Η παγκόσμια αγορά βιολογικού κρασιού βρίσκεται σε σταθερή άνοδο, καθώς οι καταναλωτές δίνουν όλο και μεγαλύτερη σημασία στην υγεία και τη βιωσιμότητα. Σύμφωνα με την InsightAce Analytic Pvt. Ltd., η αξία της αγοράς εκτιμήθηκε στα 9,84 δισ. δολάρια (περίπου 9,02 δισ. ευρώ) το 2021 και προβλέπεται να φτάσει τα 25,07 δισ. δολάρια (περίπου 22,96 δισ. ευρώ) μέχρι το 2030, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης 11,3%. Οι Millennials πρωτοστατούν στην αυξανόμενη ζήτηση βιολογικών κρασιών, υιοθετώντας τη φιλοσοφία «λιγότερο, αλλά καλύτερο». Συνδέουν τα βιολογικά κρασιά με ανώτερη ποιότητα και αξίες όπως η βιωσιμότητα. Στις ΗΠΑ, το 30% των Millennials που καταναλώνουν κρασί θεωρούν τα βιολογικά «σύμβολο» υψηλής ποιότητας. Παρόμοιες τάσεις παρατηρούνται στο Ην. Βασίλειο και την Αυστραλία, ενώ η γενιά αυτή έχει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς.

Κυριαρχία της Ευρώπης και νέες αγορές
Η Ευρώπη πρωτοστατεί, με χώρες όπως η Γαλλία, η Ιταλία και η Γερμανία να ηγούνται της κατηγορίας, χάρη σε ιδανικές συνθήκες παραγωγής και ενημερωμένο καταναλωτικό κοινό. Την ίδια ώρα, η Βόρεια Αμερική και αναδυόμενες αγορές στην Ασία-Ειρηνικό και τη Λατινική Αμερική ενισχύουν την παγκόσμια ανάπτυξη, ακολουθώντας τη μετάβαση από τα συμβατικά στα βιολογικά κρασιά.

Βιώσιμες συσκευασίες
Η βιωσιμότητα επεκτείνεται και στη συσκευασία. Παρά την κυριαρχία των γυάλινων μπουκαλιών, οι κονσέρβες κερδίζουν έδαφος για την ευκολία και την οικολογική τους αξία. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η Bonterra Organic, που το 2019 λάνσαρε βιολογικά κρασιά σε συσκευασίες των 250ml. Παρά την ανάπτυξη, η αγορά αντιμετωπίζει δυσκολίες, όπως το υψηλό κόστος παραγωγής και η περιορισμένη ενημέρωση σε ορισμένες περιοχές. Ωστόσο, η ικανότητα των βιολογικών κρασιών να συνδυάζουν ποιότητα και βιωσιμότητα εξασφαλίζει τη θέση τους σε μια δυναμικά αναπτυσσόμενη αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporte