Η εορταστική αγοραστική περίοδος του 2024 φέρνει αισιοδοξία με αύξηση 2% στη μέση προγραμματισμένη δαπάνη, αλλά και αναδεικνύει τη σημασία των τροφίμων και ποτών ως κυρίαρχες επιλογές για τις γιορτές.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα “2024 U.S. Holiday Purchase Intentions” της Circana, τα τρόφιμα και τα ποτά βρίσκονται στην κορυφαία δεκάδα των δαπανών, με το 22% των καταναλωτών να τα επιλέγει ως κύριο δώρο, ξοδεύοντας κατά μέσο όρο 167 δολάρια.

Γεύσεις και ποτά: Η κορυφαία κατηγορία άυλων δώρων
Οι εμπειρίες που σχετίζονται με γεύσεις και ποτά ξεχωρίζουν ως η πιο δημοφιλής κατηγορία άυλων δώρων, με το 44% να τις προτιμά.
Από γαστρονομικές εκδηλώσεις μέχρι οινογνωσίες, οι προτάσεις αυτές ξεπερνούν σε ζήτηση παραδοσιακές επιλογές, όπως εισιτήρια για συναυλίες (27%).

Το κρασί και τα αλκοολούχα ποτά παραμένουν επίσης ισχυρή κατηγορία, με το 19% να τα προτιμά και τη μέση δαπάνη να φτάνει τα 143 δολάρια.

Παρά την αυξημένη προτίμηση σε αυτά τα προϊόντα, το υψηλό κόστος συνεχίζει να επηρεάζει τις επιλογές, με το 62% των καταναλωτών να δηλώνει ότι θα προσαρμόσει τις αγορές του.

Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας “2024 U.S. Holiday Purchase Intentions” της Circana το 25% θα μειώσει το ποσό το οποίο δαπανά ανά δώρο, ενώ το 21% θα στραφεί σε οικονομικότερες ή μη επώνυμες επιλογές.

Οι Gen Z και Millennials προσαρμόζονται στα κόστη
Η γενιά των Gen Z και Millennials φαίνεται να υιοθετεί παρόμοια στρατηγική, με το 73% να προσαρμόζει τις συνήθειές του λόγω του αυξημένου κόστους. Ωστόσο, τα τρόφιμα και τα ποτά διατηρούν τη δημοφιλία τους, όχι μόνο ως δώρα αλλά και ως αναπόσπαστο κομμάτι των εορταστικών συγκεντρώσεων.

Με την εκτεταμένη αγοραστική περίοδο, η οποία ξεκινά από τον Οκτώβριο και διαρκεί έως τον Ιανουάριο, και την ενίσχυση των εμπειριών γύρω από γεύσεις, η αγορά των τροφίμων και ποτών φαίνεται να κυριαρχεί.

Το 2024 διαγράφεται ως χρονιά κατά την οποία οι γευστικές απολαύσεις αποκτούν πρωταγωνιστικό ρόλο στις γιορτές, αποδεικνύοντας τη δυναμική αυτής της κατηγορίας στην εορταστική αγορά.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter