Συνολικά, η γερμανική εταιρεία έχει ανακοινώσει πως θα ξεκινήσει να δραστηριοποιείται στη χώρα μας με μία ομάδα 30-40 καταστημάτων σε διάφορες περιοχές. Τα 13 σημεία τής επικράτειας, στα οποία η εταιρεία ζητά και προσωπικό για να στελεχώσει τα καταστήματά της, είναι η Θεσσαλονίκη, οι Σέρρες, τα Γιαννιτσά, η Ασπροβάλτα-Βρασνά, τα Ιωάννινα, η Αριδαία, η Λάρισα, η Ξάνθη, η Κοζάνη, τα Φάρσαλα, η Κατερίνη, η Νέα Μάκρη Αττικής και η Λαμία.

Στο πλαίσιο αυτό, τουλάχιστον σε μία περιοχή της Θεσσαλονίκης (στην περιοχή του Αγίου Ιωάννη, στην ανατολική πλευρά της πόλης), έχουν αναρτηθεί και οι εξωτερικές επιγραφές του καταστήματος της Aldi, το οποίο εν προκειμένω στεγάζεται στο ισόγειο καινούργιου κτιριακού συγκροτήματος. Στην τελική ευθεία έχουν εισέλθει και οι εργασίες κατασκευής των ιδιόκτητων ανεξάρτητων καταστημάτων της αλυσίδας, όπως στην περίπτωση της Ασπροβάλτας-Βρασνών.

‘Οσον αφορά στο logistics center της συμπρωτεύουσας, αυτό θα αναλάβει μετά την ολοκλήρωσή του το έργο της εξυπηρέτησης των σημείων πώλησης της Μακεδονίας-Θράκης. Προς το παρόν, τα logistics των καταστημάτων τής αλυσίδας στη Βόρεια Ελλάδα θα εξυπηρετούνται από το εξαγορασθέν Διαμετακομιστικό Κέντρο Βορείου Ελλάδος (ΔΙΚΕΒΕ), το οποίο η Aldi εκσυγχρόνισε προσθέτοντας ψυκτικές εγκαταστάσεις.

Εκτός από τη Θεσσαλονίκη, η Aldi αγόρασε και 155.000 τμ στη ΒΙΠΕ Πατρών για να ανεγείρει 2ο logistics center καλυμμένης επιφάνειας 50.000 τμ, ενώ, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει αποκτήσει για τον ίδιο σκοπό και ακίνητο άνω των 280 στρεμμάτων στη Λάρισα. Συνολικά, το επιχειρησιακό σχέδιό της για την Ελλάδα προβλέπει, σε μακροπρόθεσμο χρονικό ορίζοντα, τη δημιουργία 300 σημείων πώλησης και 4-5 αποθηκευτικών συγκροτημάτων.

Private label: προσφορές και χαμηλές τιμές

Σε παράλληλη τροχιά με το κατασκευαστικό έργο τής Aldi βρίσκεται και η σύναψη συμφωνιών με εγχώριες βιομηχανίες και η δημιουργία προϊόντων private label με έμφαση στους τομείς των τροφίμων και ποτών, ιδιαίτερα για είδη χαρακτηριστικά της ελληνικής διατροφής. Μάλιστα, πληροφορίες θέλουν την Aldi να προετοιμάζει εντυπωσιακή διείσδυση στη χώρα μας με προσφορές και χαμηλές τιμές σε private label είδη.

Η γερμανική αλυσίδα έχει δεσμευτεί πως δεν θα επιχειρήσει να μιμηθεί το παράδειγμα της Lidl, η οποία τοποθέτησε και πολλά επώνυμα προϊόντα στα ράφια της και θα παραμείνει μόνο στα private label. Μάλιστα, έχει αποφασίσει να δώσει τη δυνατότητα, με την ίδρυση του Southeast Central Buying Department, να διεθνοποιηθεί η παραγωγή ορισμένων αξιόλογων ελληνικών βιομηχανιών, οι οποίες θα μπορούν να πωλούν προϊόντα τους και σε άλλες χώρες της ΝΑ Ευρώπης, μέσω του δικτύου τής γερμανικής αλυσίδας.

Αλλαγή στρατηγικής της Lidl

Η επερχόμενη απειλή τής Aldi έχει αφυπνίσει και τους υπόλοιπους παίκτες της ελληνικής αγοράς, οι οποίοι προετοιμάζουν την απάντησή τους. Αυτό γίνεται αντιληπτό σε πρώτη φάση από την αλλαγή πλεύσης το τελευταίο χρονικό διάστημα, σε επίπεδο μάρκετινγκ και διαφήμισης, της ισχυρής ανταγωνίστριάς της, ήτοι της Lidl. Η Lidl, που αποτελεί αδιαφιλονίκητο ηγέτη του discount στην Ελλάδα, ξεκίνησε πάλι την υλοποίηση διαφημιστικού πλάνου (είχε υλοποιήσει παρόμοια πρωτοβουλία πριν από την έλευση της Plus) βασισμένο και στην τηλεόραση, και μάλιστα με συγκεκριμένη στόχευση. ‘Ετσι, η διαφήμισή της εστιάζει στο ότι η Lidl διαθέτει καθημερινά στα ράφια της και φρέσκα προϊόντα, ενδεχομένως σε μία προσπάθεια να προσελκύσει καταναλωτές από τις λαϊκές αγορές.