικών τοπικών προϊόντων.

Όπως µας είπε ο κ. Αλέξανδρος Καρλής, απαντώντας σε ερώτησή µας αναφορικά µε τις στρατηγικές προτεραιότητες της αλυσίδας, «η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός βασίζει τη στρατηγική της στην ταχεία επέκταση του δικτύου της και την ανάπτυξη των εργασιών της µέσω της διαφοροποίησης, σε ό,τι αφορά την κάλυψη των καταναλωτικών αναγκών µε διαρκώς αυξανόµενη γκάµα προϊόντων –τόσο national brands όσο και ιδιωτικής ετικέτας –διατιθέµενων µε την καλύτερη δυνατή σχέση ποιότητας-τιµής, όπως και µε τα επιλεγµένα προϊόντα Ελλήνων παραγωγών, που φέρουν το σήµα «Θησαυροί της Ελλάδας». Σε κάθε περίπτωση, επιµένουµε στην κάλυψη των αναγκών των καταναλωτών µε ανταγωνιστικές τιµές και δυνατές προσφορές σε όλα τα είδη του νοικοκυριού, κάθε µέρα και όλο το χρόνο, µε νέα σύγχρονα κανάλια επικοινωνίας και µε ενέργειες επιβράβευσης της εµπιστοσύνης των πελατών, µέσω της κάρτας Club. Επίσης, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός, έχοντας στρατηγικό στόχο τη συνεχή ανάπτυξη και προσαρµογή στα νέα ανταγωνιστικά δεδοµένα, ανέπτυξε και εξελίσσει διαρκώς ένα οργανωµένο δίκτυο franchise, στηρίζοντας τη νέα επιχειρηµατικότητα, απευθυνόµενη σε ανθρώπους µε όρεξη για δουλειά και διάθεση για επιτυχία. Το δίκτυο franchise της εταιρείας επεκτείνεται µε καταστήµατα µικρού µεγέθους 80τµ-100τµ σε αστικές περιοχές, που λειτουργούν µε διευρυµένο ωράριο. Το µοντέλο που υιοθετήσαµε χαρακτηρίζεται για τη λειτουργικότητα των χώρων πώλησης, την ταχύτητα και ευκολία των αγορών και για την έµφασή του στα τµήµατα των γαλακτοκοµικών, της πλούσιας κάβας και των προϊόντων αυθόρµητης αγοράς».

Αυτόνοµη πορεία χωρίς περιορισµούς
σελφ σέρβις: Τι άλλαξε για την εταιρεία από τις αρχές του έτους, οπότε δρα εκτός του ΕΛΟΜΑΣ;
Αλέξανδρος Καρλής: Από την 1η Ιανουαρίου φέτος και ύστερα από µια δεκαετή, δηµιουργική και επιτυχηµένη σύµπλευση µε την οικογένεια του ΕΛΟΜΑΣ, η Κρητικός συνεχίζει αυτόνοµα µε σκοπό την επέκταση της. Πλέον δηµιουργεί νέα καταστήµατα, χωρίς γεωγραφικούς περιορισµούς και µε µεγαλύτερη ταχύτητα, και καθιερώνει τη σειρά προϊόντων «Θησαυροί της Ελλάδας», που βρίσκεται ήδη στα ράφια των καταστηµάτων µας, περιλαµβάνοντας αυθεντικά τοπικά προϊόντα Ελλήνων παραγωγών από όλη τη χώρα, που επιλέγονται µε ιδιαίτερη φροντίδα και φέρουν το όνοµα και το επώνυµο των παραγωγών τους.

Τα προϊόντα αυτά ισχυροποιούν την εικόνα της αυθεντικότητας και δίνουν έµφαση σε κατηγορίες µε συναισθηµατική αξία για τον Έλληνα καταναλωτή, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα τον Έλληνα παραγωγό. Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός δηµιούργησε τη νέα εταιρική της ταυτότητα, που βασίζεται στη σπείρα –το κεντρικό στοιχείο του λογοτύπου µας, όπως και παραδοσιακών µοτίβων στις συσκευασίες και το διάκοσµο των παραδοσιακών παντοπωλείων. Επίσης, δίνοντας έµφαση στην ανάδειξη της µαναβικής, θέλει τα καταστήµατά της να είναι οι φρουταγορές της γειτονιάς. Έτσι εκφράζονται οι βασικές αξίες της Κρητικός, δηλαδή η αυθεντικότητα, η ποιότητα, η οικονοµία, η εµπιστοσύνη κι η προσωπική φροντίδα στην εξυπηρέτηση. Ως προς την εξυπηρέτηση, µάλιστα, η εταιρεία ανταποκρινόµενη στις σύγχρονες ανάγκες, αναβαθµίζει τις υπηρεσίες του ηλεκτρονικού της καταστήµατος, λανσάροντας το νέο της e-shop, το kritikos-sm.gr.

Ως τον Μάιο 140 καταστήµατα µε τη νέα εικόνα
σ. σ.: Πόσο έχει προχωρήσει η ανανέωση της εικόνας των καταστηµάτων σας;
Α. Κ.: Άρχισε να εφαρµόζεται πιλοτικά σε καταστήµατα της αλυσίδας στην Αττική –συγκεκριµένα της Γλυφάδας και της Καλλιθέας. Έως τον Μάιο θα έχουν προσαρµοστεί ανάλογα 140 καταστήµατα. Σε διάστηµα 15 µηνών το concept θα εφαρµοστεί στο σύνολο των καταστηµάτων της αλυσίδας.

σ. σ.: Ποιος είναι ο σχεδιασµός για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας;
Α. Κ.: Σε συνεργασία µε τους καλύτερους παραγωγούς της Ελλάδας, επαναλανσάραµε τη σειρά «Επιλογή µου», που αφορά δεκάδες κατηγορίες προϊόντων για την κάλυψη των καθηµερινών αναγκών κάθε νοικοκυριού, µε τις υψηλότερες τεχνικές προδιαγραφές πιστοποίησης και ασφάλειας και την τέλεια σχέση ποιότητας-τιµής. Επίσης, λανσάραµε τη νέα προϊοντική σειρά «Σπιτικές Επιλογές», που αφορά φρεσκοµαγειρεµένα φαγητά, εµπνευσµένα από αυθεντικές σπιτικές γεύσεις, που ετοιµάζονται σε λίγα µόλις λεπτά, στο σπίτι ή τη δουλειά. Ακόµα, λανσάρουμε σε εξήντα καταστήµατα του δικτύου µας το συσκευασµένο κρέας σε καινοτόµο συσκευασία.

Κάθε χρόνο 30-35 νέα καταστήµατα
σ. σ.: Τι προβλέπει το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας για τη επόµενη τριετία;
Α. Κ.: Καταρχάς την υλοποίηση στο σωστό χρόνο και µε τον πλέον αποδοτικό τρόπο των στρατηγικών προτεραιοτήτων µας, όπως τις περιέγραψα, και τη δηµιουργία 30-35 νέων καταστηµάτων κάθε χρόνο ή, αλλιώς, 10 εταιρικών και 20-25 franchise.

σ. σ.: Ποια στοιχεία διαφοροποιούν το e-shop της Κρητικός από τον ανταγωνισµό;
Α. Κ.: Θέλω να επισηµάνω ότι οι προσαρµογές που έγιναν στο ηλεκτρονικό κατάστηµα της αλυσίδας αποσκοπούν στην καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πελατών και στην άµεση ανταπόκριση στις σύγχρονες ανάγκες. Πλέον στο νέο µας e-shop, το www.kritikos-sm.gr, οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να επιλέγουν µεταξύ χιλιάδων προϊόντων και µοναδικών προσφορών, περιλαµβανοµένων των προϊόντων κοπής, όπως ακριβώς στα φυσικά καταστήµατα, χωρίς ελάχιστο όριο παραγγελίας και µε δυνατότητα παραλαβής αυθηµερόν –ακόµα και µέσα στην επόµενη ώρα– µε την υπηρεσία express. Σηµειώνω ότι η Κρητικός έχει προχωρήσει σε συνεργασία µε την πλατφόρµα online παραγγελιών Box της Cosmote, επεκτείνοντας τις ηλεκτρονικές της πωλήσεις.

Στόχος μας είναι Η βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου
σ. σ.: Θεωρείτε πιθανή µια νέα εξαγορά από την εταιρεία εντός του 2021;
Α. Κ.: Η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός βάσισε σε µεγάλο βαθµό την ανάπτυξή της στις εξαγορές. Μέσω αυτών εξασφάλισε ταχύτερη αύξηση των µεριδίων αγοράς, όπως και αµεσότερη πρόσβαση του δικτύου της σε περισσότερες περιοχές της χώρας. Στόχος μας είναι η βελτίωση του υπάρχοντος δικτύου, αλλά δεν αποκλείουμε και ενδεχόμενη εξαγορά, υπό την προϋπόθεση, όµως, να υπηρετεί τις στρατηγικές µας επιδιώξεις.

σ. σ.: Πόσο ενδεχόµενη είναι µια συµµαχία της Κρητικός µε άλλο ισχυρό «παίκτη» του κλάδου, ώστε η αλυσίδα να ανέβει ταχύτερα στην κλίµακα ισχύος των εταιρειών του κλάδου;
Α. Κ.: Δεν εξετάζουµε κάτι τέτοιο.

σ. σ.: Ο κλάδος ελέγχεται από τέσσερις εταιρείες µε τζίρο από 1,3 έως 3,7 δισ. ευρώ η κάθε µία. Ποια είναι η θέση στον κλάδο που διεκδικείτε µακροπρόθεσµα;
Α. Κ.: Όπως σας εξήγησα, η επιδίωξή µας είναι να είµαστε η πρώτη επωνυµία καταστήµατος στο μυαλό του καταναλωτή, όταν θέλει να αγοράσει αυθεντικά παραδοσιακά προϊόντα και να πληρώσει την ίδια αξία για τα υπόλοιπα προϊόντα του νοικοκυριού του, που θα πλήρωνε σε οποιοδήποτε κλασσικό σούπερ µάρκετ. Όσο κερδίζουµε σταθερά το στοίχηµα αυτό, τόσο θα βελτιώνεται η θέση µας στην αγορά του κλάδου.

Επιτεύξιµος στόχος η πέµπτη θέση
σ. σ.: Πώς φαντάζεστε τη διάρθρωση της αγοράς σε βάθος πενταετίας;
Α. Κ.: Εκτιµώ ότι την αγορά µας θα την χαρακτηρίζουν τρία βασικά στοιχεία: Καταρχάς η πρώτη τετράδα του κλάδου θα ενισχυθεί ακόµα περισσότερο. Δεύτερον, το ηλεκτρονικό εµπόριο θα κερδίσει πολύ µεγαλύτερη αναγνώριση από το καταναλωτικό κοινό και τρίτον, τα ειδικά καταστήµατα θα καθιερωθούν σε µεγαλύτερο βαθµό στη συνείδηση του Έλληνα καταναλωτή. Σε αυτό το έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον η ΑΝΕΔΗΚ Κρητικός θα παλέψει µε αξιώσεις για την πέµπτη θέση της αγοράς. Θεωρούµε ότι πρόκειται για έναν επιτεύξιµο στόχο, τον οποίο διεκδικούµε µε αξιώσεις.