Η Ahold Delhaize, μητρική της αλυσίδας ΑΒ Βασιλόπουλος, ανακοίνωσε επίσημα στις 29 Ιανουαρίου 2025 τον στόχο της να εμπνεύσει τους πελάτες της να κάνουν πιο υγιεινές και βιώσιμες επιλογές. Στο πλαίσιο αυτών των προσπαθειών, οι ευρωπαϊκές αλυσίδες λιανικής πώλησης τροφίμων που ανήκουν στον όμιλο έθεσαν έναν κοινό στόχο: έως το 2030, το 50% των πωλήσεων πρωτεϊνών να προέρχεται από φυτικές πηγές.

Η σταδιακή μετάβαση προς περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες αποτελεί βασικό στοιχείο της στρατηγικής της εταιρείας για τη μείωση των εκπομπών άνθρακα και του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος, ενώ παράλληλα συμβάλλει στην επίτευξη διατροφικών στόχων για την υγεία. Ενθαρρύνοντας μια διατροφή πλουσιότερη σε φυτικά προϊόντα, οι τοπικές μάρκες της Ahold Delhaize επιδιώκουν να προσφέρουν περισσότερη αξία και ποικιλία στους πελάτες τους. Σημαντικό ποσοστό (95%) των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της εταιρείας προέρχεται από την εφοδιαστική της αλυσίδα και όχι από τις ίδιες της τις λειτουργίες.

Επόμενα βήματα
Η Ahold Delhaize προωθεί ενεργά την ενίσχυση των φυτικών προϊόντων καθώς και τη συνεργασία με αγρότες για τη μείωση των εκπομπών που σχετίζονται με την παραγωγή ζωικών πρωτεϊνών. Μέχρι πρότινος, μόνο η “leader” ολλανδική αλυσίδα Albert Heijn είχε θέσει στόχο το 60% των πωλήσεών της να προέρχεται από φυτικές πρωτεΐνες έως το 2030. Αναμένεται ότι το προσεχές διάστημα θα ακολουθήσουν αντίστοιχες ανακοινώσεις και από άλλες αλυσίδες του ομίλου στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης της ΑΒ Βασιλόπουλος, ενισχύοντας περαιτέρω τη δέσμευση του ομίλου για ένα πιο βιώσιμο διατροφικό σύστημα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter