«Local matters» είναι το σλόγκαν που χαρακτηρίζει την ετήσια έκθεση του ομίλου σούπερ μάρκετ Ahold Delhaize, στον οποίο ανήκει και η ΑΒ Βασιλόπουλος. Όπως τονίζεται στην έκθεση, «η Ahold Delhaize επωφελείται από μία παγκόσμια γκάμα από εξαιρετικές τοπικές μάρκες. Αυτές οι μάρκες εξυπηρετούν και κατανοούν τις μοναδικές ανάγκες των τοπικών μας πελατών και κοινοτήτων. Αυτό μας επιτρέπει να έχουμε μία πραγματική επίδραση τοπικά, επωφελούμενοι ταυτόχρονα από τις οικονομίες κλίμακας και τις αποδοτικότητες μίας παγκόσμιας επιχείρησης».
Όπως υπογραμμίζει σε δήλωσή του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ahold Delhaize, Frans Muller, σε ένα ευμετάβλητο οικονομικό περιβάλλον, το 2023 οι εταιρείες του ομίλου «όχι μόνο προσαρμόστηκαν στις αλλαγές για να εξυπηρετήσουν τους πελάτες σήμερα, αλλά ανέλαβαν κομβικά βήματα για την απλοποίηση των δραστηριοτήτων μας στο μέλλον. Αυτά περιελάμβαναν την ανάληψη σημαντικών -και κάποιες φορές δύσκολων- στρατηγικών και επιχειρησιακών αποφάσεων με στόχο τη βιώσιμη, μακροπρόθεσμη δημιουργία αξίας». Ως παράδειγμα για την έμφαση του ομίλου στις τοπικές αγορές έφερε τη συμφωνία για την εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Profi, η οποία θα υπερδιπλασιάσει την παρουσία της Ahold Delhaize στη Ρουμανία, καλύπτοντας αποτελεσματικότερα τόσο αστικές, όσο και αγροτικές περιοχές της χώρας.
Δύσκολες και το 2024 οι οικονομικές συνθήκες
Ως προς τα οικονομικά στοιχεία για το 2023, ο όμιλος Ahold Delhaize παρουσίασε συνολικές πωλήσεις ύψους 88,6 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι 87 εκατ. ευρώ το 2022 (αύξηση 3,8% σε σταθερή συναλλαγματική βάση), με τις online πωλήσεις να αγγίζουν τα 12 εκατομμύρια ευρώ, καταγράφοντας αύξηση σχεδόν 6% σε σταθερή συναλλαγματική βάση. Τα καθαρά κέρδη ωστόσο ήταν μειωμένα στα 1,9 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 2,5 δισ. ευρώ το 2022. Αξιοσημείωτο είναι ότι η αύξηση των πωλήσεων προήλθε εξ ολοκλήρου από την Ευρώπη (+7,4% σε ετήσια βάση, στα 34,1 δισ. ευρώ), καθώς οι πωλήσεις στις ΗΠΑ μειώθηκαν κατά 1,2% σε σχέση με το 2022, στα 54,5 δισ. ευρώ.
Μάλιστα, στάσιμες ήταν στις ΗΠΑ και οι online πωλήσεις, που παρέμειναν στα επίπεδα των 4,2 δισ. ευρώ. Όσο για το τι μέλλει γενέσθαι το 2024, ο Frans Muller αναγνωρίζει πως οι οικονομικές συνθήκες παραμένουν δύσκολες και προβλέπει μία χρονιά παρόμοια σε σχέση με το 2023 ως προς τα οικονομικά μεγέθη, όμως τονίζει πως υπάρχουν ευκαιρίες ώστε οι εταιρείες του ομίλου να ξεκινήσουν μία νέα φάση ανάπτυξης. Προς αυτήν την κατεύθυνση, τον Μάιο η Ahold Delhaize θα ανακοινώσει τα πλάνα της για το «χτίσιμο» της επόμενης φάσης ανάπτυξης και δημιουργίας αξίας του ομίλου, για τα οποία ο Frans Muller έδωσε μια ιδέα: «ασταμάτητη έμφαση στον πελάτη, περαιτέρω απλοποίηση του οργανισμού μας για να διατηρηθεί η ανάπτυξη, και τροποποιήσεις στο πώς σχεδιάζουμε να διαθέσουμε κεφάλαια για να κατακτήσουμε τις μεγαλύτερες ευκαιρίες μας».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter