Κατά 50% αύξησε τις πωλήσεις της η Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ τα έτη 2020, 2021, 2022 και 2023, ανεβάζοντας τον ετήσιο κύκλο εργασιών από τα 65 στα 99 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος συμπληρώνει εκατό χρόνια λειτουργίας.

«Ο κόσμος στρέφεται όλο και περισσότερο προς το ταχίνι, το οποίο διαρκώς βελτιώνει τις πωλήσεις του στην ελληνική αγορά, ιδιαίτερα ως branded με τους δικούς μας κωδικούς. Ο χαλβάς έχει “όχημα” διάσπασης της εποχικότητας της μπάρες χαλβά που έχουμε λανσάρει τα τελευταία χρόνια και καταναλώνονται καθ’ όλο το έτος», δήλωσε ο marketing director και μέτοχος της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ, Λευτέρης Χαΐτογλου.

Οι εξαγωγές αποτελούν προτεραιότητα για την εταιρεία και για τα επόμενα χρόνια. Βρίσκονται στο 52% του ετήσιου τζίρου, με προορισμούς 52 διαφορετικές χώρες. Πλέον, η «μερίδα του λέοντος» αφορά πωλήσεις οργανωμένου λιανεμπορίου σε ΗΠΑ και Καναδά, περίπου στο 40% των συνολικών εξαγωγών της εταιρείας.

Το ταχίνι «οδηγεί» την εταιρεία
Ο Λευτέρης Χαΐτογλου παραδέχτηκε ότι το ταχίνι, με τρέχον μερίδιο άνω του 40% στις συνολικές πωλήσεις της εταιρείας, «αναπτύσσεται πολύ πιο γρήγορα από τον χαλβά και εκμεταλλεύεται το γεγονός ότι το κοινό έχει στραφεί σε περισσότερο υγιεινές επιλογές, με ετήσια αύξηση αξίας πωλήσεων μεταξύ 8% και 11% σταθερά τα τελευταία χρόνια». Η επιχειρηματολογία αναφορικά με την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας αφορά «την ανάδειξη των ευεργετικών ιδιοτήτων του ταχινιού στην ανθρώπινη υγεία», αν και η εταιρεία, πέρα από το γνήσιο σκέτο ταχίνι, πουλά πληθώρα κωδικών με γεύσεις και ζάχαρη. Υπάρχει και ταχίνι με στέβια στο portfolio της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ. Οι νέοι κωδικοί αφορούν ταχίνι με πρεβιοτικές ίνες, ταχίνι με καφέ espresso, ταχίνι με ρόδι και κράνμπερι και χαλβά με αλμυρή καραμέλα.

Ο κ. Χαΐτογλου υπολόγισε σε αυξημένο κατά 30% έως 35% το συνδυαστικό ενεργειακό και μεταφορικό κόστος πρώτης ύλης και τελικού προϊόντος προς διάθεση, για το 2023. Εξαιτίας της μειωμένης παραγωγής σουσαμιού τα τρία τελευταία χρόνια, η ελληνική παραγωγή είναι ελλειμματική συγκριτικά με τις συνολικές ανάγκες της Αφοί Χαΐτογλου ΑΒΕΕ. Η εταιρεία συνεχίζει την πολιτική «αγοράς ελληνικού σουσαμιού στην καλύτερη τιμή για τον παραγωγό» με ετήσιες συμφωνίες συμβολαιακής γεωργίας με Έλληνες παραγωγούς, αλλά σταδιακά έχει αναγκαστεί σε αγορά όλο και μεγαλύτερου ποσοστού σουσαμιού για την πρώτη ύλη της από την Αιθιοπία, όπου υπάρχει το ζήτημα της Ερυθράς Θάλασσας που αυξάνει το κόστος.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter FOODReporter