Μόλις 29% των εμπόρων της Θεσσαλονίκης που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμά ότι ο τζίρος διατηρήθηκε στα περυσινά επίπεδα, ενώ ένα 23% δηλώνει πως αυξήθηκε από 5% έως 50%. Το 41% των ερωτηθέντων αποδίδει τις κακές επιδόσεις κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων στα οικονομικά προβλήματα των καταναλωτών, ενώ ένα 22% θεωρεί ότι το κυκλοφοριακό, η έλλειψη χώρων στάθμευσης parking και η δημοτική αστυνομία συνέβαλαν σε αυτή την κακή εικόνα. Το 19% εκτιμά ότι η ρίζα του κακού βρίσκεται στα πολυκαταστήματα, το 14% στα καταστήματα με κινέζικα προϊόντα και στις λαϊκές αγορές και μόλις το 4% ρίχνει την ευθύνη στη χρονική διάρκεια των εκπτώσεων.

Κοινή διαπίστωση είναι ότι τα καταστήματα δούλεψαν ικανοποιητικά τις δύο πρώτες εβδομάδες των εκπτώσεων και στη συνέχεια υπήρξε κάμψη. Ειδικότερα, το 34% των εμπόρων απαντά πως η καλύτερη εβδομάδα ήταν η πρώτη, το 26% η δεύτερη και ένα 11% η έβδομη εβδομάδα. Σύμφωνα με τον ΕΣΘ, παρά τις αρχικές προσδοκίες των καταστηματαρχών, οι οποίοι ήλπιζαν ότι η αγορά θα κινηθεί ικανοποιητικά την περίοδο των εκπτώσεων με δεδομένη την απογοητευτική κίνηση κατά τις εορτές που προηγήθηκαν, τα αποτελέσματα δεν ήταν τα αναμενόμενα.

Η απογοήτευση των εμπόρων της Θεσσαλονίκης εμφανίζεται περίπου ίδια σε όλες τις περιοχές της πόλης. Αναλυτικά, στην περιοχή του ιστορικού κέντρου μόνο το 38% δηλώνει ικανοποιημένο από την κίνηση των εκπτώσεων και ειδικότερα: Στην περιοχή της Τσιμισκή-Αγίας Σοφίας-Μητροπόλεως-Προξένου Κορομηλά, το ποσοστό των ικανοποιημένων από τον τζίρο των επιχειρήσεων φθάνει στο 50%. Στην περιοχή της Εγνατίας-‘Ιωνος Δραγούμη και Βενιζέλου, περιορίζεται στο 32%. Στην περιοχή της Ερμού-Βασιλέως Ηρακλείου-Δημητρίου Γούναρη, στο 34%.

Την ίδια εικόνα παρουσιάζουν οι επιχειρήσεις εκτός ιστορικού κέντρου. Συγκεκριμένα: Στη Δυτική Θεσσαλονίκη μόνο το 31% δηλώνει ικανοποιημένο και στην Ανατολική Θεσσαλονίκη το 41%. Σε ερώτηση, αν οι έμποροι ήταν ικανοποιημένοι από την κίνηση της αγοράς κατά το διάστημα προ των εκπτώσεων, το 73% απαντά αρνητικά και μόλις το 27% θετικά.

Πάντως, ο ΕΣΘ συμμετέχοντας στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας του Καταναλωτή κάλεσε τις εμπορικές επιχειρήσεις της πόλης να συμμετάσχουν σε ένα τριήμερο ειδικών χαμηλών τιμών στις 13, 14 και 15 Μαρτίου. Ο ΕΣΘ αναφέρει σε ανακοίνωση ότι: “Η συμμετοχή της εμπορικής επιχείρησης στο τριήμερο ειδικών τιμών είναι προαιρετική. Η μείωση των τιμών είναι ελεύθερη, αρκεί να μην πέφτει κάτω από το κόστος κτήσης του προϊόντος, καθώς αυτό απαγορεύεται βάσει του άρθρου 24 του Ν. 2941/2001.  Επιτρέπεται η ανάρτηση πινακίδων με την αναγραφή “Ειδικές τιμές” ή “Ειδικές τιμές λόγω της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή”, όπως και κάθε παρεμφερής πρακτική. Οι μειωμένες τιμές μπορούν να αφορούν είτε σε ομάδα είτε στο σύνολο των ειδών που εμπορεύεται η επιχείρηση. Η μείωση της αρχικής τιμής μπορεί να πραγματοποιείται στο ταμείο της επιχείρησης ή να αναγγέλλεται επί των προϊόντων με οποιονδήποτε τρόπο. ‘Οπως αναφέρει ο ΕΣΘ, η συμμετοχή στον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Καταναλωτή αφορά σε πωλήσεις με χαμηλές τιμές, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν συνιστούν εκπτώσεις ή προσφορές.