Δεν πέρασαν 60 ημέρες από τη μετακίνηση της παραγωγής της εταιρείας Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης στο νέο πτηνοσφαγείο, επτά χιλιόμετρα έξω από το Ρέθυμνο Κρήτης και η οικογένεια αποφάσισε να παρουσιάσει το νέο premium κοτόπουλο με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, ένα καινοτόμο ορνίθιο κρέας, στο εστιατόριο Τηλέμαχος Athens, στο κέντρο της Αθήνας.

Οι στόχοι για τα σημεία πώλησης λιανικής του νέου κοτόπουλου
Το νέο προϊόν, το οποίο σχεδιάζεται να αποτελέσει τη «ναυαρχίδα» της εταιρείας και το σήμα κατατεθέν για την επόμενη γενιά, τρέφεται με χαρούπι, λιναρόσπορο και τέσσερα διαφορετικά βότανα: φασκόμηλο, θυμάρι, δίκταμο και την κρητική αλαδανιά (ή λαδανιά ή κίστος, Cistus Creticus). Το συγκεκριμένο κοτόπουλο έχει ελεγχθεί και εγκριθεί επιστημονικά, με ζυγίσεις ακριβείας, αναλύσεις και αξιολόγηση, από το Εργαστήριο Ζωοτεχνίας του Τμήματος Κτηνιατρικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), μέσω σύμβασης έρευνας με τον Οργανισμό Κονδυλίων Έρευνας του ΑΠΘ. Ακολούθησαν ακριβείς δοκιμές γευσιγνωσίας σε τεμάχια από μπούτι και στήθος, πριν το νέο κοτόπουλο παρουσιαστεί.

Πρόκειται για ένα νέο premium προϊόν, το οποίο θα επιδιωχθεί να αποτελέσει την πρώτη ύλη κοτόπουλου σε επιλεγμένα εστιατόρια στην Κρήτη και στην Αθήνα. Ταυτόχρονα, σε ό,τι αφορά το οργανωμένο λιανεμπόριο, η Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης έχει ενεργή συμφωνία με τα σούπερ μάρκετ ΣΥΝ.ΚΑ., όπου θα επιδιώξει να αποσπάσει μερίδιο αγοράς στο κοτόπουλο ελευθέρας βοσκής, στου οποίου την κατηγορία το νέο προϊόν εντάσσεται. Το προϊόν θα είναι διαθέσιμο και σε μεμονωμένα καταστήματα λιανικής. Η διαφοροποίηση του premium κοτόπουλου της Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης έχει να κάνει κυρίως με την εκλεπτυσμένη διατροφή του, στα πρότυπα της ευζωίας. Τα κοτόπουλα Μανωλιτσάκης εκτρέφονται ανά δέκα σε κάθε τετραγωνικό μέτρο.

Ιδιαίτερα υγιεινά χαρακτηριστικά
Ο καθηγητής του ΑΠΘ, Γιώργος Αρσένος επιβεβαίωσε στο FOODReporter ότι έχει προηγηθεί πολυετής έρευνα του Τμήματος Κτηνιατρικής για τις πρακτικές εκτροφής και διατροφής του κοτόπουλου, που εξασφαλίζουν την ιδιαίτερη γεύση που η εταιρεία στόχευσε.

Είναι πλούσιο σε φαινολικά συστατικά και αντέχει σε υψηλότερη αντοχή στην οξείδωση, δηλαδή διατηρείται περισσότερο. «Το προφίλ των ωφέλιμων πολυακόρεστων λιπαρών οξέων είναι πολύ διαφορετικό σε σχέση με τα συμβατικά κοτόπουλα, απολαμβάνει εξαιρετική φρεσκότητα, σταθερό έντονα κίτρινο φυσικό χρώμα, τρυφερότητα και χαμηλότερο pH», πρόσθεσε ο καθηγητής του ΑΠΘ.

Το νέο προϊόν της Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης φιλοδοξεί να αποτελέσει σήμα κατατεθέν της ποιότητας της κρητικής διατροφής.

Θα επιδιωχθεί «να ανοίξει τα φτερά του» σ’ ολόκληρη την Ελλάδα, με άξονα την υψηλή γευστικότητα και το ευχάριστο άρωμα.

Η σφαγή των κοτόπουλων γίνεται στο νέο πτηνοσφαγείο δυναμικότητας σφαγής 1.000 κοτόπουλων ανά ώρα, το οποίο κόστισε 2,5 εκατ. ευρώ και το επενδυτικό πλάνο κατασκευής του είχε ενταχθεί στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου. Το νέο πτηνοσφαγείο της Αγροκτήματα Κρήτης Μανωλιτσάκης περιλαμβάνει και χώρους τεμαχισμού για καλύτερες κοπές λευκού κρέατος, χώρους θερμικής επεξεργασίας και χώρους συσκευασίας.

«Αντιπροσωπεύει την Κρήτη»
Το καινοτόμο ορνίθιο προϊόν θα προσφέρεται ολόκληρο, μισό ή τεμαχισμένο σε σκαφάκι. «Υπάρχει ένα κοινό στην Ελλάδα που προσέχει τι τρώει και εκεί θα στοχεύσουμε. Υπάρχει υποδομή και έρευνα από πίσω, που προσδίδουν κύρος και προστιθέμενη αξία στο προϊόν και δικαιολογούν τον χαρακτηρισμό premium.

Το κοτόπουλο μπορεί να δημιουργήσει με τον κατάλληλο τεμαχισμό και προϊόντα από αυτό, δηλαδή κοτομπουκιές, μπιφτέκι κοτόπουλο και λουκάνικο κοτόπουλου στο μέλλον. Πρόκειται για ένα προϊόν με εγνωσμένη προέλευση και αντιπροσωπεύει την Κρήτη. Πράγματι, το προϊόν προέρχεται από την Κρήτη, μεγαλώνει στην Κρήτη, επεξεργάζεται στην Κρήτη, τυποποιείται και συσκευάζεται εκεί, μέχρι που φτάνει στον καταναλωτή, οπότε εμπορικά θα ξεκινήσει από την Κρήτη», δήλωσε ο προϊστάμενος παραγωγής και εκτροφής των κοτόπουλων, Λευτέρης Μανωλιτσάκης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter