Τον σκόπελο της κρίσης φαίνεται ότι παρακάμπτει με επιτυχία η Αφοί Βερόπουλοι, η οποία αφήνει πίσω της ένα δύσκολο 2011, με πτώση τζίρου και ζημιές, και διανύει μια νέα χρονιά για την οποία προσβλέπει σε κερδοφορία.

Eπισημαίνεται, πάντως, ότι ο όμιλος Βερόπουλος το 2011 κινήθηκε με οριακή μείωση τζίρου (ο οποίος έφτασε τα 1,014 δισ. ευρώ με ΦΠΑ), και κέρδη.
Παράγοντες της Αφοί Βερόπουλοι, στους οποίους απευθύνθηκε το σελφ σέρβις, δήλωσαν ότι η εταιρεία συνεχίζει να φέτος να εξορθολογίζει τα μεγέθη της, στοχεύοντας σε θετικό καθαρό αποτέλεσμα κι όχι σε αύξηση πωλήσεων. Η κρίση, εξάλλου, πιέζει συνολικά τα μεγέθη της αγοράς. Έτσι, το 2012 η διοίκηση της εταιρείας προβλέπει μείωση πωλήσεων κατά 6%, αλλά με σημαντική απόδοση κερδών στα τέλη του χρόνου.

Το 2011 έκλεισε για την Αφοί Βερόπουλοι (αλυσίδα Τροφίνο, καύσιμα και ΦΠΑ) με μείωση τζίρου 4,67%, στα 773,8 εκατ. ευρώ, και αρνητικό καθαρό αποτέλεσμα, οφειλόμενο όχι τόσο στη μείωση του τζίρου, αλλά στη σημαντική μείωση των αποθεμάτων στην οποία προχώρησε πέρυσι η εταιρεία. Η μείωση των αποθεμάτων της ήταν της τάξης του 17%. Εκτός των ζημιών, ωστόσο, δημιούργησε πολύ σημαντική αύξηση της ρευστότητας, που τόσο είχε ανάγκη η εταιρεία.

Όμως, η Χαλκιαδάκης αύξησε τον τζίρο της κατά 8%, φτάνοντας τα 137,58 εκατ. ευρώ, η θυγατρική της Αφοί Βερόπουλοι στα Σκόπια τον αύξησε κατά 17,5%, κλείνοντας στα 62,9 εκατ. ευρώ, και της Σερβίας επίσης, με άνοδο 27,90%, στα 40 εκατ. ευρώ.

Η αναμενόμενη μείωση του τζίρου της εταιρείας φέτος κατά 6% αποδίδεται γενικότερα στην κρίση, που περιορίζει τις πωλήσεις, στην προσπάθεια της εταιρείας να ενισχύεται η ανταγωνιστικότητα των τιμών της και, τέλος, στο γεγονός ότι το 2012 δεν πρόκειται να προχωρήσει στη δημιουργία νέων καταστημάτων. Δεν της το επιτρέπει, άλλωστε, η ρευστότητα κι η επιδείνωση του οικονομικού περιβάλλοντος.

Ωστόσο, η ανάληψη επενδυτικών πρωτοβουλιών δεν έχει το ίδιο ρίσκο σε ό,τι αφορά τις υπόλοιπες δραστηριότητες του ομίλου. Σύμφωνα με τη διοίκησή του, εκτός συνόρων πιθανώς θα εγκαινιαστούν δύο νέα καταστήματα φέτος, το ένα στα Σκόπια και το άλλο στη Σερβία, υπό την προϋπόθεση ότι το κλίμα στην εγχώρια αγορά –κυρίως η στάση των τραπεζών– θα επιτρέψει την ανάληψη επενδυτικών πρωτοβουλιών.

Αρχικά, όπως δηλώνεται, ο προγραμματισμός προέβλεπε επενδύσεις σε τέσσερα νέα καταστήματα εκτός συνόρων, όμως κρίθηκαν σκόπιμες ούτως ή άλλως οι περικοπές στο σχετικό πρόγραμμα του ομίλου.

Κάποιοι βιάστηκαν, μιλώντας αστόχαστα
Σχολιάζοντας η διοίκηση της εταιρείας τα όσα συνέβησαν το 2011, και πολύ περισσότερο τις φήμες που κυκλοφόρησαν για την κατάσταση της αλυσίδας, υπογράμμισε τη βία ορισμένων να προεξοφλήσουν αστόχαστα τις εξελίξεις, «Αν όντως υπήρχαν ζητήματα, όπως τα έθεταν κάποιοι, δεν θα ήμασταν ακόμα ζωντανοί.

Όμως η εταιρεία συνεχίζει να λειτουργεί κανονικά, αγοράζει και πουλάει όπως οι ανταγωνιστές της, με σταθερό ρυθμό, έχοντας στο μεταξύ ρυθμίσει το ζήτημα της ρευστότητας», ειπώθηκε χαρακτηριστικά. «Αφιερώνουμε καθημερινά το μείζον μέρος του χρόνου μας στην αποτελεσματική αντιμετώπιση κάθε προβλήματος. Μέχρι σήμερα τα καταφέρνουμε, αναθεωρώντας για μεγαλύτερη ασφάλεια τις προβλέψεις μας, σχετικά με τα μεγέθη μας, ανά δύο εβδομάδες. Εδώ και πολλούς μήνες ασκούμε πολύ σφιχτή πολιτική, που δεν επιτρέπει λάθη και που μας παρέχει τη δυνατότητα, τόσο σε εταιρικό όσο και ομιλικό επίπεδο, να δουλεύουμε με προοπτική παρά την εξαιρετική δυσμένεια του οικονομικού περιβάλλοντος.

Έτσι, καταφέραμε μέχρι σήμερα να βρισκόμαστε πιο μπροστά απ’ ότι προβλέπαμε», τονίζεται από τη διοίκηση της εταιρείας.