Με αύξηση των πωλήσεων κατά 13% σε όγκο και κατά 16,9% σε αξία και των καθαρών κερδών κατά 31,9% έκλεισε η χρήση 2021 για την Coca Cola HBC.

Οι πωλήσεις ανήλθαν σε 7.168,4 εκατ. ευρώ έναντι 6.131,8 εκατ. ευρώ για το 2020, ενώ η καθαρή κερδοφορία ήταν 547,2 εκατ. ευρώ έναντι 414,9 εκατ. ευρώ για το 2020. Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Zoran Bogdanovic, «ο Όμιλος παρουσίασε πολύ ισχυρή ανάκαμψη το 2021, με όλους τους βασικούς δείκτες βελτιωμένους σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα, ως αποτέλεσμα της συνεχούς και συνεπούς εστίασης στις στρατηγικές μας προτεραιότητες τα τελευταία χρόνια. Ολοκληρώσαμε το έτος με ισχυρή αύξηση των καθαρών εσόδων και υψηλότερα από ποτέ επίπεδα λειτουργικού περιθωρίου κέρδους και καθαρών ταμειακών ροών, αυξάνοντας παράλληλα τα μερίδια αγοράς μας.

Το 2021 κλείσαμε, επίσης, 70 χρόνια από την παρουσία μας για πρώτη φορά στη Νιγηρία, και είμαι πιο ενθουσιασμένος από ποτέ σχετικά με τη δυναμική ανάπτυξης του οργανισμού μας που ενισχύθηκε περαιτέρω με την προσθήκη της Αιγύπτου στο χαρτοφυλάκιό αγορών μας». Σε ό,τι αφορά τις επενδύσεις για την δυναμική επέκταση της Coca Cola σε νέες αγορές επισημάνθηκε ότι

  • Το Costa Coffee είναι πλέον διαθέσιμο σε 17 αγορές. Το Caffè Vergnano κυκλοφόρησε το τέταρτο τρίμηνο και πλέον έχει παρουσία σε 5 αγορές.
  • Η γεωγραφική επέκταση στην Αίγυπτο προσθέτει σημαντικές ευκαιρίες ανάπτυξης και η διαδικασία ενσωμάτωσης εξελίσσεται σύμφωνα με τις προσδοκίες της εταιρείας

Η εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών στην Ελλάδα
Ο όγκος πωλήσεων στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 15,6% στο σύνολο του έτους 2021. Η χώρα επωφελήθηκε από την επαναλειτουργία του κλάδου των ξενοδοχείων, των εστιατορίων και των καφέ (HoReCa) από τις αρχές Μαΐου, σε συνδυασμό με τις εκτεταμένες προωθητικές ενέργειες στην αγορά το καλοκαίρι.

Ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε σε όλες τις κατηγορίες, με καλές επιδόσεις στα προϊόντα σήματος Coca-Cola με χαμηλή και μηδενική ζάχαρη, στα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενήλικες και στα ποτά ενέργειας, ενώ το σήμα καφέ Costa Coffee συνέβαλε στις επιδόσεις των πωλήσεων. Τα μη ανθρακούχα αναψυκτικά συνέχισαν να σημειώνουν ισχυρή ανάκαμψη, με αύξηση κατά υψηλό διψήφιο ποσοστό.

Προετοιμασμένη η εταιρεία για κάθε ενδεχόμενο στη Ρωσία
Όπως ανέφερε σε δήλωση του ο Zoran Bogdanovic, αναφορικά με την ένταση μεταξύ Ρωσίας Ουκρανίας «…έχουμε εναλλακτικά πλάνα για κάθε πιθανό σενάριο, συμπεριλαμβανομένου και της εναλλακτικής προμήθειας, έτσι ώστε να μπορούμε να δράσουμε γρήγορα σε οτιδήποτε συμβεί». Η εταιρεία ανέφερε πως σχεδιάζει να αποθηκεύσει προμήθειες υλικών για να περιορίσει κάθε αναστάτωση στη Ρωσία, αφού τα δυτικά έθνη απείλησαν με νέες κυρώσεις μετά την απόφαση του Ρώσου προέδρου Βλαντιμίρ Πούτιν να αναγνωρίσει την ανεξαρτησία δύο περιοχών της χώρας ως αυτόνομα κράτη.

Σύμφωνα με τα όσα ανακοίνωσε η Coca Cola HBC, ισχυρή ήταν και η δυναμική στον τομέα των αναδυόμενων αγορών και η συνεχιζόμενη ανάκαμψη στον τομέα των αναπτυγμένων και των αναπτυσσόμενων αγορών.

  • Ανεπτυγμένες αγορές: Κατεγράφη αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 13,9%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 9,9%
  • Αναπτυσσόμενες αγορές: Σημειώθηκε αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 18,0%, με αύξηση του όγκου πωλήσεων κατά 0,8%
  • Αναδυόμενες αγορές: Παρατηρήθηκε αύξηση εσόδων σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 27,1% σε αντίστοιχη βάση σύγκρισης, χάρη στην ισχυρή δυναμική στη Νιγηρία, τη Ρωσία και την Ουκρανία και την ανάκαμψη στον υπόλοιπο τομέα.

Όπως τόνισε ο Zoran Bogdanovic, το 2022 η εταιρεία αναμένει ισχυρές πωλήσεις, με την υποστήριξη από τη συνεχιζόμενη δυναμική του όγκου πωλήσεων, τις ενέργειες σε επίπεδο τιμολογιακής πολιτικής και το επικερδές μείγμα κατηγορίας προϊόντων.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter