Μείωση της τελικής τιμής του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου στο ράφι προβλέπει για το ερχόμενο χρονικό διάστημα ο διευθυντής παραγωγής της Olymp Κωνσταντόπουλος ΑΕ, Λεωνίδας Κωνσταντόπουλος, μιλώντας στο FOODReporter.

«Η περσινή σεζόν ήταν πολύ προβληματική, όμως κρίνουμε ότι η φετινή σεζόν θα είναι καλύτερη. Πέρσι λειτουργήσαμε με προαγορές, με προκαταβολές και με αποθέματα ελιάς, ώστε να έχουμε παραγωγή ελαιολάδου ανάλογη της ζήτησης και των τρεχόντων συμβολαίων μας. Φέτος, αν και κατά περιπτώσεις η ανομβρία δεν βοήθησε τον καρπό να αναπτυχθεί επαρκώς, στο σύνολο φαίνεται ότι υπάρχει μεγαλύτερη παραγωγή ελιάς, που υπολογίζουμε ότι θα ρίξει και τις τελικές τιμές των συμβολαίων αγοράς ελιάς, άρα θα επιφέρει και μείωση της τελικής τιμής στο ράφι στη συνέχεια», δήλωσε σχετικά ο κ. Κωνσταντόπουλος.

Αλλαγή καταναλωτικών συνηθειών στο εξωτερικό
Η εταιρεία με έδρα την Κατερίνη είναι κυρίως εξαγωγική, καθώς οι πωλήσεις εκτός Ελλάδος αντιπροσωπεύουν περίπου το 90% του ετήσιου τζίρου της. Οι πωλήσεις της Olymp Κωνσταντόπουλος ΑΕ εντός Ελλάδος, αφορούσαν μέχρι πρότινος σχεδόν αποκλειστικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, όμως εσχάτως η εταιρεία έχει κάνει σημαντική προσπάθεια ανάπτυξης branded προϊόντων ελαιολάδου και ελιάς, το οποίο για την ώρα διαθέτει στη βόρεια Ελλάδα και πιο συγκεκριμένα, στην αλυσίδα σούπερ μάρκετ Πίτσιας, αλλά και στα Discount Markt, τα οποία επίσης προμηθεύει και με κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας, πάντως. Ο μεγαλύτερος εν Ελλάδι πελάτης της Olymp Κωνσταντόπουλος ως προς την προμήθεια ελληνικού εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου είναι η Lidl Ελλάς, η οποία όμως κατά 100% αγοράζει ελαιόλαδο που συσκευάζεται και πωλείται στον τελικό καταναλωτή ως δική της ιδιωτική ετικέτα.

H Olymp Κωνσταντόπουλος διατηρεί συμφωνίες μεγάλου όγκου με αλυσίδες σούπερ μάρκετ του εξωτερικού για ελαιόλαδο ιδιωτικής ετικέτας και ελιές, όμως ο Λεωνίδας Κωνσταντόπουλος παραδέχτηκε ότι οι αγοραστικές συνήθειες του μέσου καταναλωτή εκτός Ελλάδος ως προς το ελαιόλαδο έχουν προσωρινά αλλάξει: «Εξάγουμε σε πολλές χώρες της Ευρώπης, αλλά και σε ΗΠΑ και Ασία. Ο καταναλωτής εκτός Ελλάδος δεν αντιλαμβάνεται το προϊόν του εξαιρετικού παρθένου ελαιολάδου ως διατροφικό είδος πρώτης ανάγκης, οπότε συχνά, εν μέσω πιέσεων της δικής του αγοραστικής δύναμης, το αντικαθιστά με ηλιέλαιο, με άλλα σπορέλαια, ακόμη και με το πολύ πιο διαδεδομένο -σε σχέση με τη διείσδυσή του στην Ελλάδα- vegetable oil. Πρόκειται όμως για εντελώς διαφορετικό προϊόν, για εντελώς διαφορετική ποιότητα. Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν παρατηρούμε αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς, με αραιότερες αγορές ελαιολάδου ή αγορές μικρότερων συσκευασιών, στις οποίες έπρεπε να ανταποκριθούμε».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter